Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Watchmen

 

Filmen starter lovende og introen er på grensen til visuell orgasme. Så går det sakte men sikkert nedover. Resten av filmen er en superheltsmørje, som er dårlig fremstilt, med overfylte klisjeer i annenhver sekvens. Eneste lyspunkt i en ellers så forferdelig film, er one-linerne til Rorschach. Da hendte det at jeg dro på smilebåndet.

 

Jeg har ikke lest tegneserien, men om den har noe mer med filmen å gjøre enn karakterene, frister ikke det stort.

 

2/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Vicky Cristina Barcelona.

 

Vicky Cristina Barcelona er som vin når den blir lagret; den blir bedre over tid. Sensuell, morsom, stemningsfull. God atmosfære under hele filmen, skikkelig koselig. Musikken er perfekt, en låt bør nevnes her av selveste Paco de Lucia som får filmens sommerfeeling til å øke betraktelig. Barcelona ser forøvrig usedvanlig godt ut. Bardem, Scarlett og Rebecca har en god kjemi seg i mellom. Krydret på med Penelopes opptreden senere filmen. Ord mangler det av midt på natta, så avslutter med å si; se den. :)

 

9/10.

Lenke til kommentar
Flott å se at det finnes flere med vettet i behold. Alle bekjente som har sett filmen rater den fra 6/10 til 9/10, og ingen av de har noen gode argumenter, så jeg føler meg rimelig aleine om å mene at den er søppel.

For å sitere Diaz & Dina: Du er ikke alene. Det er bare så slitsomt å diskutere den hele tiden, føles som jeg gjør det hver gang den anmeldes. Noen andre får ta over stafettpinnen.

 

EDIT: Jeg er litt i villrede, blir sliten av å eie Athorb i tv-spill. Anyways, her kommer anmeldelsen min i riktig tråd.

 

Pineapple Express

Jeg ble litt småskuffet, med tanke på hvor fantastiske de andre Apatow-filmene er. Jeg føler han vil for mye med denne filmen, det føles litt "hastet" til tider. Savner også litt av varmen(litt lite beskrivende, men you catch the drift) som man finner i f.eks Knocked Up. Anyways; Når den først er morsom, er den hysterisk. Latteren sitter løst ved flere anledninger, og Seth Rogen er still my man. 4

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar

Mye som har skjedd her siden sist jeg var innom, jo. Får slenge ut noen random kommentarer.

 

Viskningar och Rop (1972, Bergman)

 

Fantastisk film ja, en av Bergmans aller beste i mine øyne. Tar bare og kopierer innlegget jeg skrev på Dfilm etter at jeg så den:

 

"Bergman sine filmer virker alltid å handle om desperasjon på en eller annen måte, men denne er noe for seg selv. Karin-karakteren er kanskje den tristeste ever, så breddfull av sjalusi, kulde, desperat etter noen som kan bryte ned barrieren rundt henne; og samtidig full av skam over disse følelsene. Karin og Marie, særlig de to, men en del av de andre også, i forskjellig grad, er liksom faste i destruktive, onde sirkler, og det trengs en togkollisjon for å slå dem ut av sporene sine. Og det vet de, derav denne desperasjonen. Dette er noe som virkelig sitter i meg etterpå, og filmen blir bare bedre og bedre jo mer jeg tenker på den.

 

Presten f.eks. I løpet av sin korte scene blir han så blottlagt at jeg var sikker på at han ville ha en større del i filmen. Når han sier "Hennes gudstro var sterkere enn min", føles det ikke bare som om han snakker om Agnes, men nesten som en personlig utlevering. Denne scenen traff meg sterkere enn hele Nattvärdsgästerna tilsammen."

 

Presten, ass. Denne må jeg nok ta et gjensyn med snart.

 

Skal du se Jack i en kjærlighetskomedie som er bra, så er det bare og se Something's Gotta Give

 

Støtter denne. Hadde ikke sett for meg at jeg ville like den på forhånd (coveret skrek "mammafilm" lang vei), men Jack er seg selv slik ingen andre kan, og er fantastisk mens han gjør det.

 

Pineapple Express

Jeg ble litt småskuffet, med tanke på hvor fantastiske de andre Apatow-filmene er. Jeg føler han vil for mye med denne filmen, det føles litt "hastet" til tider. Savner også litt av varmen(litt lite beskrivende, men you catch the drift) som man finner i f.eks Knocked Up. Anyways; Når den først er morsom, er den hysterisk. Latteren sitter løst ved flere anledninger, og Seth Rogen er still my man. 4

 

Vet du, jeg var overrasket over at den genererte mindre latter i kveld enn da jeg så den alene (vi så forresten ikke extended version, merka at flowen var litt fucka). Men jeg tror den kan opparbeide seg til å bli en favoritt. Herlig skrevet, massevis av små, mindre åpenbare gags og vitser som man legger merke til ved andre visning.

