Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes ikke denne Jasonen var noe bedre enn de andre. Alle var like store og stygge. Dog hadde han litt morsomme knep i denne filmen. Likte godt den scenen med soveposen. :wee:

 

Litt barskt med utstikkende ryddrad også da.

Friday the 13th-filmene utgjør tidenes horror franchise. Den bemaskede røveren Jason Voorhees var min store helt i de tidligere tenåringsdager. Filmene storkoser jeg meg med den dag i dag.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Hvis Wanted er filmen med best lydspor for deg, så anbefaler jeg deg å hoppe førti år tilbake og sjekke ut ofte nevnt film kalt "2001".

 

Ellers er vel NCFOM av de nyeste kanskje den filmen med best lydspor.

Jeg vet lydsporet på 2001 er ganske sykt, men lengen siden jeg har sett den, så skal ta den opp snart (har den på HD DVD)

Hvis vi snakker nye titler faller jo klart NCFOM litt lenger ned på listen, men andre filmer som har imponert meg lydmessig i det siste er: Wall•E, Kung Fu Panda, Horton Hears a Who, Incredible Hulk, The Fall, Street Kings og RocknRolla.

Lenke til kommentar
Hvis vi snakker nye titler faller jo klart NCFOM litt lenger ned på listen, men andre filmer som har imponert meg lydmessig i det siste er: Wall•E, Kung Fu Panda, Horton Hears a Who, Incredible Hulk, The Fall, Street Kings og RocknRolla.

 

Wall-E, Kung Fu Panda, Incredible Hulk og Iron Man har alle ihvertfall skikkelig heftige lydspor på BD :D

Lenke til kommentar
Lynch er en meget smart person, og det han sier er rett. Man kan rett og slett ikke se en film på Ipod, ihvertfall ikke en Tarkovsky film. Hadde det var Wanted eller no dritt som det, så kunne jeg ha godtatt det.

 

Edit: Oi ble svært mange kommaer. Fixed

 

Selvom du mener 'Wanted' er en popcorn film, noe som det også er, fortjener denne ikke å bli sett på noe dritt som iPod (eller andre portable enheter..). Lyd er en stor del av film for min del, likeså med bilde. 'Wanted' er forøvrig den filmen med det beste lydsporet jeg har hørt på lenge.

 

Støtter deg her, en Tarkovsky-film passer mye bedre til en iPod enn Wanted, som handler nærmest utelukkende om lyd og bilde. Hvis vi snakker film som kan sees på en liten skjerm med dårlig lyd så tenker jeg filmer som Glengarry Glen Ross, Clerks, 12 Angry Men, Before Sunrise/Sunset, Judgement at Nuremberg, Boiler Room, The Apartment - alle knallgode filmer som kan gi seeren en utrolig opplevelse uten at man trenger verken stor skjerm eller surround.

 

David Lynch er for øvrig en douche når det gjelder det meste, men det er jo litt av sjarmen. Ingen kapitler på DVDene, ingen kommentarspor, nekter å snakke om filmene sine, hater film på iPod, hater product placement for å sikre større budsjett, osv.

Lenke til kommentar

Banlieue 13 (2004)

 

Hesblesende fransk actionfilm. Kjeder du deg under denne filmen, er det ikke håp. Her skjer det noe konstant. Fysikken til David Belle er vanvittig, Belle er forøvrig mannen bak Parkour. Alt han gjør i filmen, gjør han faktisk selv. Imponerende. Historien er vel ikke verdens mest avanserte, men det funker fint som lett underholdning en søndagskveld. Vil du ha en actionfilm der det skjer noe hele tiden, så anbefaler jeg deg denne.

 

7/10

Lenke til kommentar

The Crow

 

Til tross for en hårreisende karakteren på hele 7.6/10 på IMDB, hadde jeg lave forventninger til denne filmen, og det er jeg gla for. Filmen bommet på samtlige punkter; Dårlig skuespill, og til tider fantastisk dårlig manus. Filmer var til tider alt for mørk til å se noe som helst. Handlingen var dum, uengasjerende, urealistisk (ikke det at jeg forventet en realistisk film) og rett og slett kjedelig, og 1 time og 30 min føltest som 3 timer. Musikken passet stort sett dårlig inn og var bare irriterende. Dette er en film jeg ALDRI skal se igjen.

 

3/10

Lenke til kommentar

Vel ingen film bør sees på en Ipod, om det er Wanted eller andre. Trakk frem Wanted for det meste fordi jeg synes det er en dårlig film, og skal man absolutt se noe, så bør man se på noe som ikke trenger noe særlig oppmerksomhet. Offret er en film man bør følge med på for å få med seg handlingen og slike ting, Wanted derimot er en ren popcorn film, som ikke trengs store oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

F13 1-3 er brukbare , resten er så som så imo :/

 

Halloween 1 , 2 & 4 er suverent bedre filmer synes jeg.....

 

H5 er so so

H6 hadde potensiale

H7 aka H20....litt for fjortis for min smak , Myers gjør lite ut av seg i denne

H8 aka H Res.....møkkafilm :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...