Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Kan virkelig ikke fordra Zerkalo, uansett hvor mye man skal elske den når man er... "filminteressert". Er det dog to sekvenser som er fantastiske så er det når hu dama vasker håret og låven som brenner. Setter Ivan's Childhood foran anyday.

 

Ivans Childhood var vel den første, og mest "normale" filmen i Tarkovskys portefølje? Den skal sees snart uansett! Tror rett og slett jeg kommer til å oppdage et nytt tillegg til favorittregissørene mine.

 

Nytt utseende på forumet for første gang siden 2006 (sett bort ifra jule-versjon), hva syns folket? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Shame on you. Hvis du liker gamle varulvfilmer så burde du forresten sjekke ut The Wolf Man (1941) om du ikke allerede har sett den. Den er mye bedre enn WoL. Du burde forresten også se Bride of Frankenstein, som jeg syntes er bedre enn eneren.

Synes fortsatt den er bedre :p

The Wolf Man ligger klar i hylla til å bli sett i løpet av uka. Synes det var like greit å se de etter alder.

 

Må kanskje bestille Bride of Frankenstein. Skulle likt å hatt Frankenstein - The Legacy Collection. Noen som vet om den går ann å få tak i (med norsk tekst)?

Lenke til kommentar

Bin-jip

Regi: Ki-duk Kim

Koreansk drama fra 2004

 

bin_jip.jpg

 

Bin-Jip, det rolige stykke film. Bin-Jip, en film man ser alene i rolighetens tilværelse.

Som ett frisk pust nedover nakkel, overasker denne med beroligende musikk, en stemning som man kun ser i koreanske filmer.

 

Første halvdel kan minnes litt om mesterververket "Last Life in the Universe", med tanke på den herlige stemningen. Begge 2 innholder svært lite dialog, som gjør filmen bare vakrere og regisøren kan fokusere mere på tingene rundt. Bin-Jip har enda mindre dialog enn last Life som påfører dette stykke film en herlighet. Alt rundt er vakkert, som naturen for.eks.

 

Andre halvdel trodde jeg filmen tapte seg litt, men tro er noe man ikke bør stole på. Filmen både beholdt den gode stemning, og gjorde den enna bedre. Musikk så avslappende at man kan sovne når som helst, dialoger som nesten ikke finnes og en fantastisk filming som ser ut som kan fly igjennom vegger.

 

Herlig Herlig film som jeg gir toppkarakter pga det faktummet at jeg intet ser noe minus med filmen.

100/100

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Må kanskje bestille Bride of Frankenstein. Skulle likt å hatt Frankenstein - The Legacy Collection. Noen som vet om den går ann å få tak i (med norsk tekst)?
Kjøpte den på dvdstrax for en god stund siden, men det ser ikke ut som om Legacy-samlingen blir seldt på hverken cdon, dvdhuset eller lignende nordiske sider lenger.

 

-Btw, flott anmeldelse BadSmile, og utrolig flott stykke film.

Lenke til kommentar

Bin-jip er en av tidenes beste filmer. Har aldri blitt så positivt overrasket over en film som første gang jeg så den.

 

[edit] Kan også trygt annbefale Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring av samme regissør. Den synes jeg faktisk er like god.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
og sier som Montag: Thumbs up to both.

Kan jeg tenke meg.

--

Jeg har sett første sesong av Kenny vs Spenny, og siden jeg vet at ingen fornuftige mennesker henger på tv-forumet (mye dumt som skrives der, bl a er det enkelte som fortsatt følger med på Lost!) så kan jeg anbefale serien her. Dette er underholdning på sitt laveste. Dette er for de som synes Jackass blir litt for intellektuelt. Man mister troen på menneskeheten av dette showet, og det er herlig. Hvis It's Always Sunny in Philadelphia var en realityserie så hadde den hett Kenny vs Spenny.

Lenke til kommentar
og sier som Montag: Thumbs up to both.

Kan jeg tenke meg.

--

Jeg har sett første sesong av Kenny vs Spenny, og siden jeg vet at ingen fornuftige mennesker henger på tv-forumet (mye dumt som skrives der, bl a er det enkelte som fortsatt følger med på Lost!) så kan jeg anbefale serien her. Dette er underholdning på sitt laveste. Dette er for de som synes Jackass blir litt for intellektuelt. Man mister troen på menneskeheten av dette showet, og det er herlig. Hvis It's Always Sunny in Philadelphia var en realityserie så hadde den hett Kenny vs Spenny.

Kenny vs Spenny er helt klart min favoritt Realityserie, ikke at den har så mye konkuranse at det gjlør noe, men uansett.

Tror alle episodene finnes på YouTube for de som synes slik bildekvalitet er akseptabelt ;)

Lenke til kommentar

Gladiator (2000)

 

gladiator.jpg

 

Jeg ble just ferdig med den utvidede versjonen av Gladiator. Ooog, jeg digger den. Hele filmen er helt suveren.

Rekvisittene og kulissene er strålende laget. Jeg føler at det er en meget god gjenskapelse av Romerriket.

Skuespillet er godt, bemerkelsesverdig gjort av både Russel Crowe og Joaquin Phoenix.

Musikken, made by the king himself, er meget god.

Stemningen i filmen, og handlinge i filmen er også sykt god.

