Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ghoulies 2

 

ghoulies_2_1988_685x385.jpg

 

They'll get you in the end...again!

 

De små, cheesy demonene er tilbake, og denne gangen terroriserer de et konkurs-truet tivoli! Jeg tror jeg likte denne enda bedre enn eneren faktisk. Monstrene er hysterisk morsomme, effektene er overraskende bra og den er tro til eneren. Dessverre byr den på lite nytt, men den er fortsatt absolutt verd en en sjanse på en ellers kjedelig kveld.

 

7/10

Lenke til kommentar

Suspiria (1977, Argento)

suspiria_2.jpg

Min andre av Argento. Denne er langt mindre giallo, men mer enn skrekkfilm med hekser og mye stemning. Musikken fra The Goblins er en av filmens aller sterkeste sider. Denne er med på å gjøre Suspiria til en av de mest stemningsfulle skrekkfilmene jeg har vært borti. Samtidig har den et herlig drømmeaktig preg og en rekke fine mord. Fargebruken er også fascinerende, og helt klart det filmatiske virkemidlene Argento har lagt mest vekt på. Dette fungerer stort sett bra, men jeg syns ikke det virker som det er lagt inn i noe system det er mulig å tyde.

 

Det plotmessige syns jeg ikke holdt mål. Mye ble rett og slett teit, og jeg syns ikke filmens oppbygning eller karakterenes utvikling var noe å skrive hjem om. Argento la listen tilsynelatende svært høyt da han snekret sammen denne, men jeg syns han bommer litt når det kommer til det plotmessige. Dette var likevel en stemningsfull opplevelse som hadde sine høydepunkt. Men det er liten tvil om at jeg setter hans debutfilm L’ Uccello Dalle Piume di Cristallo over denne.

 

67%

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Jeg har Ghoulies 1 og 2 på HD'n hjemme. Har ikke sett dem enda. Gleder meg veldig :)

 

Suspiria er for meg et kunstverk. Lyssettingen er helt spesiell og veldig gjennomført bestemt, og musikken til Goblin gir meg fortsatt frysninger av å tenke på. Utrolig atmosfærisk film, og temmelig ekkel til tider..f.eks. når alle jentene sover i gymsalen, og vi ser masse skygger på andre siden av sperreveggen og hører pustinga til sjefsoverstyreren som en slags ekkel hvesing.

 

Scenen med jenta som ramler ned i piggtråden, og bare vikler seg mere og mere fast, badet i blått lys er også utrolig bra.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg må bare kommentere noe her; Er det ikke utrolig mye off-topic snakk i tråden her?Greit at det står i førstepost at det er greit med litt snakking, men jeg syns det blir litt mye til tider. Det flyter over av snakk som har mye mer å gjøre i filmprat tråden. Av og til er det nesten vanskelig å finne en anmeldelse innimellom alle innleggene. Greit at dere komenterer på anmeldelser, men det tar jo helt av til tider. Se på forige side f.eks, 2/3 av siden er bare snakk.

Lenke til kommentar
Ikke whine om det her, da bidrar dere bare til enda mer off-topic.

 

Skriv meningene deres her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...48533&st=60

 

Var jo ikke noen whining da. Bare en liten oppvekker på en måte. Selvsagt er det morsomt med diskusjon rundt filmene, men som Kontorstol påpeker kan det ofte bli litt vel mye fra tid til annen. Det hender også at diskusjonene sklir ut til å omhandle noe helt annet.

Lenke til kommentar

Epidemic

Regi: Lars von Trier

Dansk Drama/Skrekk/Komedie fra 1987

 

Epidemic_5963m.jpg

 

Skrev en stor anmeldelse av denne filmen, men når jeg trykket forhåndsvis så ble hele dritten borte!. Gidder ikke skrive alt på nytt, så kan oppsumere litt:

 

Handling: A film director and a script writer (performed by Lars von Trier and Niels Vørsel themselves) write a screenplay, in which an epidemic spreads about the whole world. Like the protagonist they do not notice, that a real epidemic is developing around them.

