Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Død Snø

 

Åhoi, for en film! Norske filmer jeg liker kan telles på en hånd, og Død Snø er tommelen (opp). Splatterfans får sin del av filmkaka her, og det er alt man trenger å si. Mitt eneste ankepunkt er øynene på nattsi-sombiene, som ser litt for menneskelige ut. Ellers en kjempefilm!

 

Anbefales/Anbefaleselleranbefalesikke

 

Taken (Den med Liam Neeson)

 

Jeg trodde at Liam Neeson ikke kunne bli kulere enn han var i Batman Begins med den Hogan-barten, men i Taken (Den med Liam Neeson) er han hardere enn gråstein. Bortskjemt idiotdatter (jeg må innrømme at jeg godta (gåtta? gådta? gotta?) meg litt da hun ble tatt) blir kidnappet, og far Neeson som er gammel CIA-ballcrusherbadass setter Paris i ruiner i jakten etter å få henne tilbakers.

Jeg tror aldri jeg har sett en film hvor så mange badgais får hodet smelt i en eller annen dør. Og dem faller som fluer for Neeson-plogen. Star Trek begynner på Viasat4 nå, så jeg gidder ikke skrive lengre, men filmen anbefales fra moi.

 

3,00 / 3,14

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Watchmen

 

Filmen om superhelter som ikke er superhelter men som er superhelter hvor bare en av dem i gruppen er en virkelig superhelt dette til tross for at de andre klart og tydelig er superhelter av et eller annet slag da de kan banke gørra av store folkemengder uten selv å ta skade.

 

Phu, munnfull.

 

Men, det låter bedre enn det er. Filmen varer i rundt 3 timer og det er 2 timer for mye. Det er forferdelig dårlig regisert med hopping frem og tilbake hele tiden. Handlingen tar liksom aldri av og surrer som en irriterende flue i bakgrunnen uten mål og mening. Hele filmen føles nesten som en "trip down memory lane" og er bare totalt uinteresang. Skuespillerprestasjonene er og mildt sagt horrible til tider og jeg befant meg mange ganger bak genseren min i skam over at folk faktisk utsetter seg for dette fremfor et kamera.

 

Alt i alt trenges det bare å se traileren, den er 10 ganger bedre enn hva filmen noen gang klarer å være tilnærmet. Om du har 3 timer til overs som du ikke har noe å gjøre så anbefaler jeg heller 3 timer med "se gresset gro" fremfor denne filmen.

 

Karakter 1/10

Lenke til kommentar

Vel på IMDB har den fått 8 i snitt med mange som har gitt den 10. Jeg mistenker dette er blinde folk som har lest boka og er innstilt på å gi filmen topp karakter selv om den ikke fortjener det. Faktisk er hele høydepunktet en 5 mins sex scene lagt inn i filmen og selv den når ikke opp på skalaen.

 

Den blå dotten Jon AKA Dr manhatten irriterte bare vette av meg med sin "sakte snakkking med logisk resonering".

 

Blargh, jeg vil saksøke noen for å få tilbake de 90 kr og 3 timene av livet jeg tapte på dette mølet.

Lenke til kommentar
Så enig, så enig. Den dårligste filmen jeg har betalt for å se noensinne.

 

Noen sinne faktisk. Skikkelig guru, du?

 

Har hørt mer positivt om boka enn filmen for å si det sånn, og det frister veldig å bestille den. Noen bedre deal enn fra Amazon?

 

Filmen er faktisk ganske tro til tegneserien. Det eneste den gjør annerledes er at den kutter ned kraftig på side-historiene, og slutten er endret. Synes du filmen er den dårligste du noen sinne har sett, er det egentlig bare å glemme tegneserien.

 

 

Den blå dotten Jon AKA Dr manhatten irriterte bare vette av meg med sin "sakte snakkking med logisk resonering".

 

Ja du har rett der. Filmskaperen prøvde sannsynligvis å få ham til å høres mer ut som en stresset tulling som bare bablet usammenhengende, så der feilet Snyder stort...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg likte tegneserien meget godt. En veldig god serie med smart historie og dialoger.

Og alt det er droppa i filmen. Istedenfor får man servert hjernedød dårlig underholdning av en film med forferdelige dårlige skuespillere, nedkutta dialog og scener, musikk som ikke passer inn. osv.osv.

 

Dem skulle heller ha laget en mineserie, med gode regissører og skuespillere, eller så kunne dem ha droppet hele greia.

Lenke til kommentar
Filmen er faktisk ganske tro til tegneserien. Det eneste den gjør annerledes er at den kutter ned kraftig på side-historiene, og slutten er endret. Synes du filmen er den dårligste du noen sinne har sett, er det egentlig bare å glemme tegneserien.

What?! Tro til tegneserien, på hvilken måte? Karakterene har samme navn og utseende, og noen av scenene er tatt rett fra boka. Der stopper likhetene. De har kuttet ut mer eller mindre alt som gjør boka bra, og pøsa på med kleine sexscener og tafatte slow mo-slagsmål.

