Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Hadde ikke Bogart spilt i denne filmen, så hadde den ikke vært så god som den er. Helt fantastisk rolleprestasjon. På lik høyde med Deniro i Raging Bull, Daniel i There Will Be Blood og Brando i The Godfather.

Filmen viser at grådighet kan ta overhånd når det gjelder penger og gull. Skal man se en film om grådighet, så er dette ett god eksempel.

Mee interested!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt som pleier å skje i en amerikansk thriller, skjer ikke i denne.

 

Nåja:

 

 

Morderen som tilfeldigvis går inn i nøyaktig samme kiosk som den stakkars jenta.

 

 

 

Ja men i en amerikansk thriller hadde hun overlevd. Det gjorde hun ikke i denne filmen. Eneste som var litt typisk angående den scenen var at kriminal dama sto ute hele tiden, må jo ha tatt 15 minutter eller mer, for at han skulle gjort den han gjorde.

 

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Life is Cool (2008)

(Geu-nyeo-neun ye-bbeot-da)

 

Lenge siden jeg har led så mye av film. Dette er virkelig noe å oppleve. Ikke bare pga det tekniske/kunsteristisk, men også som en virkelig god film.

 

Vi følger 3 kamerater som kommer sammen igjen etter flere år (tror det er 10år eller noe).

- Il-Kwon, er en rastløs politiman som desperat leiter etter ei kone/dame, og bryr seg fint lite på konsekvenser over hans oppførsel.

- Tae-Young, en Engelsk lærer som sliter med sørg/tanker over tidligere kjærlighet. Lever mye i fortiden.

- Seong-Hoon, er en oversetter (rein flaks) som har lite talent enn å kunne snakke Engelsk og lage mat.

 

Filmen føles veldig hip og kul, nesten som Swingers. En kjærlighets film for gutta. Spekket med humor og dårlig oppførsel og flauser…og naturligvis ei dame kommer inn i bilde som skaper konflikter mellom de alle...

 

Filmen er vannvittig god å fremstille personene vi følger, og første delen handler hovedsakelig om å presentere disse 3 mennene. Og det lykkes stort. Du forstår hvordan de reagerer, og smiler når noe holder på å skje og tenker ”Å gud dette vil ikke han like” osv. Du føler nesten ut som en del av gjengen.

 

Det tok over 2år å lage filmen, og alt er vist nok gjort for hånd. De tegnet over frame for frame igjennom hele filmen! Dette er samme folka bak Animatrix filmen. De hadde kun et par mnd filming, alt annet var tiden det tok å animere. Vi får oppleve forskjellige teknikker, og noen ganger er det så bra at du blir sjokkert….mens noen er ikke så bra og virker at de til tider lider med lav framerate.

 

Ganske sprøt å se på ”bak scenene” på DVDen der du får se de filme. De brydde seg lite over microfoner som kom i veien osv. Alt dette kunne glatt fjernes.

 

Jeg unngår å fortelle for mye om historien, fordi dette er noe som må virkelig oppleves, og jeg klarer ikke å finne de rette ordene å beskrive det hele.

 

Du vil ikke kjede deg med denne! Anbefales!

9/10

 

Her kan dere se en trailer (ikke tekstet) så får dere litt inntrykk.

Se filmen hos Youtube

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Uenig med kritikken din av manus, det eneste svaket elementet i filmen for min del av overspillingen til Eastwood i begynnelsen og de elendige japseskuespillerne.

Manuset er for kleint til tider. De banker rase-tematikken(hovedsakelig vitsene) inn i hodet på seeren, og det blir bare repetetivt og påtatt når du hører Eastwood si "dere gulinger" i hver setning. Forøvrig enig med Bacon angående gjengmedlemmene, det ble for parodisk. Synd at Gran Torinoen har såpass stygge riper i laken, for den har potensiale til å bli virkelig flott.

Jeg følte ikke at de banket det inn, men heller påpekte at de faktisk snakker sånn. John McCain lovet f eks underveis i kampanjen sin at han skulle prøve å slutte å si "gooks", men at det ble vanskelig. Dette var folkene han kriget mot for å beskytte landet sitt, folket han drepte og som drepte vennene hans - det virket for meg helt naturlig. Den slags hverdagsrasisme har jeg opplevd en del i USA, spesielt av typen mellom venner av ulike raser for å vise at de faktisk ikke mener det.

