Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hva som er så unikt med Fargo? Joda, det var en god film, men i mine øyne ikke mer enn en god 7er. Herlig sort humor og en hardkokt thriller på sitt beste, men jeg ser ikke hva mer den har. Det ekstraordinære som slike filmer trenger mangler. Kanskje feil å sette den opp mot No Country for Old Men, som i mine øyne er en av tidenes beste filmer, men skurkene i Fargo når ikke Chigurgh opp til knehøyde en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brad Pitt var artig han. Gjorde sine saker som vanlig bra. Så ut som om han koste seg under innspillingen.

 

Tror filmen hadde blitt særdeles godt mottatt, hadde det ikke vært for at Coen-brødrene har laget bedre filmer før.

 

Liker spesielt Pitt sin karakter fordi den er en type man kun finner i filmuniverset. Overdreven og tullete, akkurat det man trenger. Uten tvil den som skapte mest latter for folk flest fikk jeg inntrykk av.

 

Publikum trenger noe som utfordrer dem litt fremfor å gi dem det trygge og "normale". Noe Pitts karakter gjorde. :)

Lenke til kommentar
"Hva er så god med film X? Ja, den har z og y, men.. " ..DU sier jo nettopp hvorfor folk liker den.

Nei, jeg sier at den har herlig sort humor og at den er en hardkokt thriller på sitt beste. Det lille ekstra uteblir totalt. Jeg spør bare hva som er så unikt ved Fargo. Roger Ebert kalte den årets film og anser den for å være en av tidenes beste filmer - det er for meg rimelig uforståelig. En film trenger mer enn god sort humor og at den er en god thriller. Den hadde et par dødpunkter og utartet seg ikke like godt som neo-noir som andre filmer i samme sjanger.

Lenke til kommentar
Du glemte å nevne musikken som var skremmende godt.

 

BTW kjøpte Walkabout , så får se om den er noe god.

 

Ja jo, men skal ærlig inrømme at jeg har helt glemt musikken fra den filmen. Men mener å huske at Roeg eier på det feltet også.

 

Håper Walkabout faller i smak. Kan også anbefale Bad Timing, og selvsagt Heksene av nostalgiske årsaker. Har forsatt ikke sett mer av karen, og til tross for at hans post-Bad Timing filmer faller kvalitetsmessig, har han jo laget flere fine filmer tror jeg.

Lenke til kommentar

Nei, Hufsa kan ikke gå og legge seg, men det er like før.

 

Hufsa har skremt vannet av en hel generasjon, og det med rette. Jeg skal være sparsom med ordbruken, men jeg kan berømme de bak Mummitrollet for å ha lagd en fantastisk atmosfære og en fantastisk stemning i de sekvensene når Hufsa ankommer. Det er på grensen til å være et animert sidestykke til David Lynch og Stanley Kubrick for hva stemning angår. Buldringen i bakgrunnen, bakgrunnsmusikken...

Lenke til kommentar
Tror filmen hadde blitt særdeles godt mottatt, hadde det ikke vært for at Coen-brødrene har laget bedre filmer før.

 

Jeg føler det er helt motsatt, jeg. Tror folk som ikke helt skjønte/likte den ville direkte mislikt filmen om den ikke hadde vært en Coen-film. Jeg var sånn i alle fall. "Jeg likte den ikke, men det er jo en Coen-film, så jeg er vel sikkert bare for dum til å 'skjønne den' eller noe sånn da...".

Lenke til kommentar
Jeg likte Burn After Reading jævla godt, tror folk bare forventet en ny Fargo.

Se filmen for ren underholdning, så liker dere den sikkert.

 

Jeg ser ikke det helt store i Fargo heller. Har den på en grei 7er, og syns ikke den fortjener mer. The Big Lebowski er min absolutte Coen-Favoritt, med No Country for Old Men et lite stykke bak. Har dog ikke sett mange av deres eldre filmer. Skal skaffe meg dem om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
Jeg likte Burn After Reading jævla godt, tror folk bare forventet en ny Fargo.

Se filmen for ren underholdning, så liker dere den sikkert.

 

Jeg ser ikke det helt store i Fargo heller. Har den på en grei 7er, og syns ikke den fortjener mer. The Big Lebowski er min absolutte Coen-Favoritt, med No Country for Old Men et lite stykke bak. Har dog ikke sett mange av deres eldre filmer. Skal skaffe meg dem om ikke så altfor lenge.

 

Jeg hadde vel gitt den 8/10, er en meget god film, men ikke så stor som alle sier. The Big Lebowski og No Country for Older også mine favoritter fra dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...