Når det gjelder "varmen", så er det jo mer av det i Knocked Up, men denne er ikke helt fri for det heller. Er tross en veldig fin film om mannlig vennskap (kanskje til og med litt "tender"), som alle de andre Apatow-filmene i grunn handler om. James Franco stjeler forøvrig filmen, håper han gjør mer komedie og mindre superhelt/grinefilm.

Lenke til kommentar
Det må du. :) Ta med deg litt vin under seansen. Cruz, Scarlett og Rebecca er alle skjønne.

Ja, jeg føler vin er viktig ved siden av denne filmen:)

 

Army of Darkness

 

Morsom film som er den tredje i Evil Dead rekken. Det er også den dårligste, men det betyr ikke at den er dårlig, tvert imot! Til tider veldig morsom og Bruce Campbell skinner virkelig. Skulle tro han ikke hadde noen replikker og bare sa det som falt han inn.

 

68%

Lenke til kommentar
Flott å se at det finnes flere med vettet i behold. Alle bekjente som har sett filmen rater den fra 6/10 til 9/10, og ingen av de har noen gode argumenter, så jeg føler meg rimelig aleine om å mene at den er søppel.

For å sitere Diaz & Dina: Du er ikke alene. Det er bare så slitsomt å diskutere den hele tiden, føles som jeg gjør det hver gang den anmeldes. Noen andre får ta over stafettpinnen.

 

Tar den jeg. Watchmen er dritt.

Lenke til kommentar
Anyways; Når den først er morsom, er den hysterisk. Latteren sitter løst ved flere anledninger, og Seth Rogen er still my man. 4

Jeg ville gitt den bedre karakter nettopp fordi den er så morsom når det først tar av på slutten. Men starten var kjedelig synes jeg, spesielt i skogen. Men jeg ville gitt den bedre.

Lenke til kommentar

Reprise

 

Okei, det var på høy tid med rewatch. Forrige gang var med en kompis, og vi valgte heller å prate, og Reprise gikk i glemmeboken som en småkjip film. Jeg ser jo nå at det var dumt. Dette er bra. Virkelig bra. Jeg har andre planer asap, så jeg dropper en lang anmeldelse. Kort oppsummert: Skuespillet sitter som et skudd, fra samtlige involverte. Både på innhold- og utrykkssiden er den knall. Særlig filmens visuelle stil er feiende flott. Dette er vanvittig bra, jeg bøyer meg i støvet. Denne går rett inn på topplista. Fuck it, jeg tror til og med den passerer Lasse & Geir(og det sier litt).

 

6, 10/10, 5/5 etc.

Lenke til kommentar

Vertigo (1958)

 

Vertigo.jpg

 

Her har du en god thriller, her. Den effektive musikken passer perfekt sammen med introen, og jeg vil gå så langt som å si at dette er kanskje den beste introen jeg har sett til en film. Snakk om å bli interessert ved første øyekast! Musikken og soundtracket (som også er igjennom hele filmen) fanget meg sykt, og bildene likeså.

 

To timer senere var filmen ferdig, og jeg var glad og svett, sliten og nervøs. Snakk om ettereffekt. Dette er Hitch's beste hittil for min del, dog dette er min tredje av han. Må få sett mer. 9/10

Lenke til kommentar

3:10 to Yuma med stefaren min i går, han syns Appaloosa var litt lang trukken.

Så da fikk han se en med mye action i.

Spoilers ahead

Dette var min tredie gang med filmen og den holder seg bra, den tapte seg litt fra første til andre vising, med på tredie holdt den stabil. En film bør være ganske bra om man kan se den 3 ganger på realtivt kort tid og ikke kjede seg. Det beste med filmen er jo gåten Ben Wade, det kommer ikke klart frem om han har litt god het i seg eller ikke, man kan tolke den på begge måter, Russell Crowe sier selv at grunnen til at han drepte sin egen gjeng var at han enkelt bare dreper folka i sin egen gjeng ved gjevne mellom rom, jeg er litt mer optimist og håper litt på at han gjorde det for å hevne Dan sin død og at han rett og slett likte Dan.

 

Det er Ben sin karakter som driver den frem og Crowe utspiller utrolig nok Bale i denne filmen(det skal litt til)

Bale gjør jo aldri dårlige jobber, og hans karakter og spill i filmen er jo langt over standar, men Crowe sin karakter og spill i denne filmen er bare superb.

 

8.3/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...