Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Kan jeg spørre hva du forventet? :p Forklar i spoiler.

 

Altså, jeg sier ikke at det kom overraskende at at han gikk etter Sport. Men jeg trodde han skulle gå fullstendig klin bananas, jeg hadde for eksempel håpet at han skulle blåse av hodet på Tom og Betsy. Samt enda fler tilfeldige. En annen ting jeg synes var rart er at han ble frikjent etter å ha gått inn i en bygård og plaffa ned 3 stykker, greit nok at de vra noen forbanna svin med det forsvarer ikke hva Travis gjorde!

 

 

Du merket at han på slutten hadde fått hår igjen? Dette har noe med at det kanskje var en drømmesekvens, eventuelt fortid å gjøre. Det er vel lite sannsynlig at han går fri etter en slik hendelse.

 

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg spørre hva du forventet? :p Forklar i spoiler.

 

Altså, jeg sier ikke at det kom overraskende at at han gikk etter Sport. Men jeg trodde han skulle gå fullstendig klin bananas, jeg hadde for eksempel håpet at han skulle blåse av hodet på Tom og Betsy. Samt enda fler tilfeldige. En annen ting jeg synes var rart er at han ble frikjent etter å ha gått inn i en bygård og plaffa ned 3 stykker, greit nok at de vra noen forbanna svin med det forsvarer ikke hva Travis gjorde!

 

 

Du merket at han på slutten hadde fått hår igjen? Dette har noe med at det kanskje var en drømmesekvens, eventuelt fortid å gjøre. Det er vel lite sannsynlig at han går fri etter en slik hendelse.

 

Dette tenkte jeg ikke på, du sier virkelig noe der. Men får fortsatt ikke alt til å stemme. Sikkert mange teorier om dette.

Lenke til kommentar

Desperado

 

Jeg må si jeg liker stilen til Rodriguez, er dette en Die hard? Nei, men fremdeles en godt over gjennomsittet lett action film, den har humor uten å bli for komisk, god og kul action ect. Rodriguez kan action, persjonlig syns jeg han kan action mye bedre enn sin venn Tarantino. I hvertfall skyte action.

 

7.5/10

Lenke til kommentar

The Butterfly Effect

 

Jeg elsker slike filmer. Spennende, gripende og original historie. Godt skuespill, god klipping etc etc.. Gidder ikke å skrive så mye mer egentlig. Jeg likte den veldig godt, og den har helt klart potensiale for et gjensyn.

 

8/10

 

Btw, noen som vil anbefale filmer i samme retning som denne og Donnie Darko? :)

Lenke til kommentar
Primer er den nærmeste jeg kommer på i farta. Men den er ikke like lett å følge... men det er vel ikke Donnie Darko heller, kanskje...

 

Eneste dem har til felles er tidsreising, men ellers så er det totalt forskjellige filmer.

 

Primer er dog den beste tidsfilmen jeg vet om, men må sees klart flere ganger for å få med seg andre halvdel.

Lenke til kommentar
Desperado

Rodriguez kan action, persjonlig syns jeg han kan action mye bedre enn sin venn Tarantino. I hvertfall skyte action.

 

7.5/10

 

Tarantino er ikke i nærheten en gang, Tarantino kan dialog, Rodriguez kan action...

 

Edit:

 

Desporado så jeg og en kompis når den kom på kino og hadde det drit gøy på kino, fryktelig artig film. Og Salma Hayek uten klær :dribble:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Eneste dem har til felles er tidsreising, men ellers så er det totalt forskjellige filmer.

 

Primer er dog den beste tidsfilmen jeg vet om, men må sees klart flere ganger for å få med seg andre halvdel.

 

Uten å høres for elitistisk ut så er nok Primer egentlig Butterfly Effect for den viderekommende. Jeg skjønte egentlig ikke så veldig mye, selv etter to gjennomganger, men det er en veldig god og fascinerende film. Liker hvordan den innfører noe spektakulært inn i det allminnelige, uten å overdrive.

Lenke til kommentar
Eneste dem har til felles er tidsreising, men ellers så er det totalt forskjellige filmer.

 

Primer er dog den beste tidsfilmen jeg vet om, men må sees klart flere ganger for å få med seg andre halvdel.

 

Uten å høres for elitistisk ut så er nok Primer egentlig Butterfly Effect for den viderekommende. Jeg skjønte egentlig ikke så veldig mye, selv etter to gjennomganger, men det er en veldig god og fascinerende film. Liker hvordan den innfører noe spektakulært inn i det allminnelige, uten å overdrive.

 

Har selv sett den 2 ganger, og andre gang skjønte jeg første halvdel, men plutselig vender filmen seg om til skikkelig avansert hjernetrim.

 

Skal nok se den flere ganger, ja.

Lenke til kommentar

For a Few Dollars More (1965)

 

- I didn't hear what the bet was.

- Your life.

post-163913-1237052556_thumb.png

 

Andre del i Leone's velkjente dollar triologi. I denne filmen møter vi to dusørjegerne, spilt av Clint Eastwood og Lee Van Cleef. I jakten på den store dusøren til El Indo, finner de ut at det blir for vanskelig å gå etter han alene og må derfor samarbeide.

 

Filmen fortsetter i samme stil som forgjengeren, bare bedre. Den er enda mer underholdene, handlingen er mer komplisert og for min del, mer interresant og. Skurken, El Indo, er lagd av et hardere kaliber, han er smart og mer gal. Denne kombinasjonen gjør han til en verre og mer fryktingytende skurk. Clintern har heldigvis fått hjelp av Van Cleef, en eldre og mer behersket kar som er vanskelig å mislike.

 

Morricone står bak musikken i denne filmen og. Musikken passer perfekt og fyller opp hver scene den blir brukt. Leone har og spekket filmen med enda mer røyking, mer pistoldueller og minst like tøffe karakterer. Der mange filmer skuffer, mener jeg Leone har en av sine styrker, avslutningen, han topper filmen med en avslutningen som er så bra at jeg ikke kan gjør annet enn å lene meg tilbake og smile bredt. Filmen har dog et par kjipe punkter som trekker littned. Men herregud som jeg gleder meg til The Good, the Bad and the Ugly!

 

8/10 - Sterk

Lenke til kommentar
Men herregud som jeg gleder meg til The Good, the Bad and the Ugly

 

Det bør du, det er ikke at de to første er dårlige filmer, faktisk er a few dollars more en veldig god film, men GBU er så mange mil bedre at det er sykt, Det er faktisk vansklig å i det hele gjette seg frem til hvor mye bedre den er, viss man bare har sett de to første

Lenke til kommentar

Så "The Strangers" her om dagen og faktisk en overaskende film. Spiller mye på "det ukjente" men aldri den grad at det føles overnaturlig. Gode skuespiller prestasjoner, et godt script og teknisk sett en bra film. Ikke noe grøsser men en god thriller om man er ute etter noe nervepirrende. Gir den 4/6 på min skala.

Lenke til kommentar
Men herregud som jeg gleder meg til The Good, the Bad and the Ugly

 

Det bør du, det er ikke at de to første er dårlige filmer, faktisk er a few dollars more en veldig god film, men GBU er så mange mil bedre at det er sykt, Det er faktisk vansklig å i det hele gjette seg frem til hvor mye bedre den er, viss man bare har sett de to første

Kan si meg ganske enig i dette her. Får fryktelig lyst til å se den nå til og med. Gled deg, Jonas. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...