Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel ingen film bør sees på en Ipod, om det er Wanted eller andre. Trakk frem Wanted for det meste fordi jeg synes det er en dårlig film, og skal man absolutt se noe, så bør man se på noe som ikke trenger noe særlig oppmerksomhet. Offret er en film man bør følge med på for å få med seg handlingen og slike ting, Wanted derimot er en ren popcorn film, som ikke trengs store oppmerksomheten.

Man gir vel ikke filmen mindre oppmerksomhet når man ser den på iPoden? Det er noe jeg forbinder med å se filmen på toget til fjellet. Hvis man ser den på iPoden i norsktimen eller noe så er det noe annet, men hvis vi kun snakker å se en film på en liten skjerm og øreplugger så ødelegger man Wanted-filmopplevelsen, som er 100% ubrukelig på liten skjerm og dårlig lyd, mye mer enn Clerks. som fortsatt kan være svært underholdende. Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at en god film taper mindre på en liten skjerm enn en dårlig film, av den enkle grunn at en god film ikke trenger god lyd eller bilde for å imponere - den trenger bare oppmerksomheten din.

 

Jeg velger likevel å se 2001 og Brazil på Blu-ray hos broren min som har prosjektor, enn på laptopen min.

Lenke til kommentar

Garantert, men jeg har bare sett introen. På YouTube, dog. Vurderer å kjøpe meg filmen i nærmere fremtid, frister som faen å se den nå for tiden, ble bitt av Kubrick-baselusken etter A Clockwork Orange. :)

Endret av Spetz
Lenke til kommentar

Hadde blitt mye mere imponert over en film om jeg hadde sett den på kino enn på mobilen. Man får meg seg mere detaljer, man får fulgt mye bedre med enn om man hadde sett den på ett tog. Nei film skal se på TV eller Kino, å se en film på mobilen er uakseptabelt. Men for all del, gjør hva dere vil.

Lenke til kommentar

Har ingenting imot product placement, så lenge det føles naturlig. Bedre det enn dyrere kinobillett.

 

Har for meg lite å si om regissør bytter ut en Ford til fordel for en GM om det gir mer penger i kassa.

 

Heller den måten å finansier fremfor statsstøtte som setter langt mer krav når det kommer til den kreative prosessen (de som passer "profilen" får støtte, de andre ikke). Dog går grensen det øyeblikk de må sette inn nye scener eller endre historien etter krav. Det får være som med reklame i medier, null innpass i det redaksjonelle.

 

Om karakteren i manus har en mobiltelefon er det greit at Nokia kan betale for at han bruker deres, om karakteren skal fly er det greit om SAS betaler for at det er et SAS-fly osv. Det er ikke gratis å lage film og om et stort selskap tar litt av regningen fremfor meg og deg, så skal jeg ikke klage. :)

Lenke til kommentar
hater film på iPod, hater product placement for å sikre større budsjett, osv.

Skal dette være ironisk? Disse tingene er da vitterlig positive.

Alle bilene i The Matrix-oppfølgerne var GM-biler, og produksjonen betalte ingenting for å bruke dem. Dette er product placement og det er absolutt ingenting negativt med det. Joe Eszterhas nevnte dette i en av bøkene hans, at han gjerne ble oppringt av bilprodusenter som hadde lest manuset hans og spurte om han kunne bytte ut ordet "pick-up truck" med "Toyota pick-up truck" mot at han fikk en gratis bil. Han takket nei og har angret siden. ^^ Personlig synes jeg at sånt er bare positivt så lenge det gjøres riktig, og ikke som i Fantastic Four og I, Robot hvor man la bedre merke til merkevarene enn selve handlingen.

 

Hvis en moderator vil flytte alle innleggene i denne diskusjonen over til Filmprat så hadde det vært fint, da det er en interessant diskusjon.

Lenke til kommentar
*Snipp og Snapp*

 

Og hvor ofte går du nedover en gate i en by uten å se mange reklameplakater el.?

 

Barry Lyndon - Flott film, elsker alt det visuelle og stilen over det hele. Litt "vanskelig" til tider, det er mye som skjer gjennom filmen, men den gir det til deg i gode og rolige doser som Kubrick vanligvis gjør.

 

9/10

Endret av Sodd Ball
Lenke til kommentar

Ikke vært i nærheten av en pc de siste dagene, så jeg bare slenger meg på en tidligere diskusjon.

