Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj, så forbanna lite film jeg får sett.

 

I det siste:

- Neco z Alenky

- One Flew Over the Cuckoo's Nest

- Full Metal Jacket

- Dancer in the Dark

 

Sistnevnte var egentlig klart best. Tipper sluttscenen vil plage meg i noen uker fremover akkurat sånn som den siste halvtimen i Breaking the Waves. Jeg klarer vel egentlig ikke å sette de fire opp mot hverandre på en akseptabel måte. Full Metal Jacket er jo nydelig visuelt så klart, men det er nok en krigsfilm som bommer totalt på det å gjøre noe inntrykk eller binde meg veldig til setet. Det er vel en fryd å se og høre på, og det holder ofte, men den funket mer som en avskrekkelse fra krig. Jeg kom ikke helt over alle gullkornene i den første halvdelen, så de satt igjen filmen gjennom og ga meg et litt ambivalent forhold til hele kalosset.

 

One Flew Over the Cuckoo's Nest var jo flott. Slutten var spesielt fin. Den satt meg til å filosofere litt, pluss at jeg fikk meg mange fine lattere den igjennom. Men den var egentlig ikke så mye mer en perfekt underholdning.

 

Neco z Alenky hadde en veldig sterk symbolikk og utrolig flott stop motion. Første gang jeg ble presentert Alice in Wonderland for å være helt ærlig. Jeg forelsket meg egentlig i denne filmen, dog på litt rare grunnlag som folk flest gir faen i. Skal se den igjen snart.

 

Lars von Trier er en jævel av en trollmann. Jeg har sittet lenge og fundert på hvordan han får publikum til å grine. Ordentlig grine. Uten musikk ofte. Tror det er noe med karakterene. Må tenke mer på det. Pur magi egentlig. Jeg er helt målløs.

 

"Musikkfilmene" var forrestem kjempeflotte og spesielle. Og utenom dem og slutten, så var det ufattelig lett å relatere seg til historien og karakterene og von Triers tanker tror jeg. Følte hele greia var så klart som butikkvinduene som onkel har vaska. Veldig sterk å spesiell uttrykksmåte han Lars har tror jeg.

 

(Dumme formuleringer og feil forekom sikkert i innlegget. Er litt satt ut ennå.)

Lenke til kommentar
Kom akkurat fra kino nå:

Alien vs. Predator...

Sikkert en fet film i seg selv, men en jævla Hollywood kommers greie som skuffa oss som digga orginalene. De hadde absolutt ikke noe i samme film og gjøre, men for all del. Filmen var proppings med bra scener.

bleh, de hinta jo til det i Predator 2 allerede...også har vi tegnesierene som (sannsynligvis) er mye bedre enn filmen ;)

 

for ikke å glemme spilla...som er totalt overlegne ;)

 

siste filmen var forøvrig AVP...grei nok som underholdning...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Kom akkurat fra kino nå:

Alien vs. Predator...

Sikkert en fet film i seg selv, men en jævla Hollywood kommers greie som skuffa oss som digga orginalene. De hadde absolutt ikke noe i samme film og gjøre, men for all del. Filmen var proppings med bra scener.

bleh, de hinta jo til det i Predator 2 allerede...også har vi tegnesierene som (sannsynligvis) er mye bedre enn filmen ;)

 

for ikke å glemme spilla...som er totalt overlegne ;)

 

siste filmen var forøvrig AVP...grei nok som underholdning...

:yes:

 

Helt grei, hjernedød underholdning med ei grei historie på toppen :)

Lenke til kommentar
Så snikende dolker, flygende dame (ok, flygende dolker) på kino om dagen. Bare fem'ere og seks'ere og selvsagt kjedelig og uinterresant. (Hva er det egentlig som er galt med filmanmeldere?)

 

Men den var pent filma, fine bilder.

Det var også den siste filmen jeg så, utrolig teit men kule slosse scener :yes:

Lenke til kommentar

siste film: AvP, kom hjem fra den for 20 min siden, faktisk en bra film, veldig kort men ellers helt ok :yes:

 

var litt forutsigbar men...

 

edit: de fikk forresten testet lyd-anlegget på kinoen litt, kjennte bassen i ryggen og i gulvet mange ganger, var en gang anlegget nesten ikke tålte mer, eller så var det taket som ødela lyden...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...