Lenke til kommentar
Ja du har rett der. Filmskaperen prøvde sannsynligvis å få ham til å høres mer ut som en stresset tulling som bare bablet usammenhengende, så der feilet Snyder stort...

 

Hadde det bare vært logisk resonering i det han sa men det er det veldig lite av og. Han bare irriterete der han sto og "bablet" i vei om menneskene hvor grusomme de er.

 

Alt i alt får jeg bare si at filmen kanskje appelerer til enkelte, men for min del var det den værste filmen jeg har sett på veldig veldig lenge. Heck, tar faktisk en runde med Max Payne fremfor jeg ser denne filmen igjen, i det minste er Max Payne kortere.

Lenke til kommentar

Repossesed

 

Jeg kan si det med en gang. Jeg er en stor fan av Leslie Nielsen. Han er en av mine favoritt skuespillere. Når jeg finner filmer med han i så kjøper jeg dem uansett. Dette var ett av mine store feiltrinn. Repossesed skal liksom være en parodi på Exorcisten. En ide så kunne ha virket hadde det ikke vært for at de fucked det skikkelig opp. Dette er ikke morsomt, jeg husker at jeg lo ca to ganger i denne filmen. Da var det egentlig ikke latter, egentlig var det bare jeg som pustet tungt med nesen.

Dette er dårlig ordspill-slapstick-amerikansk komedie av verste sort. Jeg er skikkelig vond i hodet etter dette og jeg følte at den varte i en evighet.

Gjør deg selv en tjeneste og ikke se den. Det er rett og slett ikke verdt det.

Nei/10.

Lenke til kommentar

Robin Hood: Men i tights

 

Ikke like bra som Brooks 3 store, men fremdeles langt bedre enn de fleste komedier, mye av filmen går rett og slett på ansiktsutrykkene til Cary Elwes, de er herlige og passer bra til filmen, syns faktisk han fortjener en komedie til der han har hovedrollen da han er en god og morsoms skuespiller. Filmen er typisk Brooks, som sagt ikke hans bedre, men liker man brooks liker man brooks for å si det sånn. Filmen har også et par fine musikk numre.

Hele filmen er rett og slett morsom, Spesielt viss man liker Brooks

 

7.5/10

Lenke til kommentar
Så enig, så enig. Den dårligste filmen jeg har betalt for å se noensinne.

 

Noen sinne faktisk. Skikkelig guru, du?

Legg merke til betalt for. Jeg har sett filmer som er dårligere enn denne, men de har vært i en slik sammenheng at jeg ikke selv har betalt for filmen. På skolen, filmkveld med kamerater, lasta ned, osv.

 

Red.: Og jeg kunne godt vært en guru uten å ha sett en film jeg mener er dårligere enn denne.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Vel på IMDB har den fått 8 i snitt med mange som har gitt den 10. Jeg mistenker dette er blinde folk som har lest boka og er innstilt på å gi filmen topp karakter selv om den ikke fortjener det. Faktisk er hele høydepunktet en 5 mins sex scene lagt inn i filmen og selv den når ikke opp på skalaen.

 

Den blå dotten Jon AKA Dr manhatten irriterte bare vette av meg med sin "sakte snakkking med logisk resonering".

 

Blargh, jeg vil saksøke noen for å få tilbake de 90 kr og 3 timene av livet jeg tapte på dette mølet.

 

Nå er jeg hverken blind (dog litt nærsynt) ei heller var jeg innstilt på å like denne filmen (snarere tvert imot, selv om jeg forsøker best mulig å se film med "koppen er halvfull" mentalitet) men jeg likte den nå.

 

Det er smått søtt når, for å bruke onkel Cun sitt uttrykk, "kidsa" er så hypp på å vri det til at det må være noe galt med personene om man har forskjellig oppfatning av noe. Dog er det ikke særlig konstruktivt. Sant skal sies burde du kanskje misunne dem for at de fikk noe positivt ut av filmen, de evnet noe du ikke maktet. Jeg vet jeg alltid er smått misunnelig når jeg misliker en film andre elsker, føles som om jeg har gått glipp av noe. Er bedre enn å sitte seg på en høy hest (men vi bergensere sitter alltid på høy hest, så det er nå bare slik...)

 

Nå er jeg 100% sikker på at jeg skrev en mini-anmeldelse av filmen her inne men ser ikke ut som jeg trykket "svar" den gang jeg skrev den. Med mindre jeg virkelig er blind da.

 

Uansett så krøp filmen seg såvidt opp til en 8'er for meg. Muligens den bør nedjusteres til 7. God film, mye flott satire i den og en visuell godbit. Synd det ikke var mer hopping frem og tilbake, slik som i tegneserien. Kunne gjerne vært litt lengre for å fange opp mer av historien til begge generasjonene med kostymekledde helter (spesielt den første generasjonen ble veldig redusert i filmen). Endel drama som gikk tapt. En god filmopplevelse.