 

Friday 13th 1+2 er kongefilmer. 3ern har jeg ikke sett, men hører lovord om den fra flere hold. Resten av serien har jeg ikke hørt stort om, men Jason In/On/Does Manhattan høres unektelig fett ut. Angrer ikke på innkjøpet av boksen foreløpig.

Remaken av filmen klarer seg også mye bedre enn remaken av Halloween, som jeg så tidligere i dag. Ganske kjip og ujevn affære, med noen høydepunkter.

 

Devil's Rejects derimot, er det bare å styre unna. Det eneste som redder denne filmen fra bunnkarakter er masse pupper og Danny Trejo. Styr unna!

Lenke til kommentar
Alle bilene i The Matrix-oppfølgerne var GM-biler, og produksjonen betalte ingenting for å bruke dem. Dette er product placement og det er absolutt ingenting negativt med det. Joe Eszterhas nevnte dette i en av bøkene hans, at han gjerne ble oppringt av bilprodusenter som hadde lest manuset hans og spurte om han kunne bytte ut ordet "pick-up truck" med "Toyota pick-up truck" mot at han fikk en gratis bil. Han takket nei og har angret siden. ^^ Personlig synes jeg at sånt er bare positivt så lenge det gjøres riktig, og ikke som i Fantastic Four og I, Robot hvor man la bedre merke til merkevarene enn selve handlingen.

Så lenge det blir gjort på en veldig diskret måte er det greit. Men jeg har ofte irritert meg over produktplassering i film. Dette er nok på grunn av at den mest innbringende produktplasseringen også er den værste.

Lenke til kommentar

Jeg digget den skitne, svette, grimete sørstats feelingen i Devil's Rejects. Og den innbitte Elvis-elskende sheriffen som skal ta gjengen for alt i verden. Veldig forskjellig stilmessig fra 1000 Corpses, som var mere "MTV-aktig" klippet, men som også har utrolig gode scener (som når de blir senket ned i bakken i kister i kanindrakt og den ekle messende stemmen blir senket ned sammen med dem)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

The Three Burials of Melquiades Estrada

 

Hadde nokså høye forventinger til denne, da kompisen jeg lånte denne fra beskrev den som "en annen versjon av No Country for Old Men" - vel, der er jeg ikke helt enig.

 

Filmen foregår i en litt spesiell tidsrekkefølge, noe som fungerer bra som en effekt, selv om det tidvis skaper noe forvirring. Filmen er generelt jevnt om spennende, men lider av tidvis dødtid. Historien er nokså engasjerende, men mangler de helt store rollene, noe som er synd, ettersom skuespillerne stort sett leverer bra. Slutten var egentlig nokså skuffende, og føltes mest som et anti-klimaks.

 

Alt i alt en helt ok film, men ikke noe mer. Det forvrengte tidsforløpet fungerer bra, og gjør en spennende historie ekstra levende. Dessverre blir filmen dratt ned av middelmådige rollefigurer og tidvis kjedelige scener.

 

Karakter: 6/10

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

Død Snø

 

Uff, det er lenge siden jeg har kost meg såpass med en film. Selv om den aldri når opp til helt de store høydepunktene blir den ihvertfall aldri kjedelig, og det er ikke langt mellom latterkulene heller. Lenge siden jeg så en film av denne typen, så moro at denne attpåtil var norsk.

 

Ikke noe særlig plott, annet enn nazi zombier - hva mer trenger man? Herlige splatter-effekter med tilhørende humor. Om noe var delvis skuespillerpresentasjonene svak, men hvor mye kan det vektlegges i en slik type film?

Karakter: 8/10.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

How to Lose Friends & Alienate People 2008

 

how_to_lose_friends_and_alienate_people.jpg

 

Jeg fikk vite før vi så den at dette er en komedie. Filmen var helt blottet for humor. Den kom aldri helt i gang.. det varte og det rakk og det hele var rimelig kjedelig uten noen høydepunkter. Jeg lo ikke en eneste gang, og det hele var en treg og pinlig affære

 

1/10

Lenke til kommentar
Jeg digget den skitne, svette, grimete sørstats feelingen i Devil's Rejects. Og den innbitte Elvis-elskende sheriffen som skal ta gjengen for alt i verden.

Jeg hatet sørstatsfeelingen. Ikke likte jeg sheriffen heller. Tror ikke Rob Zombie er helt min tekopp, gitt. Halloween var skikkelig white trash i store deler av filmen, uten at jeg helt skjønte hvorfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...