Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

At du sammenligner Død Snø - en homage til slasher-genren - med møkk som Fritt Vilt er en skam. Så skam deg!

 

Død Snø er da langt fra en slasher? Gjentar: Har ikke sett filmen.

 

... And therein lies your answer. ;)

 

Bare du vet å skille slasher-filmer fra zombie-filmer da.. ;)

Kan aldri tenke meg at Død Snø er en slasher.

 

Død Snø er en Zombie-slasher-komedie som er en stor homage til filmer som Evil Dead. En zombie-film kan være en slasher-film også vet du vel.

 

Edit: Oops, jeg mente splatter. Ikke slasher. Slasher-filmer er vel kanskje mer som Friday 13th og Scream, osv.

Splatter. My bad. Splatter. Splatter.

 

Slik jeg oppfattet filmen er første halvdel et dårlig drama uten noe handling. De sitter og prater. Og prater. Og prater. En idiot dukker opp og begynner å skravle om tyskerne. Han drar. De fortsetter å prate. Og prate. Og prate.

 

Andre halvdel. Zombiene dukker opp. Tror jeg, er ikke helt sikker. Folk får panikk. Og prater. Og prater. Og prater.

 

Siste tredel. Zombiene dukker opp for alvor, og blodbadet starter. Dette kunne ha blitt morsomt, men er det bare jeg som synes det er litt mistenkelig at ikke én eneste av nazizombiene har våpen? Ikke kan de sloss heller.

 

Hvor var for øvrig homagen til Evil Dead? Var det fordi de nevnte de to filmene i begynnelsen? Innrømmer at siste halvdel gikk ganske raskt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje våpnene har um..rustet bort? Enig i at det ikke har mye med Evil Dead å gjøre, da ED har slapstick humor og oppfinnsomme monsterkostymer nesten fra starten og ut hele filmen, ikke evigheter med oppbygging og lame historiefortelling med dårlige skuespillere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

WALL-E

 

Første retitt, denne gangen så jeg den med forledrene mine, mamma ville ikke se den, da hun bare liker dårlige svenke krim filmer og noen ymse disney filmer

 

Filmen er herlig og spiller på sjarmen, faktisk er det den mest sjarmerende filmen på minst 15 år, kanskje mer.

Det er også overaskende hvor mye man kan bry som om en litten data animert robot.

Stefaren min lo mye, spesielt i begynnelsen når WALL-E er alene og møter EVE før første gang.

Moren min lo ikke, men hun ler aldri av filmer, begge var underholdt og sjarmert.

 

Drit fin film

 

8.4/10

Lenke til kommentar

Arsenic and Old Lace

Meget skuffende film. Jeg håpet på noe typisk Cary Grant, enten i form av en North by Northwest-eventyractionfilm eller en komedie a la His Girl Friday. I stedet blir jeg servert en svært tafatt og enkel screwball-familiefilm. Stemningen var helt umulig å få tak i, den hopper fra småskummel til kjempedum fra scene til scene. De første 20 minuttene er de beste, med kyniske, kaldblodige og kjempekoselige tanter og Cary Grant som en smooth motherfucker. Det hele tar en svært trist vri når Peter Lorre og en fyr som ligner på Boris Karloff dukker opp og Cary Grant plutselig glemmer at han er kul og løper oppgitt rundt som Leif Juster i Fjols til Fjells. Filmen var i seg selv ikke så dårlig, jeg klarer bare ikke å synes noe om slike screwballkomedier. Det er slapstick og åpenbare gags og urealistiske karakterer, og kan lettest oppsummeres som en "ellevill komedie". Den blir mer og mer over-the-top etterhvert som den utvikler seg, og Grant overspiller mer og mer. Den makabre og mørke humoren fra den første halvtimen utvikler seg til barne-tvhumor den siste halvtimen. Jeg hadde styrt unna.

4/10

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Bytex, jeg tror du bør se Evil Dead på nytt. Og kanskje enda en gang. Prøver du virkelig å påstå at Evil Dead ikke har verken A) langsom oppbygging, eller B) dårlig skuespill? Se den igjen. Om du da faktisk har sett den før i det hele tatt.

Slapstick-humor er det forsåvidt massevis av i Død Snø...

 

 

Kommentaren "ikke bli bitt" er ikke ment seriøst i det hele tatt. Hvor mange zombie-filmer er det faktisk som referer til andre zombie-filmer, foruten denne?

Et annet eksempel er når fyren blir bitt i skrittet. Om ikke det er slapstick/tongue-in-cheek, så vet ikke jeg.

Åge Aleksandersen-musikken tviler jeg var der for å få filmen til å virke ekstra seriøs.

 

 

 

Død Snø har egentlig en god del mer humor enn den første Evil Dead. ED1 har en del ufrivillig humor, men det var ikke før ED2 at humoren ble mer overlagt.

 

 

Jeg skjønner ikke helt... thecrow77, du synes filmen er dritt fordi den det er for mye prating, og fordi zombiene er "urealistiske" i den forstand at de ikke sloss eller skyter? Ja... Tror vi ender diskusjonen her, jeg.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Ja, gleder meg til en realistisk zombie film, der film skaperne drar til tahiti og opserverer zombies i sitt naturlige miljø så de blir fremvist på en realitisk og ikke rasitisk måte, jeg mener, zombies er den siste menneskerasen det fremdeles er lov å bare drepe i kalt blod på film og vise som monstere, tenk om noen gjorde det med pakistanere, en hau med pakistanere på tøyen som løper rundt å spiser folk og slikt, det er rett og slett rasistisk.