Lenke til kommentar

For all del, mye mulig folk snakker sånn til daglig. Jeg merket ikke stort til det i USA, men jeg hadde ikke mange samtaler som innbød til de i løpet av de 4 ukene jeg var der. Jeg følte allikevel at det ble altfor mye, jeg tør ikke tenke på hvor mange ganger han sa det i løpet av de 114 minuttene filmen varte. For meg føltes det litt påtatt og kleint, og jeg nekter å tro at noen snakker sånn konstant, selv når de snakker med bikkja si. Føltes som om de smørte på for å få publikum til å le.

 

Men nå kan du gjøre som Dotten, og trekke inn personlige erfaringer ;)

Lenke til kommentar

Jeg har bodd i USA og derfor har jeg rett. Kanskje når du har vokst opp i USA selv og fått noen år på baken så vil du forstå filmen for det den er? Ingenting galt med å være den du er, men en dag vil du bli voksen og innse at sånn er hverdagen. :) Likevel kan alle lære av denne filmen at det viktigste er aksept og toleranse, slik tidenes filmkarakter fremmet.

 

superman.jpg

 

(Stort mer Dotten klarer jeg ikke å få et innlegg.)

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

I går så jeg My Cousin Vinny (1992).

Den fortjener 8 av 10 fra meg. Why?

Manuset var meget bra. Det var mange vittige replikker, og flere morsomme scener.

I tillegg så var skuespillet ifra Joe Pesci veldig godt, og det samme var det ifra Marisa Tomei.

Historien var vel noe enkel, men det kan være tilfellet i veldig mange filmer. Skuespillet og replikkene gjør filmen til en god fornøyelse. ^^

Endret av Rajah
Lenke til kommentar

Følte det var på tide å sjekke ut noen filmer som er nevnt ofte her.

 

The Evil Dead (1981)

 

Fet intro var det første jeg tenkte. Filmen begynner creepy og ender creepy, med morsomme innlegg støtt og stadig. Historien er ganske enkel, fem ungdommer drar til en hytte og blir nysjerrige på en gammel bok (Book of the dead), som selvfølgelig åpner skumle krefter i skogen. Hun ene blir voldtatt av et tre til og med, så her er det mye rart. Koste meg under denne, absolutt ikke kjedelig. Denne likte jeg.

7/10

 

 

Evil Dead II (1987)

 

Herregud, så utrolig morsom film. Her er det nesten bare komedie, men de få skvettescenene filmen har får meg til å skvette, så det blir pluss i boka. Lamper som begynner å le, en bru som forsvinner, lik som danser og så forsvinner, en hånd som lever sitt eget liv; her er det mye morsomt. Selvfølgelig også liter med blod ( i forskjellige farger), og Ash er faen meg kul på slutten da eller? Herregud som jeg måpa, nesten så Clint ikke kan måle seg opp til en gang (ugh, skrev jeg nettopp det?). Motorsag plantet inn i armen. Fy faen, så tøft. Et lite hakk over ener'n.

7/10

 

Gleder meg til Army of Darkness.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Harsh times (2005)

 

En helt ok filmopplevelse. Blir i lengden kanskje litt for "lang" og kjedelig. Innimellom glimter det til med noen gode scener, men ellers er det ganske labert og det skjer egentlig veldig lite. Jeg får ikke noe inntrykk av at filmen vil noe sted og jeg venter egentlig på at noe skal skje, men det sker egentlig aldri. Skuespillet er ganske godt med Bale som etter min mening gjør en knall god rolle. Freddy Rodrìguez gjør det også forholdsvis godt og sammen er de egentlig ganske god underholdning, men store deler av filmen mener jeg bæres oppe av Bales tolkning av en psykisk ustabil Irak veteran.

 

5/10

Lenke til kommentar
Alt som pleier å skje i en amerikansk thriller, skjer ikke i denne.

 

Nåja:

 

 

Morderen som tilfeldigvis går inn i nøyaktig samme kiosk som den stakkars jenta.

 

 

 

Enig, det synes jeg var sløvt. Også at hun damen i kiosken sa at hun jenta var der, til en fyr med masse blåmerker og greier. Ødela litt for min del, men en god film var det absolutt.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...