 

Dette er deffentlig den dårligste jeg har sett av Lars Von Trier. Men samtidig så likte jeg filmen, pga den hadde noen helt fantastiske scener. Filmen hadde en god dose humor, og en liten dose med skrekk. Sluttscenen var helt fantastisk, og er noe av det beste festet på film. Leste av filmen ble laget kun for å tjene opp penger til neste film (Europa). Filmen hadde ett budsjett på 1 million danske kroner, noe som er svært lite. Og det kan godt synes, med tanke på at filmen ikke har skuespillere, men heller "ekte personer". Lars Von trier spiller selv i filmen, sammen med sin kamerat. Dette er en snodig stykke film, som bør sees av folk som er fan av Trier.

 

70/100

 

Standard Operating Procedure

Regi: Errol Morris

Amerikansk Dokumentar fra 2008

 

Handlet om hendelsen i Abu Ghraib der fanger ble torturert osv. De fleste skjenner hendelsen via bildene dem har sett (Menneskelige pyramide). I filmen fikk vi se en god del bilder fra hendelsen, og folk som var der forklarte historiene bak bildene. Var ikke særlig interresant for meg, men kjedet meg ikke de 2 timene den varte. Dokumentaren var godt laget, og er sikkert mere interresant for folk som er intrerresert i hva som virkelig skjedde der.

 

70/100

 

De mest skjente bildene film tar seg om:

 

 

abu-ghraib-leash.jpg

 

abu%20ghraib%20twn%201.jpg

 

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Det er gøy å få kommentarer på anmeldelsene dine, og det er også gøy å diskutere filmene du har sett med andre. Jeg ser ingen problemer med at denne tråden går litt "off topic" i blant. Heller det en anmeldelser som for eksempel:

 

Så nettop The wrestler, helt grei tror jeg... husker ikke helt xD
Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Det er gøy å få kommentarer på anmeldelsene dine, og det er også gøy å diskutere filmene du har sett med andre. Jeg ser ingen problemer med at denne tråden går litt "off topic" i blant. Heller det en anmeldelser som for eksempel:

 

Så nettop The wrestler, helt grei tror jeg... husker ikke helt xD

 

Ja, det er gøy å diskutere filmer med andre og det er hovedprinsippet bak filmprat-tråden :)

Lenke til kommentar

Die Hard 4

 

Jeg vet ikke hvorfor jeg så den igjen, jeg det var en stund siden sist og jeg håper at sjokket hadde gått over, og at filmen ikke ville være like buttfucked som jeg tidligere syns, desverre er den fremdeles like buttfucked.

 

Wisemen er ingen McTiernan, Olyphant er INGEN Rickman eller Irons, han nerden er ingen Jackson, og Bruce er av en eller annen grunn ikke Bruce i denne filmen.

Filmen er teit, tåpelig og tullete.

Eneste jeg liker med filmen er CCR på slutten og er eneste grunnen til at jeg ikke tråkker på dvd'n

 

2/10

Lenke til kommentar

Queen Live at Montréal i HD

 

Det er rart, jeg har flere filmer i HD, men de enste dvd'ne jeg har der jeg VIRKELIG ser forskjell på DVD og HD, er Denne, og Planet earth, på andre filmer ser jeg virklig ikke den store forskjellen.

Bilde på denne er latterlig klart, vi snakker see seg selv i et helt perfekt speil liksom.

Man merker det veldig godt om man setter på pause og virklig bare ser på bilde.

Lyden er herlig, flott bruk av farger på senen, og som altid er musikken FANTASTISK.

Det er rart at man skal få bedre HD opplevelse av et nesten 30 år gammlet opptak av en konsert enn fra Transformers, men slik er det.

Jeg kan spille ganske høyt uten å få naboene på nakken, men har litt lyst til å jage dem alle ut, så jeg virklig kan se hvor høyt jeg kan spille på høytalerne mine.

 

Queens nest beste live opptreden

9/10

Lenke til kommentar

Appaloosa

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om denne filmen. Den var litt rar, for den grep meg aldri, men jeg kjedet meg allikevel ikke. Til tider var den veldig underholdene, men innimellom lurte jeg også på hva handlingen var. Jeg konkludrer vel egentlig med at det er en action film uten særlig ambisjoner. Men den kan trygt sees.

 

65/100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...