Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

StarGate: Atlantis

En spinnoff som er en svak skygge av sitt moder program, det er ikke det at serien er direkte dårlig, den er bedre enn de flete sci-fi serier der ute, men så blir alle serier dårlig i forhold til SG1.

Atlants taper på flere punkter, hoven fiendene er rett og slett kjedelige og endimiensjonelle, de har prøvd i senere sesonger å fikse dette, men det lykes bare halveis. De legger til et par andre fiender men heller ikke dem er spesielt unike eller gode. Det er epesielt trist at de gjennoopp livet replicator fienden, som ble avsluttet så fint i SG1.

 

Serien begynner jo når SG1 har godt i 8 år, så effektene var jo mye bedre fra start av på atlantis noe som gjorde at de kunne stole mer på CGI effekter i historiene, men det gjør også at noe av episodene blir litt for mye CGI baserte.

Det serien lever på er humoren og en del gode enkelt episoder.

Humoren fikk serien fra SG1 og SG1 fikk den egentlig fra RDA han la grunnlaget som forfaterne i begge serien tok opp og gjorde seriene unike.

Mens jeg setter SG1 over alle andre serier, havner atlantis en god del lenge ned på lista, TNG, DS9 og ikke minst B5 kommer alle over atlantis.

 

7/10

Lenke til kommentar

Lettfordøyelig film denne helgen:

 

Step Brothers (rewatch) - 83/100

 

:rofl:

 

 

Burn After Reading - 75/100

 

Kul film. Ikke så forbanna mesterlig kul som Lebowski og Fargo, men kul. Coen-dialogen er på plass, mye rask verballek fra herlige karakterer. Brad Pitt beviser at komedie er også del av hans arsenal (er det noe denne mannen ikke kan?). Definitivt noe å satse på hvis man er i humør for en artig sak med Coen-plot (innviklet, that is).

 

 

LA Confidential - 80/100

 

Litt småskuffet, men uten tvil en god film. Spennende, den virket mye kortere enn den var. Godt skuespill, godt driv, alt i alt en veldig god crime film.

Lenke til kommentar

For første gang siden jeg var .... 12 år gammel har jeg frivillig sett en film for andre gang (sist var da jeg så Titanic med Leonardo Dicarpio om igjen og om igjen for hundre år siden)

 

Jeg måtte se twilight igjen. Så den for en uke eller to siden ved en tilfeldighet. Lånte boka på skolebiblioteket ett par dager senere, og leste 470 sider på .. 4 dager. Boka var veldig mye bedre enn filmen, mest av alt fordi det er lettere å få med seg enkelte ting når det står skrevet + at mye av boka blir utelatt i filmen.

 

Jeg ble selvsagt veldig glad da jeg fant ut at dette vil bi en serie med 4 (så langt) filmer. Etterfølgeren kommer denne høsten.

 

Filmen var enda bedre da jeg så den igjen i dag.

 

Twilight får 9/10 i dag . Jeg er hekta :blush:

Lenke til kommentar

Twilight var nok primært en chick-flick. Men jeg likte den, var som en forbedret Angel tv-serie. Oppfølgeren har fått ny regissør (Weitz) som regisserte den veldig under-par filmen The Golden Compass. Så spørs hvordan det slår ut. Fordommene mine vil ha det til at Twilight ikke vil falle i smak for de fleste som frekventerer mini-anmeldelses tråden.

 

Men hvorfor skal vi som likte filmen bry oss om det? :)

 

Jenter er forøvrig nøkkelen til å få en skikkelig blockbuster. At jenter så Titanic så mange ganger om igjen og om igjen på kino var hovedgrunnen til at den er tidenes desidert mest innbringende film (hvis man ikke tar hensyn til inflasjon).

Lenke til kommentar

Pink Panther 2.

 

Gikk inn i kino salen med lave forventninger. Faktisk aldri hatt så lave forventninger. Den elendige introen gjorde det ikke bedre, men jeg må faktisk si at den ikke var så dårlig. Dette er ikke noe mesterverk altså. Dette her er billig morro og hjernedød humor. Så det er bare og skrue hjernen av. Det at søskenbarnet mitt satt og klukket hele tiden gjorde alt mye løgnere også. Finn en kamerat og se den på kino for du kommer nok ikke til og se den mer enn en gang, iallefall ikke uten en laaaang pause.

 

 

Watchmen.

 

Etter hva jeg har hørt så tenkte jeg at denne blir kanskje kjedelig, men ville bare se den. Jeg likte denne. Jeg forstår ikke hvordan folk kan rate denne 2/10. Denne var spennende og underholdene. Jeg og søskenbarnet mitt hadde det virkelig morro, og vi begge syntes, til begges overaskelse, at den var for kort. Eneste jeg følte var at de rushet igjennom historien litt og det ble litt tynt til tider. Men slik jeg har forstått det så kommer historien mye bedre fram i tegneserien, så den skal skaffes.

Anbefales.

 

Dette var mitt 4++ timers kino besøk :p

Lenke til kommentar
I tillegg til at jeg er jente er jeg også ekstremt fasinert av vampyrer. Gleder meg som besatt til å se igjen Sookie Stackhouse og vampyrkjæresten hennes i True Blood til sommeren :blush:

 

Tar gjerne imot tips om andre vampyrfilmer av nyere dato som kan være interessante for en vampyr-geek :ph34r:

 

Beste vampyrfilmen på flere tiår kom i fjor. Fra Sverige.

 

http://www.imdb.com/title/tt1139797/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...