Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Shining er da et mesterverk.

 

Jeg sa et par til er unntakene, The Shinning føyer seg inn der. Jeg har sett et sted mellom 50-60 King filmatiseringer og 80% er på feil siden av skalaen for å si det pent.

 

Edit:

 

Både jeg og en kompis er stor fan av Stephen King, var en del år der vi ikke gjorde noe annet enn å leie King filmer :)

 

51 kom jeg til etter en sjapp telling...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Mini-anmeldelse ifra filmen "Mirrors"

 

- Snodig :hm:

 

Enig, men den var fremdeles underholdende.

 

Snodig sier så lite, kan du ikke gi en karakter mellom 1 og 10? :)

 

Jeg har sett den selv , og vil gi den 6/10

 

Hehe, joda, til en viss grad :)

Synes Kiefer Sutherland er en grei skuespiller og det hjalp vel litt for min del. Ikke verdens mest gøye film, men holder som søndagsfilm kan du si. 6/10 ;)

Lenke til kommentar

The Davici Code

 

Dette er fan fiction.

 

Først en forklaring på hva det er, fan fiction er verker laget av folk som ikke står bak orginal saker.

Det er vanlig blant sci-fi, noen fans av en film eller serie skriver bøker som tar utgangpunkt i serien eller filmen osv.

All fan fiction er dårlig, og blir ekspensjonelt dårligere jo dårligere orgianl verket er.

Lager man fan fiction av en god sci-fi film får du en dårlig bok, lager du fan fiction av en dårlig film får du en elendig bok osv.

 

Og det er dette Denne filmen er eller boka er og filmen også da er. boka og filmen er fan ficion av deler av det nye testamentet. Og når det nye testamentet er så dårlig som det er, er det ikke rart boka og filmen suger kanin rompe.

Det er en uintresang film basert på en uintresang bok basert på et unitresent og elendig verk.

Det bryr meg mitt i rompa om en fantasi figur fikk fiktive barn eller ikke, akurrat som det ville brydd meg mitt i rompa om noen lagde en film der Frodo og Sam giftet seg og adopterte kina barn, og hadde et trendi mote program på tv hvor de ga gandalf og andre makeovers

 

Eneste fine jeg kan si om filmen er at ingen av skuespillerne er elendige, de går middels eller bedre roller, men det hjelper ikke når filmen er ekstremt kjedelig og uintresang

 

3/10

Lenke til kommentar

Boksuneun naui geot (2002)

I know you're a good guy... but you know why I have to kill you...

 

Sympathy for Mr. Vengeance er en opplevelse på det ujevne. Den uortodokse og unike fortellerstilen taler ikke til filmens fordel på samme måte som i den indirekte oppfølgeren Oldboy, og jeg føler meg sikker på at dette er et resultat av Park Chan-wooks modning som regissør. Likevel er filmens tematikk om hevn og karakterene facinerende nok til å holde seeren i sjakk. Skuespillerne leverer også i toppklasse. Jeg må innrømme at hevntemaet samtidig ikke fengsler på samme måte som det gjør i historien omOh Dae-Su. Det samme gjelder intensiteten. Hva faen-følelsen melder seg både titt og ofte, og selv om filmens sluttscene er svært befriende er det noe ved Boksuneun naui geot som ikke virker like komplett som Oldboy.

 

6.2

Lenke til kommentar

Gjennomsnittlig og gjennomsnittlig. Det er veldig mange som kaller den en ultravoldelig actionfest uten å nøle. Jeg er dog meget uenig i anklagelsene, da det er få actionscener, og det som kunne vært mer brutalt blir etterlatt til fantasien. Den har også fått skylden for Virginia Tech-massakren:

 

Bilder, ikke spoiler

 

post-145786-1237928252_thumb.jpg

post-145786-1237928269_thumb.jpg

 

 

 

Dessuten så tar den jo opp

Spoiler, ikke bilder

 

incest, som mange synes var ubehagelig og unødvendig.

 

 

Og til sist: Det var mange som ikke klarte å følge plottet, og ded som i det hele tatt synes plottet var uoriginalt (les: allvitende skurk osv).

 

Derfor er det mange som misliker Oldboy, pluss de som bare synes det er et middelmådig action/drama med elendig lydklipping

Lenke til kommentar

Brazil (1985)

Regi: Terry Gilliam

 

brazil_l.jpg

 

Ganske sær og rar film. Noen ganger er den litt FOR sær, men jeg likte den veldig godt. Handlingen er ganske bisarr og det samme er settingen, stemningen og karakterene.

 

Jonathan Pryce gjør en god jobb som hoverdrolle-innehaver og Robert De Niros lille rolle er veldig artig.

 

Den er for det meste morsom, men noen ganger fikk jeg følelsen av at noe skulle være morsomt, men ikke var det. Men som sagt, den var generelt mer morsom enn umorsom.

 

Jeg klarer ikke helt å plassere filmen i èn genre. Noen ganger er den en komedie, drama eller skrekkfilm. Og alle de genrene er puttet inn i slutten. Den er forøvrig en av de beste avslutningene på en film jeg har sett!

 

Jeg hadde ingen forventninger da jeg satte filmen i DVD-spilleren, men jeg ble virkelig positivt overrasket!

 

Computers are my forte!

 

8/10

Endret av salamiking
Lenke til kommentar

Jeg synes begge er veldig gode filmer (Sympathy: 9.5, Oldboy: 8.5), men førstnevnte er bedre som en helhet. I Oldboy begynner Park å bli litt mer ambisiøs, og det er ikke alt som funker like bra. Men det som funker, funker til gjengjeld helt ypperlig.

 

Men Oldboy har uansett den beste scenen, dvs den legendariske hammerfighten i gangen. Den hadde blitt så hypet opp på forhånd at jeg var sikker på at jeg skulle bli skuffet, men det var altså ikke tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...