Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Dawn of the Dead (1978)

 

105.jpg

 

Begynte nesten parodisk, men etterhvert ble det bedre og bedre, og den siste halvdelen var ganske tøff med mye zombier og folk som er stengt inne på et kjøpesenter. Karakterene er ikke spesielt spennende, men greie nok, men det er vel ikke helt det som er hovedfokus her, selv om ikke heller zombiene tar nok tid av skjermen mener nå jeg. Jeg vil ikke påstå at jeg er misfornøyd og skuffet, bare overasket, vagler litt mellom positivt og negativt. Men nå det er sagt er filmen veldig god den. Musikken var litt utilpassende synes jeg, men det funket noen ganger, det hører vel litt til i 70-talls-filmene :cool: . Men jeg koset meg nok og kjedet meg ikke, så jeg ser frem til Day of the Dead (1985).

 

7.5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men herregud som jeg gleder meg til The Good, the Bad and the Ugly

 

Det bør du, det er ikke at de to første er dårlige filmer, faktisk er a few dollars more en veldig god film, men GBU er så mange mil bedre at det er sykt, Det er faktisk vansklig å i det hele gjette seg frem til hvor mye bedre den er, viss man bare har sett de to første

Kan si meg ganske enig i dette her. Får fryktelig lyst til å se den nå til og med. Gled deg, Jonas. ;)

Dere vet jaggu å skru opp forvetningene mine.

Lenke til kommentar

Lost in Translation:

 

Etter all hypen her på forumet var det min tid til å få sett denne filmen som har blitt så rost opp i skyene. Forventningen var derfor likeså, og jeg ble ikke skuffet. På ingen måte. En nydelig, brilliant film. Bill Murray er glimrende, Scarlett Johansson også. Manuset er veldig enkelt, men genialt på en og samme tid. Filmen har ikke så mye handling og en skulle derfor tro at det ble for lite framgang i filmen. Men på en eller annen måte ble jeg trollbundet og klarte ikke å ta øynene fra skjermen. Som regel bruker jeg å skifte stillinger i sofaen under visningen, men denne gangen var jeg for oppslukt i filmen til at jeg i det hele tatt ofret det en tanke. Tiden bare fløy avgårde, mens jeg levde i en liten boble sammen med filmen. Du blir på en måte dratt inn i historien så du føler virkelig med karakterene.

 

Og jammen meg ble jeg ikke en smule forelsket også. Scarlett Johansson må være noe av det nydeligste som går rundt på denne jorden for tiden. Til tider måtte jeg ta meg i å bli for opptatt av henne i forhold til hva filmen egentlig handlet om. :p

 

Vurdering: 9/10 - Anbefales!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ble skuffet over A fistful....synes FAF$M & GBU var suverent overlegne filmer , i hvertfall underholdningsmessig.

 

Interressant det der sub plottet ang Indio , det ga han mer dybde imo.

 

Heller King Kong 76 enn den nye CGI versjonen :/

 

Lone Wolf and Cub 2 4/6

 

Helt grei film...hvis man llikte den første faller sikkert denne oxo i smak.....de kvinnelige assasains er ikke akkurat det svake kjønn lol ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Lost in Translation:

 

Etter all hypen her på forumet var det min tid til å få sett denne filmen som har blitt så rost opp i skyene. Forventningen var derfor likeså, og jeg ble ikke skuffet. På ingen måte. En nydelig, brilliant film. Bill Murray er glimrende, Scarlett Johansson også. Manuset er veldig enkelt, men genialt på en og samme tid. Filmen har ikke så mye handling og en skulle derfor tro at det ble for lite framgang i filmen. Men på en eller annen måte ble jeg trollbundet og klarte ikke å ta øynene fra skjermen. Som regel bruker jeg å skifte stillinger i sofaen under visningen, men denne gangen var jeg for oppslukt i filmen til at jeg i det hele tatt ofret det en tanke. Tiden bare fløy avgårde, mens jeg levde i en liten boble sammen med filmen. Du blir på en måte dratt inn i historien så du føler virkelig med karakterene.

 

Og jammen meg ble jeg ikke en smule forelsket også. Scarlett Johansson må være noe av det nydeligste som går rundt på denne jorden for tiden. Til tider måtte jeg ta meg i å bli for opptatt av henne i forhold til hva filmen egentlig handlet om. :p

 

Vurdering: 9/10 - Anbefales!

 

Fantastisk anmeldelse, det var som om jeg skulle skrevet den selv. Glad du likte den!

Lenke til kommentar
Friday the 13th

 

Denne filmen var kanskje mest underholdende pga. eksterne kilder, nærmere bestemt ymse fjortisser i salen som kommer med fantastiske one-liners, teatralske skriking og unaturlig høy stemmebruk.

 

Hahaha...ja, elsker når selve skrikingen kommer 5 sekunder etter selve stykkescenen. Priceless.

Lenke til kommentar

The Good, the Bad and the Ugly (1966)

 

- One, two, three, four, five, and six. Six, the perfect number.

- I thought three was the perfect number.

- I've got six more bullets in my gun.

 

post-163913-1237128535_thumb.png

 

Tredje og siste del i Sergio Leone's velkjente dollar-triolgi. Her møter vi Clint Eastwood som the Good, Lee Van Cleef som the Bad og ny på laget er Eli Wallach som the Ugly. Vi følger de i jakten på 200 000 dollar i gull.

 

Filmen varer litt under 3 timer, og det går ikke unna i noe forykende tempo heller, men alikevel føltes det ut som mye mindre enn 3 timer. Musikken fra GBU er brukt i veldig mange sammenhenger utenom filmen, og jeg tror de fleste har hørt noe av det før de ser filmen. Morricone fortsetter i verdensklasse her og.

 

Det som virkelig løfter filmen opp, er de siste 20-25 minuttene. Jeg blir målløs, det er så utrolig gjennomført. Scenen der the Ugly springer rundt om på kirkegården og leter, er en av de beste scenene jeg har sett, Morricone setter prikken over i'en med sin fantastiske musikk her. I løpet av disse siste minuttene får vi se den velkjente pistolduellen mellom de tre. Måten vi får se de tre stå nærmest stille og bare stirre på hverandre, mens vi får se et nærere og nærere bilde av øynene samtidig som Morricones musikk fyller rommet, er vannvittig nervepirrende ! Kan ikke huske siste jeg kjente blodet pumpet så mye. Et sant mesterverk.

 

9/10

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før de siste 15 minuttene gjør at de første 2.5 timene blir værdt å se, man liker filmen enda mer de andre gangene man ser den da man vet hva som kommer og man sitter å gleder seg til det. Uten de 15 minuttene på slutten ville filmen ikkke være den fantastiske filmen den er, det er slutten som gjør hele filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...