 

Mistenker ikke de som mislikte filmen for noe som helst, men jeg misunner dem ikke. Jeg fikk i hvert fall valuta for pengene og er den som kan smile ;)

 

Edit: Fant den :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Vel når man ser at vel 22 000 stemmer har gitt den 10/10 så mener jeg at det er noe som ikke helt stemmer. At du nevner hvor god motagelse den fikk og er, som du selv sier, ansett som tegneserienes Shakespear, underbygger vel min påstand at denne filmen har fått mer hypp enn den fortjener.

Lenke til kommentar
Hr. Jenssen: Nå er du misvisende, det er ingen mangel på fans av tegneserien som hatet filmen. Da stemmer ikke "Synes du filmen er den dårligste du noen sinne har sett, er det egentlig bare å glemme tegneserien."

 

Jada, massevis av fanbois hatet den, akkurat som mange fanbois hater LOTR-filmene også. Nja jo nei jeg vet, de kan ikke sammenlignes helt ned til minste detalj, men likevel. Det jeg mener er at det alltid vil være en hel bønsj med folk som hater filmatiseringen av boken de runker over, da den ikke inneholder enten akkurat det de likte, eller at den generelt mangler stash. Stilen, humoren og atmosfæren fra Watchmen-tegneserien er da absolutt tilstede i filmen også, spør du meg.

 

Det jeg sier, er at hvis man mener filmen er lang og kjedelig, og at man sitter og irriterer seg over ting som at en blå superhelt snakker litt treigt, så vil ikke tegneserien appellere til dem i det hele tatt. Hovedgrunnen til at de som hater filmen - men samtidig elsker tegneserien - faktisk hater filmen, er fordi den i all hovedsak kutter vekk så mye, og de føler den bare tar for seg skjelett-historien, og at den mangler dybde. Disse folka, BadSmile og Bob_3 inkludert, mener at filmen enten burde vært mye lengre, eller ikke eksistert i det hele tatt.

 

... Men samtidig har man disse som sitter og klager på lengden på motsatt vis; at filmen er alt for lang og kjedelig. Til dem sier jeg at tegneserien da absolutt ikke vil appellere til dem, da den er mye lengre, tar for seg mindre detaljer, og ikke har like mye Hollywood-action.

 

 

 

Filmen er faktisk ganske tro til tegneserien. Det eneste den gjør annerledes er at den kutter ned kraftig på side-historiene, og slutten er endret. Synes du filmen er den dårligste du noen sinne har sett, er det egentlig bare å glemme tegneserien.

What?! Tro til tegneserien, på hvilken måte? Karakterene har samme navn og utseende, og noen av scenene er tatt rett fra boka. Der stopper likhetene. De har kuttet ut mer eller mindre alt som gjør boka bra, og pøsa på med kleine sexscener og tafatte slow mo-slagsmål.

 

Nå leste jeg tegneserien etter jeg så filmen (leste den faktisk for så lite som en uke siden, har hardcover-versjonen i hylla her), så det kan godt hende du mener mitt syn er "corrupted", men jeg vil uansett påstå at filmen, når man ser på det store bildet, fanger atmosfæren fra tegneserien veldig bra. Mye har blitt flådd noe i filmen, ja. Alt fra karakterer til historien(e) er - logisk nok - dypere i tegneserien enn i filmen, men jeg vil fortsatt påstå at filmatiseringen er en god en. Den tar for seg én bit - den viktigste - fra Watchmen-universet, og jeg synes Snyder har utført den godt. Den er ikke legendarisk, men min anmeldelse i min-anmeldelse-tråden, som ga filme 7/10, gjelder fortsatt for min del.

 

Tegneserien er heller ikke legendarisk, spør du meg. Et fint verk, men jeg kan nevne massevis av bøker og tegneserier jeg setter langt over denne. Personlig ser jeg ikke hvorfor folk absolutt HATER denne filmen så mye, bare fordi den heter "Watchmen", og samtidig skuffer. Jeg likte ikke Punisher Warzone heller, men jeg går ikke rundt og ergrer meg heller (Punisher er min favoritthelt). Vel, dere minner egentlig mye om meg hver gang et nytt Rainbow Six spill blir lansert. :wee:

 

BadSmile, jeg tror nok også Watchmen ville gjort seg bra som en mini-serie. Gjerne en produsert av HBO. Jeg sitter fortsatt og krysser fingrene mine over en eventuell Preacher-serie, for å si det slik. :)

 

Edit: Oooops, wall-of-text.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Vel på IMDB har den fått 8 i snitt med mange som har gitt den 10. Jeg mistenker dette er blinde folk som har lest boka og er innstilt på å gi filmen topp karakter selv om den ikke fortjener det.

Så har man også de som gir den 1 bare fordi det er en film av Watchmen eller gir den 1 selv om de mener den er bedre enn det, men de vil ikke at den skal ha så høyt gjennomsnitt. TDK var et godt eksempel, mer eller mindre alle som ga den 1/10 mente at den var utrolig bra, men at den ikke fortjente å være over Gudfaren og hva enn...

 

IMDB ratings er ubrukelig...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...