Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig bare jeg som har tenkt å vente med å se Slumdog Millionaire før lenge etter all hypen har lagt seg? Vet ikke engang hva den handler om jeg, annet enn at den foregår i india og at det er masse dansing og piss. Kommer til å vente veldig, veldig lenge før jeg ser denne. Om jeg ser den i det hele tatt, that is.

Lenke til kommentar

Blindness (2008)

 

Ganske dårlig film dette. Hadde forventet noe mer. Er ikke annet enn en remake av Lord of The Flies fortelligen med en vri.

 

Folk blir blinde, og kastet i en bygging i frykt for smitte. Hele filmen er så ulogisk og urealistisk at det gjør ikke annet enn å plage deg til døde over tankegangen til skaperne. jeg kan akkseptere sykdommen men hvordan samfunnet reagerer er helt på jorde. Dersom dette var sant ville hele verden også reagert som dette til mangen situasjoner idag som sult og HIV osv...

Ei dame ender opp å være den enaste som kan se, og ender opp å befinne seg i en mektig posisjon.

 

Det hele er en vising av vår dyriske side for å overleve. Den er så dårlig presentert at du har ingen følelser for folkene involvert, den bærer mer på nyskreighet og du vil vite hva som skjer med situasjonen istedenfor personene.

 

Det er så mye dumme ting folk gjør at du ender opp å kjefte og riste på hode.

 

De siste 40 minuttene er så ufattelig uinteresante at de burde bare stoppet filmen fra det punktet hun åpner portene (de som har sett den fatter punktet jeg snakker om).

Det hadde ført til en bedre slutt, og lagt grunnlag for diskusjoner....men nei. De trekker ut filmen til det uendelige.

 

Se heller Lord of The Flies (1963) enn dette mølet.

 

4/10

Lenke til kommentar
Er det virkelig bare jeg som har tenkt å vente med å se Slumdog Millionaire før lenge etter all hypen har lagt seg? Vet ikke engang hva den handler om jeg, annet enn at den foregår i india og at det er masse dansing og piss. Kommer til å vente veldig, veldig lenge før jeg ser denne. Om jeg ser den i det hele tatt, that is.

Jeg gjorde det med TDK. Didn't work though.

Lenke til kommentar

The Internasjonal

 

Denne filmen skuffet meg. Den begynner tregt og fortsetter egentlig i det samme temoet hele filmen. Den er fylt med en masse uinteressann prat og historien er bare et stort rot, som aldri helt kommer sammen. Men da trøttheten for alvor begynte å ta meg, så kom det heldigvis en skytescene som fikk øynene mine opp igjen - dette var de få minuttene i filmen hvor jeg faktisk koste meg.

 

5/10

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Er det virkelig bare jeg som har tenkt å vente med å se Slumdog Millionaire før lenge etter all hypen har lagt seg? Vet ikke engang hva den handler om jeg, annet enn at den foregår i india og at det er masse dansing og piss. Kommer til å vente veldig, veldig lenge før jeg ser denne. Om jeg ser den i det hele tatt, that is.

Det er vel ingen dansing i den, bortsett fra under rulleteksten. Personlig høres det ut som en forferdelig idé, jeg foretrekker å se filmer så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Spesielt om man kan bli bitt litt av hypen og således få en enda bedre filmopplevelse.

 

En best mulig filmopplevelse er vel hva vi alle er ute etter?

 

(føles helt absurd at man i det hele tatt må spørre om noe slikt. Men tidvis virker det som om folk har bestemt seg i forkant at de ønsker å mislike bestemte filmer. Ikke rettet mot noen spesielle i denne diskusjonen)

Lenke til kommentar
Er det virkelig bare jeg som har tenkt å vente med å se Slumdog Millionaire før lenge etter all hypen har lagt seg? Vet ikke engang hva den handler om jeg, annet enn at den foregår i india og at det er masse dansing og piss. Kommer til å vente veldig, veldig lenge før jeg ser denne. Om jeg ser den i det hele tatt, that is.

Så den før jeg hadde hørt et eneste ord om den. Funket veldig bra.

Lenke til kommentar

Leser du dårlig kritikk til en film flere plasser og så ser den, så har du jo lett for å sette deg opp noen fordommer, som kan ødelegge filmen for deg. Jeg liker best å se film på kino uten å ha lest noen anmeldelser eller andre meninger på forhånd :)

Lenke til kommentar

Godt mulig jeg ikke gjør rett i å vente, men jeg synes bare det blir dumt å se den bare fordi alle andre ser den. Spesielt før jeg vet noe om den. Det føles som om det er på dette grunnlaget de fleste ser denne filmen for tiden. Det var ikke så mange som hadde sett den før den ble nominert til (og vant) Oscar som etterpå. Nå virker det som at folk bare ser den fordi, vel, fordi det er en typisk film som "alle bare mååå se". Slik som LOTR, feks.

Jeg har ingen fordommer mot filmen - jeg vet jo ikke engang hva den handler om - men jeg synes bare... bah, jeg orker rett og slett ikke å se den bare fordi alle andre ser den. Det blir sikkert et kjøp når den havner på £5-tilbud hos Play eller noe.

 

Edit: Angående dansinga, så gikk jeg bare utifra at den hadde en del dansing da jeg så sangene dens som vant på Oscar-utdelingen. De danset en del til sangene på selve utdelingen, og det virket såpass profesjonelt utført at jeg trodde det var noe sånn i filmen også.

