Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riget (1994, von Trier)

Danskjävlar!

t.jpg

En mini-serie med humor, drama, skrekk og en rekke glimrende karakterer. Nei, det er ikke snakk om Twin Peaks, men det skal godt gjøres å ikke få Lynch-vibber under Riget.

 

Introen er genial, og hver eneste av de fire episodene er ikke langt unna perfeksjon. Glimrende bruk av lys, kamera og musikk gir en grøssende stemning. En stemning som tidvis faktisk kan måle seg med den Lynch fremkaller. Karakterene er som nevnt av øverste klasse, hvorav Helmer seiler opp som min favoritt. Bruken av downs-paret i oppvasken som fortellere er også en genistrek. Disse blir stående igjen som kanskje seriens to mest normale personer.

 

Dette er svært imponerende, og jeg nøler ikke med å nevne Riget blant mine favorittfilmer. Selv om den strengt tatt er en serie...

 

89%

 

Del 2 kommer jeg nok til å ha unnagjort i løpet av et par dager.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Død Snø

 

Norsk film gjør det igjen. Dere vet vel historien fra før, så jeg driter i den. Ikke at det er noe historie, egentlig. Ungdommer på tur, nazi sombier, idiot som selvsagt prøver å advare dem og så videre og så videre.

 

Effektene er ganske brukbare til tidertil å være en norsk film, resten av filmen følger norsk skrekkfilm (?) slavisk. Dårlig dialog, dårlige skuespillere, masse tull for å hale ut tiden så mye som mulig og så videre. Likte du Villmark Rovdyr, Fritt Villt og alt det der (ta det med ro, du er sikkert ellers normal) :p vil du elske denne. Alle andre bør styre unna. Langt unna. Lang, langt unna.

 

Vurdering:

 

 

 

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Evil Dead

 

Kort og godt en god film. Først virket den litt dårlig men den tok seg raskt opp igjen. Veldig interresang filming. Effektene var ganske gode, kanskje noen av de mest skremmende monsterene jeg har sett på film. Jeg hoppet ganske mye igjennom filmen.

 

Anbefales.

 

Er ikke noe kjempe fan av den første, den føles liksom som at den ikke vet om den vil være skrekk film eller komedie, ja den har noen morsome øyeblikk, men samtidig har den en del ekle effekter.

 

2eren og 3eren er mye bedre, de går for ren splatter humor. uten noe virklig skrekk og skvetting involvert

Lenke til kommentar

At du sammenligner Død Snø - en homage til slasher-genren - med møkk som Fritt Vilt er en skam. Så skam deg!

 

 

 

Jeg likte Burn After Reading jævla godt, tror folk bare forventet en ny Fargo.

Se filmen for ren underholdning, så liker dere den sikkert.

 

Jeg lo som sagt ikke en eneste gang. Den var ikke underholdende for meg. Jeg prøvde ikke å se den som noen dyp meningsfylt film eller whatever. Jeg prøvde å se den som en film, som har kommentarer som "Best comedy of the year" klistret på coveret - så jeg forventet faktisk å le litt. Det gjorde jeg ikke. Godt mulig jeg har dårlig humor, men jeg lo i alle fall ikke.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Død snø er en av de bedre norske filmer jeg har sett på lenge.

 

Superhero Movie.

Jeg likte denne mer enn de andre Movie-filmene(date,scary,disaster,epic osv)

Det er en parodi på Spider-man-filmene (IogII) og er faktisk til tider litt morsom.

Ble faktisk underholdt av denne filmen.

Gode skuespillere inneholder den også-

 

Gir filmen en ''bob bob''

Lenke til kommentar

Død snø.

 

Filmen begynner lettere skummel for en lettskremt datanerd som meg, og gir en hel haug med "nå-kommer-det!!"-øyeblikk. Svært ekkelt, men også underholdende stemning. Når filmen bryter ut i sin andre halvdel, blir alt mye bedre. Zombiene tar aldri slutt, og når man tror alt er over, så er det ikke over likevel. Genialt.

 

Så, siden dette er en norsk film, så gir jeg den et norsk "terningkast".

Dritkult.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Er ikke noe kjempe fan av den første, den føles liksom som at den ikke vet om den vil være skrekk film eller komedie, ja den har noen morsome øyeblikk, men samtidig har den en del ekle effekter.

 

2eren og 3eren er mye bedre, de går for ren splatter humor. uten noe virklig skrekk og skvetting involvert

De andre to skal definitiv skaffes. Jeg har alltid trodd at Evil Dead var splatter humor så jeg satt med ett spørsmålstegn. Men fikk det oppklart nå. Ett lite spørsmål, jeg har sett så mange bilder o.l av Bruce med motorsag.

Forveksler jeg det med en annen film eller skjer dette i oppfølgerene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...