Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bad Boys (1995)

 

Absolutt en av mine favoritt actionfilmer. Dette var vel tredje gangen jeg ser filmen, og den er like god hver gang. Damene er heite, soundtracket har jeg heller ikke mye å sette fingeren på. Bilene, spesielt Porschen :dribble:

Det eneste som gjør at filmen ikke får en 9'er her i gården er at jeg synes Lawrence kunne roet seg litt ned et par ganger.

 

8/10 - Sterk

Lenke til kommentar

Non si deve profanare il sonno dei morti

 

"Night of the Living Dead" i farger, men dette ikke så vellykket som Romeros opus. Filmen lider av ujevn framdrift - i perioder er det regelrett pinefullt kjedelig. Som vanlig i genrefilm er ikke skuespillerne fra øverste hylle og det merkes her. Filmens beste skuespillerprestasjoner står zombiene for - regien av disse er generelt sett ikke ueffen. Sjefszombiens tilsynelatende målrettede og gjennomtenkte handlinger skurret dog litt. Bonuspoeng for zombienes "picnic" på kirkegården samt en ganske så artig sluttsekvens satt til et sykehus.

 

Til tross for sine mangler er dette ingen direkte dårlig film til zombiefilm å være. Det finnes langt verre innen denne sjangeren.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Army of Darkness

 

widget_czlnq7PvTiJQiihUb4TEUi.jpg

 

Da jeg skulle velge film i dag kom jeg på at det ikke er så lenge siden jeg så The Evil Dead og Evil Dead II, så jeg bestemte meg for å se Army of Darkness, Evil Dead III. "Evil Dead"-konseptet er nesten borte fra filmen, skrekken finnes ikke, det er kun humor igjen. Allikevel mener jeg den er trilogiens beste. Den har kanskje de morsomste scenene, de tøffeste monstrene og mest underholdene. Ash er selvfølgelig også så kul som man kan bli.^^ Slutten var sinnsykt bra. Setter den som sagt høyest i trilogien. 8/10

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Army of Darkness er ikke fullt så kaos, nei. Den tar en noe mer kommersiell vending, og er nok langt lettere for folk flest å like. Toeren er fullstappet av uforglemmelige scener, replikker og en sort humor som passer meg ypperlig, mens mye av Army of Darkness har gått i glemmeboka.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

S-mart slutten er egentlig alternate ending. Så DC versjonen av AOD m/commentary igår kveld, der forteller Bruce og Sam hvorfor de filmet 2 slutter. Universal som ga ut filmen på video ville ikke ha den "nedtur"-slutten de orginalt hadde laget, så de ba dem lage en mere happy ending og link til evt 4. film (som aldri kom).

 

Versjonen jeg så var 15 minutter lengre enn video-versjonen, mye småscener var kutta ned eller bort i Universal-versjonen fordi de syns 91 minutter var for langt.

 

Personlig syns jeg den orginale slutten (ikke s-mart) er den beste, da den viser tullete duste-Ash gjør ENDA en fatal tabbe, som vi er vant med, istedet for å bare være superhelt. Og jeg liker måten Ash forandrer seg mens han sover gjennom kriger og elendighet (gjenspeiles i musikken).

 

Både Sam og Bruce misliker egentlig den lange kampscenen med alle skjelettene fordi de føler de mister "coward Ash" som har vært essensen i alle filmene. Han blir plutselig en smart og kyndig kar som aldri gjør feil og kommanderer en hel hær, i stedet for å springe og gjemme seg eller tabbe seg ut som han pleier å gjøre.

 

Opprinnelig ville de at Ash skulle gjemme seg i et skap når han forsvinner inn døra for å hente "tanksen", for å få tilbake feiging-Ash igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Lynch er en meget smart person, og det han sier er rett. Man kan rett og slett ikke se en film på Ipod, ihvertfall ikke en Tarkovsky film. Hadde det var Wanted eller no dritt som det, så kunne jeg ha godtatt det.

 

Edit: Oi ble svært mange kommaer. Fixed

 

Selvom du mener 'Wanted' er en popcorn film, noe som det også er, fortjener denne ikke å bli sett på noe dritt som iPod (eller andre portable enheter..). Lyd er en stor del av film for min del, likeså med bilde. 'Wanted' er forøvrig den filmen med det beste lydsporet jeg har hørt på lenge.

For å ikke gjøre posten hel meningsløs får jeg vel komme med noen anmeldelser jeg også.

 

Ghost Town 2008

Director: David Koepp

 

MV5BMTk4NTQ1MzM1NV5BMl5BanBnXkFtZTcwNjEyNTU4MQ@@._V1._SX270_SY400_.jpg

 

Som svoren Ricky Gervais fan måtte jeg få med meg denne filmen. For et lite innlikk i hvor fan jeg er dette hva jeg har fått med meg av karen: office, extras, spaced, night at the museum, stardust, valiant, live showa hans, og alle podcastene han, Stephen og Karl har laget.

Dette er langt ifra hva Gervais selv har skrevet: ikke like sært, tørt, morsomt og for å ikke nevne flaut. Filmen skuffer derfor litt, for det jeg har fått med meg av han før holder svært høy klasse.

Filmen er grei, men den bumper innom lone-liners og cheese likevel, for det er tross alt en film fra Hoolywood!

Manuset utpreger seg ikke i noen spesiell retning, stemningen til filmen var derimot ganske bra.

