Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Personlig har jeg mer respekt, av DH4 etter å ha sett Kevin Smith: Sold Out - A Threevening with Kevin Smith , der foklarer han mye om filmen og hvordan filmselskapet hadde ikke tro i serien. Derfor gikk de vekk fra R rating (som de andre er), og ville nå ut til en større publikum med en mildere film...

 

Men akk, det er trist likevel at den ble sånn.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chasseurs de dragons (2008)

(English title: Dragon Hunters)

 

post-140267-1237463466_thumb.jpg

 

En grusom drage med navnet "World Gobbler", holder på å ødelegge verden. Alle riddere har feilet og det ser mørkt ut. Lian-Chu faller inn i rollen som den neste som skal ta opp kampen mot denne grusomheten. Sammen med hans enaste venn og merkelig kjeledyr får de kontrakt med kongen for å drepe den. Zoe, lever i en fantasi verden av bøker med riddere som redder dagen. Hun sliter å skille virkeligheten fra disse eventyrbøkene. Og ubevist blir superlimen som holder denne merkelige gruppen sammen i en uforglemmelig eventyr av deres egen!

 

Animasjonen er helt spetakulært. Vi havner i en verden der naturens lover har gått ville. Ting faller oppover, det er ingen bakke, alt flyter rund på små deler av planeten (som World Gobbler er nok ansvarlig for).

En verden Salvador Dali hadde sikkert følt seg hjemme i.

 

Det er bare så trist at filmen er svært kort. Litt over 1 time er alt vi får glede av, men den holder høy tempo igjennom det hele og du kjeder deg aldri.

 

Anbefales!

 

8/10

 

Se filmen hos Youtube

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

The Wild Bunch

 

En mektig western som nesten ikke er en western, den er akurrat slutten av den ville vesten.

Masse gode karaterer, en intresang historie med en VOLDSOM slutt.

Hvordan en gruppe med harde krimminele gjør en siste "god" ting.

Utrykket til Borgnine på slutten, før morroa begynner, priceless. Et type "lets do it" utrykk.

Slutten er en voldsorgie som kanskje bare er overgått av slutten på Rambo 4

 

8/10

Lenke til kommentar

Nosferatu: Phantom Der Nacht

 

nosferatu3.jpg

 

Death is not the worst. There are things more horrible than death.

 

Werner Herzogs draculaepos fra 1979 imponerte til de grader. Denne filmen er den mest gjennomførte og gripende filmen jeg har sett innen vampyrsjangeren. Med sin ubøyelige visjon og håndfaste grep rundt de minste detaljer leverer den tyske mesteren en original tolkning av den kjente historien om Greven.

 

Klaus Kinski er helt fenomenal, dette er seriøst en av de absolutt beste skuespillerprestasjonene jeg har sett. Herzog har skrevet en Dracula som er alt annet enn pur skrekk og gru; gjennom Kinskis magiske prestasjon får vi oppleve en greve omspunnet i ensomhet og tortur.

 

Fotoet er herlig. Vakkert og kunstnerisk, Herzog kan virkelig å bruke det håndholdte kameraet. Stemningen er i enkelte sekvenser utrolig gripende og skummel. Nosferatu: Phantom Der Nacht traff riktig så bra.

 

90/100

Lenke til kommentar
Cyph: Nei, årstall som 1922 skremmer meg vekk vettu. Stumfilm blir nedprioritert, men jeg skal love å se den. En gang.

Stemmer det... :ph34r: Etter jeg så Nosferatu fra '22 ble jeg ikke lenger redd for sånt, det var deilig :) Det var den første stumfilmen jeg så, er vel en stund siden nå.

 

edit: Ok, ikke så lenge siden da, litt over et halvt år siden. https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11499970

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
litt ujevn (finnes det en Herzog-film som ikke er det?)

 

Der har du et veldig godt poeng! Jeg har likt hver eneste Herzog-film jeg har sett, men likevel har de en tendens til å havne på 7/10. Menmen, jeg kan leve med noen labre partier når det alltid er noe awesome (da gjerne Kinski) som veier opp.

 

Hvor er avataren din forresten fra, Badering?

Lenke til kommentar

Constantine

 

Jeg bare sier det med en gang, det er rart å se Keanu Reeves som noen andre enn Neo, det blir liksom feil.

Men over til selve filmen. Jeg hadde lave forhåpninger til den, og det første til at jeg ble positivt overrasket. Selv om jeg ikke er så veldig fan av verken himmelen eller helvete likte jeg denne filmen. Skuespillet var godt nok, og det samme gjaldt stort sett med manuset også, og musikken var helt kurant, men noe som ikke satt helt var en del av CGIen, men det ser ikke jeg på som noe problem (så lenge det ikke er på Shark 3-nivå!); Rett og slett en ok film og absolutt verdt de 30kr jeg betalte for den for en stund siden. :p

 

Som de ofte sier på Gametrailers: It's good, but it's not great! - 6/10

Lenke til kommentar
The Wild Bunch

 

En mektig western som nesten ikke er en western, den er akurrat slutten av den ville vesten.

Masse gode karaterer, en intresang historie med en VOLDSOM slutt.

Hvordan en gruppe med harde krimminele gjør en siste "god" ting.

Utrykket til Borgnine på slutten, før morroa begynner, priceless. Et type "lets do it" utrykk.

Slutten er en voldsorgie som kanskje bare er overgått av slutten på Rambo 4

 

8/10

Anmeldelsen min i bold.

Lenke til kommentar
Han prater om rollen sin i DH4 i den første Evening with... filmen også. Mest hvordan han fikk den og hvorfor den var som den var.

 

Den første "Evening" filmen er ifra 2002. Die Hard 4 er laget i 2007. Med mindre han har en tidsmaskin, så ser jeg ikke åssen han klarte å prate om sin rolle i DH4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...