Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likte du ikke slutten engang? gikk det ikke opp for deg hva filmen hadde handlet om?

 

Likte du ikke den fantastike åpningscena? Den herlige musikken?

 

:ph34r:

Jeg kunne stilt deg det nyaktig samme spørsmålet til deg om The Fountain og fått det nyaktig samme svaret, "Den falt ikke i smak".

Lenke til kommentar
C'era una volta il West

 

Wow! Lenge siden jeg har sett en så forbanna kjedelig film. Totalt uengasjerende cowboy drama. Jeg ble helt sjokkert når jeg fant ut at den bare hadde vart i 2 og en halv time, det føltest ut som 5.

 

3/10

Likte du ikke slutten engang? gikk det ikke opp for deg hva filmen hadde handlet om?

 

Likte du ikke den fantastike åpningscena? Den herlige musikken?

 

:ph34r:

Problemet med den fantastiske åpningsscenen er at hvis man ikke synes den er så fantastisk så er den utrolig treg. Det gjelder forsåvidt en stor del av filmen (jeg klarte ikke å fullføre den sist jeg prøvde), hvis man ikke synes at cowboyer og skyting og Morricone-musikk er noe særlig så kan slutten være en trekant mellom Marilyn Monroe, Audrey Hepburn og moren din uten at det trekker opp filmen noe særlig. Det er en film som spiller på stemning mer enn noe annet, og stemning har en tendens til å være hit or miss.

Lenke til kommentar

Once Upon.. er hard å fordøye første gang, jeg skal være den første som innrømmer at den er både treg og ikke for alle. Det er jo en sjangerfilm, som rendyrker alle sjangertrekkene ved Spaghetti-western, så som Dorian peker ut, hvis dette ikke er din kaffekopp er det lite håp.

 

Charlie Kauffmans Synecdoche, New York var en ambisiøs fulltreffer; en surrealistisk kronologi-fuck som definitivt holdt et ekstremt høyt nivå. Biografi-sjangeren er et bakteppe, men foran ligger elementer som er helt originale, spennende grep som ble sydd sammen til en uforståelig suppe, som på tross av sin uforståelighet kommuniserte med sylskarp sannhet.

91/100

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Jeg likte den ("Once Upon..."), men den var definitivt treg i mange partier - da er stemningen alfa omega. Likte musikken og skuespillet, men det var muligens noen hundre for mange nærbilder av "barsk mann med alvorlig ansiktsuttrykk".

 

7/10

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

The Messenger, The Story of Joan of Arc

 

En meget forglemmelig affære. "Resident Evil- dama" (gidder ikke å imdb´e navnet hennes) gjør en god jobb som en sutrete, fortvilt kjerring og resten av folket er ikke så dårlige de heller ...

Veldig irriterende at absolutt alle snakker engelsk. Noe som skapte en god del forvirring hos meg når både engelskmennene og franskmennene snakket "ren" engelsk. Hadde bare de franske karakterene hatt en litt gebrokken "frenglish" hadde jeg blitt fornøyd.

Kampscene var ikke spesielt underholdende, men likte den lille kaotiske stemningen.

 

4/10 - Meh.

Lenke til kommentar

The Bridge

Regi: Eric Steel

Amerikansk Dokumentar fra 2006

 

bridgesplash2.jpg

 

Skaperne av filmen har satt opp 1 kamera ved Golden Gate Bridge og filmer brua i ett helt år. Der vi blir vitnet til en god del selvmords og selvmordsforsøk der folk hopper ut. Vi får servert en hele rekke intervjuer med folk som har overlevd, folk som har vært vitner, venner og skjente.

 

Filmen viser oss ekte bilder fra hendelser, så kan bli ganske sjokkerende å se på. Filmen funker veldig godt og er etter min mening veldig interessant.

 

80/100

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...