Men fordi zombier ikke har en politisk lobby kan man fremstille dem så ille som bare det.

Lenke til kommentar

AHHHHH, Jente på film forumet, RUN AWAY!!!!

 

Shawshank Redemption

 

Perfeksjon, jeg begynner å smile med en gang filmen starter og mot slutten er smilet et STORT glis, faktisk kan jeg ikke stoppe å glise de siste 20 minuttene, er vel flaks at jeg ser den alene, ellers ville jeg sett veldig dum ut for andre. Noen filmer er en nytelse å se på, denne går forbi dette og ikke bare en nytelse, men perfeksjon, det er ikke noe galt med den film, alt er PERFEKT, dette er malen alle andre drama filmer må måles opp til.

Faktisk blir man litt bortkjemt, med noen få unntak er jeg ikke glad i rene drama filmer, det er mange gode drama thrillere eller drama action osv. Men rene drama filmer som man automatisk sammenligner med denne blir bare ikke så bra, jeg det er untak som Forest Gump og Green mile, de kan holde seg på et bra nivå selv sammenlignet med denne, de er ikke like bra, men de føles ikke dårlige i forhold.

 

Som altid en av mine beste film opplevelser.

 

10/10 Men en bedre karakter er bare "perfekt"

Lenke til kommentar

så en film i går, eller 2, eller 3, eller 4.

 

Det hele startet med Fjols til fjells

 

Dette var virkelig en veldig sjarmerende norsk film. Det var et gjensyn med filmen, men husket ikke særlig mye av den. Jeg satt med et lite smil om munnen gjennom hele filmen, mye på grunn av Unni Bernhofts sjarmerende rolle :) Det som trekker ned mest er at man blir sittende med en følelse av at de morsomme poengene blir gjentatt for mange ganger, og at Leif Juster overspiller litt for mye noen ganger.

7/10

 

Burn after reading

 

Det ble et gjensyn med en av 2008s' morsomste filmer. Det er ikke en film som gjør at jeg sitter å ler høyt, men det er en film gjør at jeg sitter og humrer litt for meg selv. Skuespillerprestasjonene til "de 3 store", Brad Pitt, George Clooney og John Malkovich er virkelig imponerende.

8/10

 

The Promotion

En komedie med John C. Reilly og Seann William Scott. En skikkelig dårlig film, vurderte å slå av flere ganger. Jeg så at filmen forsøkte å være morsom, men den mislyktes totalt! Jeg lo en gang. Den typen humor de prøvde seg på var rett og slett altfor simpel.

 

3/10 - Kunne vært enda nærmere null hadde jeg ikke ledd den ene gangen.

 

Kvelden ble avsluttet med The Day the Earth Stood Still (2008)

Filmen er helt grei som underholdning på en fredagskveld sammen med gutta, men ikke noe mer enn det. Dette kan bli sett på som SPOILERE: Jeg mener menneskeheten ble skildret som litt i overkant destruktive. I tillegg til at Keanu Reeves ga opp håpet på oss etter en samtale med ei dom kjerring, og så sluttet filmen uten at de hadde løst noe som helst. Har tenkt å se orginalen, håper virkelig den er et par hakk bedre.

 

5.3/10

Lenke til kommentar
Kvelden ble avsluttet med The Day the Earth Stood Still (2008)

Filmen er helt grei som underholdning på en fredagskveld sammen med gutta, men ikke noe mer enn det. Dette kan bli sett på som SPOILERE: Jeg mener menneskeheten ble skildret som litt i overkant destruktive. I tillegg til at Keanu Reeves ga opp håpet på oss etter en samtale med ei dom kjerring, og så sluttet filmen uten at de hadde løst noe som helst. Har tenkt å se orginalen, håper virkelig den er et par hakk bedre.

 

5.3/10

 

Hvordan kommer du fram til 5.3? Hva er det som gjør at den ikke får 5.2 eller 5.4?

Lenke til kommentar

Quarantine (2008)

 

Remake film av [Rec], men jeg ikke sett orginalen så hadde ingenting å sammenligne den mot. Det er tydelig at slike "skremme" filmer er svært avhengig av humøret ditt. Og her var jeg heldig. Denne filmen passet perfekt inn i kvelden vår.

 

Spenningen økte og økte kostant til en svært intens slutt. Vi alle satt der stille med store åpne øyner, og satt på kanten av våre stoler. Det var herligt.

 

Men så kommer følelsen etter å ha sett filmen, og denne er dårlig. Det var slett ikke en bra film, men den leverte oss en flott opplevelse. Og jeg er temmelig sikker på om jeg hadde satt meg ned og sett den en annen dag enn igår ville karateren vært helt anderledes (dårligere).

 

Filmen passet (som Ace Ventura ville sakt) "Like a glove" der og da.

 

8/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Kvelden ble avsluttet med The Day the Earth Stood Still (2008)

Filmen er helt grei som underholdning på en fredagskveld sammen med gutta, men ikke noe mer enn det. Dette kan bli sett på som SPOILERE: Jeg mener menneskeheten ble skildret som litt i overkant destruktive. I tillegg til at Keanu Reeves ga opp håpet på oss etter en samtale med ei dom kjerring, og så sluttet filmen uten at de hadde løst noe som helst. Har tenkt å se orginalen, håper virkelig den er et par hakk bedre.

 

5.3/10

 

Hvordan kommer du fram til 5.3? Hva er det som gjør at den ikke får 5.2 eller 5.4?

 

Ville bare poengtere at den fortjente litt bedre enn en 5'er, men også et godt stykke unne en 6'er :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...