 

 

Bakke, hvem har gitt denne filmen dårlig kritikk?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Leser du dårlig kritikk til en film flere plasser og så ser den, så har du jo lett for å sette deg opp noen fordommer, som kan ødelegge filmen for deg. Jeg liker best å se film på kino uten å ha lest noen anmeldelser eller andre meninger på forhånd :)

 

Eller omvendt. Mange, inkludert meg, har lettere for å kritisere en film som har blitt rost opp i skyene og stukket av med 8 Oscar enn en mer ukjent film. Heldigvis så jeg den på kino før jeg hadde hørt stort om den. Ingen dyp film, men svært underholdende.

 

Edit: leif..

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Jeg har lagt meg på den linjen som går ut på å vite minst mulig om en film før man ser den. Dette har gitt en rekke positive overraskelser, da først og fremst med mysteriefaktorer i begynnelsen av filmene. Det fremste eksempelet her for meg er Twilight.

 

Ja å lese bak på DVD-cover eller IMDB's plotline kan ødelegge mye. Der forklares jo ofte filmens første tredjedel. Men så har jeg *over hodet* ingen anelse om hva slags film Slumdog Millionaire er engang. Jeg regner med at det er drama, men mer enn det tør jeg ikke anta.

Lenke til kommentar
De siste 40 minuttene er så ufattelig uinteresante at de burde bare stoppet filmen fra det punktet hun åpner portene (de som har sett den fatter punktet jeg snakker om).

Det hadde ført til en bedre slutt, og lagt grunnlag for diskusjoner....men nei. De trekker ut filmen til det uendelige.

 

Se heller Lord of The Flies (1963) enn dette mølet.

 

4/10

Kan ikke si annet enn at jeg ikke delte din negative opplevelse, synes dette var en "underholdende" film. Godtar man filmens premisser synes jeg den utforsker evnet på en interessant måte.

Lenke til kommentar
Bakke, hvem har gitt denne filmen dårlig kritikk?

Skrev det litt fort og gale. Snakket egentlig om alle filmer som blir hypet, både positivt og negativt. Poenget var at jeg liker best å se filmer på kino uten å ha lest positiv/negativ kritikk på forhånd. Går du å ser filmen med denne kritikken i bakhodet er det fort gjort å sette seg opp fordommer som ødelegger filmopplevelsen.

Lenke til kommentar
Er det virkelig bare jeg som har tenkt å vente med å se Slumdog Millionaire før lenge etter all hypen har lagt seg? Vet ikke engang hva den handler om jeg, annet enn at den foregår i india og at det er masse dansing og piss. Kommer til å vente veldig, veldig lenge før jeg ser denne.

 

Masse dansing? Det einaste Bollywoodske dansenummeret er under rulletekstane. Det er litt dansing på ein danseskule og slikt, Elles er det ikkje så mykje piss, men veldig mykje bæsj i ein scene ,-)

 

EDIT: Ja, eg skal lesa alle innlegga i tråden før eg skriv innlegg neste gong.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar
De siste 40 minuttene er så ufattelig uinteresante at de burde bare stoppet filmen fra det punktet hun åpner portene (de som har sett den fatter punktet jeg snakker om).

Det hadde ført til en bedre slutt, og lagt grunnlag for diskusjoner....men nei. De trekker ut filmen til det uendelige.

 

Se heller Lord of The Flies (1963) enn dette mølet.

 

4/10

Kan ikke si annet enn at jeg ikke delte din negative opplevelse, synes dette var en "underholdende" film. Godtar man filmens premisser synes jeg den utforsker evnet på en interessant måte.

 

Eg likte også filmen, men det er kanskje fordi eg elska romanen filmen eg bygd på.

 

Eg er samd i at filmen skulle slutta der AvidGamer nemner.

Lenke til kommentar

Angående Slumdog Millionaire hype-diskusjonen her:

 

Jeg personlig valgte å se Slumdog Millionaire ganske tidlig, fordi det var Danny Boyle som stod bak den. Boyle er en regissør jeg har veldig sansen for, og det var det som gjorde at jeg ville se den.

Riktignok ble jeg bittelitt skuffet, men forventet meg aldri i nærheten at den skulle være så bra som det hadde blitt sagt før jeg så den. Den kan ikke måle seg med lignende filmer, som f.eks. Cidade de Deus.

Jeg mener det er en av de svakeste av Boyle-filmene jeg har sett, men likevel vil jeg gi den 8/10. Det sier bare litt om hva jeg synes om filmene hans.

Endret av Levaiathan
Lenke til kommentar
Godt mulig jeg ikke gjør rett i å vente, men jeg synes bare det blir dumt å se den bare fordi alle andre ser den. Spesielt før jeg vet noe om den. Det føles som om det er på dette grunnlaget de fleste ser denne filmen for tiden. Det var ikke så mange som hadde sett den før den ble nominert til (og vant) Oscar som etterpå. Nå virker det som at folk bare ser den fordi, vel, fordi det er en typisk film som "alle bare mååå se". Slik som LOTR, feks.

Jeg har ingen fordommer mot filmen - jeg vet jo ikke engang hva den handler om - men jeg synes bare... bah, jeg orker rett og slett ikke å se den bare fordi alle andre ser den. Det blir sikkert et kjøp når den havner på £5-tilbud hos Play eller noe.

 

Edit: Angående dansinga, så gikk jeg bare utifra at den hadde en del dansing da jeg så sangene dens som vant på Oscar-utdelingen. De danset en del til sangene på selve utdelingen, og det virket såpass profesjonelt utført at jeg trodde det var noe sånn i filmen også.

 

 

Bakke, hvem har gitt denne filmen dårlig kritikk?

 

 

At folk går og ser denne bare for den må sees er vel ikke grunnen for at mange ser den. En film som får gode anmeldelser og mange oscar er vel god nok grunn. Det vil jo si at den har en viss kvalitet over seg vil jeg tro. Så du ser ikke filmer andre ser på du da? Synest slike meninger er tåpelige..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...