Om du skal se noe med Gervais bør du heller titte på noe som er selvprodusert, men jeg likte filmen godt=)

Film: 7/10

PQ: 9/10. Flotte farger, god dybde, men mangler det ørlite skarphet

AQ: 7/10. 5.1 TrueHD. Perfekt dialogmiks, men litt kjedelig. For lite som skjer i lydbildet, men kan ikke forvente noe mer i en film som dette

 

Ji Jie Hao / Assembly 2007

Director: Xiaogang Feng

post-38429-1237743162_thumb.jpg

For en actionfilm. Her snakker vi realistiske (det jeg tror hvertfall) kamper som holder høyt nivå. Bra casting, manuskript og skuespill. Filmen har en tagline som sier "Makes Iwo Jima look like a postcard", noe som jeg må si meg svært enig. Om du liker krig, så liker du nok denne.

Film: 8/10

PQ: 9/10 En anelse mye grågrønne toner, men det kler filmen godt. Rullen her noen få skader her og der, men ikke noe big issue

AQ: 10/10.5.1 DTS Master Audio Mandarin. LFE-kanalen får kjørt seg, samme med surround. Dialog er upåklagelig og balanse mellom effekter og dialog er perfekt.

 

Wanted 2008

Director: Timur Bekmambetov

post-38429-1237743665_thumb.jpg

Ikke like kul som første gjennomvisning, men jeg tar gjerne en popcornfilm etter 2 andre filmer sent på natten. Mye er sagt om denne filmen, og skal ikke skrive noe store greier. Men jeg likte faktisk det jeg så. Det er klart den er litt "teit" og har en del plotholes, men av en merkelig grunn gikk det ikke så inn på meg. Milevis bedre enn Shoot 'Em Up, som var en møkkafilm av dimensjoner.

Film: 7/10

PQ: 10/10 Deilige saturerte farger, god bruk av grain, men øker filmeffekten for min del. Sharpness er på topp.

AQ: 10/10. 5.1 DTS Master Audio Også uhorvelig mengder bass i denne filmen. Mye bra punchbass, for ikke å snakke om surroundbruk. Dialog i denne filmen er også perfekt.

 

Alle filmer ble sett på BD.

Lenke til kommentar

Friday the 13th - Part VII The New Blood

OBS: Kan inneholde et par små spoilers.

 

CRAP! CRAP! CRAP! Tre ord som beskriver denne filmen meget godt. Jeg hadde dog ikke så store forventninger med tanke på de foregående filmene. Serien lider av oppgulp av samme greia hele tiden bare med forskjellige skuespillere hver gang. Dog er alle ungdommene like stygge og skuespillertalentene legger seg på en veldig lav linje, så det er ikke store forskjellene.

 

Filmen lider av store problemer med fysikkens lover. For eksempel så er Jason på land og dreper en fyr før han sekunder etter er dypt under vann for å ta en annen person som ligger å dupper i vannet. Dette var kun en av flere slike hendelser som virkelig får deg til å riste på hodet.

 

Det var dog et par situasjoner som fikk meg til å le, selv om det slettes ikke var hensikten til filmen så får den likevel et lite + for det. Kreative måter å drepe stokk dumme ungdommer på gir også et ørlite + i margen. Det er ikke hver dag du ser noen dø liggende i en sovepose mens en forvokst drittunge står å denger soveposen inn i et tre. :wee:

 

Og hvorfor kan aldri Jason dø så vi får en slutt på disse lidelsene. Alt hadde vært så mye bedre om han døde i en av de første filmene så hadde folkene på Friday the 13th filmene sluppet å lage filmer om han. Jeg har dog et par små forventninger til neste film da tittelen tyder på at Jason skal til Manhattan. Slipper vi i hvert fall det samme kjedelig settet som jeg er syykt lei av nå. Og nå kommer jeg på en liten ting til. Morsomt å se hvordan omgivelsene skuespillerne befinner seg i forvandler seg fra klipp til klipp. Plutselig kom det et tre der ja. :hmm:

 

Vurdering: 2/10

Lenke til kommentar

The New Blood er da svært fornøyelig. Syns ikke du skal klage på overtredelser av fysikkens lover i en film der hovedpersonen (Tina) har telepatiske evner. Ikke forvent deg at serien tar en positiv vending kvalitetsmessig etter denne. Part VIII er sammen med Jason Goes to Hell seriens svakeste.

 

CypheroN: Når det kommer til kvalitet på lydspor blant de nyere filmene, kan man jo ikke unngå å nevne There Will Be Blood.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Den hadde noen små fornøyelige scener ja, men ikke noe mer enn det.

 

Selvsagt blir det litt dumt å snakke om fysikkens lover når hun har telepatiske evner ja. Men det er litt irriterende at han teleporterer seg selv fra land til under vann. Og han har jo så god tid også. Klarer å legge ut avhogde hoder på de mest forunderlige plassene rundt omkring i husene. Han må vell ha noen form for telepatiske evner Jason også. :hmm:

 

Har litt større forventninger til filmene framover grunnet årstall også. Er lei av 80-talls sveisene og klærne. Selv om det sikkert ikke blir noen form for bedre skuespill kan det være at andre ting ved filmene blir bedre.

 

Minn meg på å spørre om filmene er gode før jeg kjøper samlebokser med 8 filmer jeg aldri har sett før i fremtiden. Jeg skulle aldri ha kjøpt den Friday the 13th samleboksen. Waste of money! :p

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...