Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frankenfish. Utrolig dårlig og forutsigbar, og ikke skummel for fem øre. Men, mye blod og gørr og avtygde hoder gjorde den underholdende nok.

 

Eddie Izzard - Dress to kill. Helt fantastisk morsom. Litt for politisk, men like fullt genial. Her er "manuset" til filmen, svært anbefalt lesning.

 

But we play bad guys, like take “The Empire Strikes Back,” from the “Star Wars trilogy.” The Death Star! The Death Star… just full of British actors opening doors and going,

 

"Oh, I'm - oh, oh..."

 

"What is it, Lieutenant Sebastian?"

 

"It's just the Rebels, sir. They're here."

 

"My God, man! Do they want tea?"

 

"No, I think they're after something more than that, sir. I don't know what it is, but they've brought a flag." ( cracks up )

 

"Damn, that's dash cunning of them! Ah, Lord Vader!"

 

( heavy breathing and in a deep voice ) “Uh, hello."  ( cracks up again )

 

‘Cause he was only impressive ‘cause he had that James Earl Jones voice. ( deep voice )”I am Vader. The Force is strong with you." If he had a much more,

 

( camp Cockney accent ) “Hello. Look, I'm Lord Vader and just pay a-bloody-ttention, all right? Luke, Luke, the Force is strong with you."

 

"Is it?"

 

"Yeah."

 

"Well, who told you that?"

 

"Some bloke! Yeah, he said the Force was really rather strong with you."

 

"Well, how strong?"

 

"Uh, as strong as a small pony."

 

"Oooh, that's quite strong, that is."

 

The film would never have fucking worked, would it?

Lenke til kommentar

The Life of David Gale

 

Slutten skulle være sjokkerende. Det var den ikke. Ellers var filmen god, selv om den brukte noen virkelig slitte klisjéer (f eks at good guy jager etter bad guy, også hører vi plutselig et tog, og bad guy rekker akkurat å kjøre over skinnene før toget kommer. Det har vi ikke sett før.) Ikke Spacy's beste film eller skuespillerprestasjon (jeg anbefaler Usual Suspects). Verdt å sjekke ut, men pga høye forventninger ble jeg litt skuffet.

 

edit: jeg glemte å nevne at debattscenen er en av de beste scenene jeg har sett på lenge.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

The Bourne Identity: 4

The Bourne Supremacy: 2 (4-, les kommentar)

(Så dem rett etter hverandre).

 

Eneren er jo ingen dårlig film, men heller ingen god. Det er ingenting i den som stikker seg ut i forhold til andre spionfilmer og lignende. Toeren er egentlig ikke dårligere, men virker i stor grad som en repetisjon av eneren. Hvis jeg hadde sett toeren uten å ha sett eneren, ville jeg nok gitt den 4-, men som en oppfølger til eneren får den så vidt ståkarakter.

Lenke til kommentar

gspr: Jeg må si meg uenig med deg (ikke karaktersettningen, da dette er en personlig sak) men når det gjelder å skille seg ut. Her har vi en film som viser kjappe og utrolig tøffe actionsekvenser som ikke tar 35 minutter og involverer slow-motion og diverse annet. Teknikken til Bourne er jo utsøkt, og fanger det Ludlum prøvde å få frem i boken, nemlig at denne mannen er raskere og mer effektiv enn noen før han.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...