 

Ja, jeg kan ikke annet enn å fullskryte den. Den er episk, den er vellagd, den er god, og definitivt verdt å se om den ikke har blitt sett. Det er for meg ingen grunn til å ikke gi den 10 av 10.

Lenke til kommentar

Punisher War Zone

 

Det nytter ikke å la Frank Castle drepe to busslass med hardkokte mafiafolk i åpningscenen og deretter liksom skape en trussel fra dette tiårets veikeste skurk og hans tre (!) følgesvenner. Det nytter heller ikke å overkomplisere en film med en følelsesladet historie om en brukken vigilante, når skildringen er såpass klisjefylt, volden er så til de grader tegneseriaktig og humoren ikke fungerer.

 

Det burde strengt tatt ikke være så vanskelig å lage en simpel, mørk og brutal film om en fyr som straffer kriminelle. La Sly lage den neste.

 

4/10

Lenke til kommentar
Det nytter heller ikke å overkomplisere en film med en følelsesladet historie om en brukken vigilante, når skildringen er såpass klisjefylt

 

Sånn er jo tegneserien. Han tenker alltid på famlien og besøker graven og kirken regelmessig. Presten er en viktig person i serien og han snakker kanon mye med han.

 

Personlig synes jeg de klarte å få Punisher sikkelig frem fra tegneseriene. Men jeg har oppfattningen at folk tror han er en total maniac som bare går på meiningsløse "killing rampages" og det er dette folk vil se.

Lenke til kommentar
Det nytter heller ikke å overkomplisere en film med en følelsesladet historie om en brukken vigilante, når skildringen er såpass klisjefylt

 

Sånn er jo tegneserien. Han tenker alltid på famlien og besøker graven og kirken regelmessig. Presten er en viktig person i serien og han snakker kanon mye med han.

 

Personlig synes jeg de klarte å få Punisher sikkelig frem fra tegneseriene. Men jeg har oppfattningen at folk tror han er en total maniac som bare går på meiningsløse "killing rampages" og det er dette folk vil se.

 

Enig med deg her AvidGamer. Følte de fulgte bladene veldig bra. Er langt fra den beste filmen jeg har sett, men den er helt klart den beste Punisher filmen som har kommet.

Lenke til kommentar
Det nytter heller ikke å overkomplisere en film med en følelsesladet historie om en brukken vigilante, når skildringen er såpass klisjefylt

 

Sånn er jo tegneserien. Han tenker alltid på famlien og besøker graven og kirken regelmessig. Presten er en viktig person i serien og han snakker kanon mye med han.

 

Personlig synes jeg de klarte å få Punisher sikkelig frem fra tegneseriene. Men jeg har oppfattningen at folk tror han er en total maniac som bare går på meiningsløse "killing rampages" og det er dette folk vil se.

 

Enig med deg her AvidGamer. Følte de fulgte bladene veldig bra. Er langt fra den beste filmen jeg har sett, men den er helt klart den beste Punisher filmen som har kommet.

 

Vennligst definér "tegneserien". Karakteren finnes ikke bare i én tegneserie. Det finnes en hel drøss med forskjellige serier, som alle er skrevet og tegnet av forskjellige folk. The Punisher (1986), The Punsieher (1987-1994), The Punisher War Journal (1988-1990-tallet en gang), Punisher War Zone (1992-1995), The Punisher Magazine (1990), The Punisher Armory (1991), The Punisher (1995), The Punisher Purgatory (1998 eller 99), The Punisher (2000), og The Punisher MAX, som så vidt jeg vet, enda printes.

Det finnes også andre serier, og The Punisher har også hatt gjesteopptredener i andre blader (han startet jo i Spider-Man).

 

Så og si alle de nevnte seriene er, som sagt, skrevet og tegnet av forskjellige folk. Alle tegnerne har sin egen stil, og alle skriverne fokuserer på forskjellige ting.

Det du sier medfører slettes ikke riktighet. The Punisher Warzone (tegneserien) er i min bok en av de svakeste av de større Punisher-serien. Punisher MAX, som den første filmen er mer basert på, er uten tvil den som er best skrevet, best tegnet, mest realistisk og overall mest bad-ass.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Vennligst definér "tegneserien". Karakteren finnes ikke bare i én tegneserie. Det finnes en hel drøss med forskjellige serier, som alle er skrevet og tegnet av forskjellige folk. The Punisher (1986), The Punsieher (1987-1994), The Punisher War Journal (1988-1990-tallet en gang), Punisher War Zone (1992-1995), The Punisher Magazine (1990), The Punisher Armory (1991), The Punisher (1995), The Punisher Purgatory (1998 eller 99), The Punisher (2000), og The Punisher MAX, som så vidt jeg vet, enda printes.

Det finnes også andre serier, og The Punisher har også hatt gjesteopptredener i andre blader (han startet jo i Spider-Man).

 

Du har selvsagt rett her Hr. Jensen. Det kommer litt an på hvilken tegneserie man sammenligner med. Det som gjorde at jeg likte filmen, og som jeg følte passet med det jeg har lest av tegneseriene (langt fra alt) er at han her er veldig dyster og mørk. Livet til en kriminell betyr ingenting, og det eneste han liksom har igjen å leve for er å få tatt knekken på så mange kriminelle som mulig. Han skal også være ekstrem hardcore, noe jeg synes filmen viste bra. At resten av historien kanskje ikke er den beste skal jeg si meg enig i, men de 2 andre Punisher filmene synes jeg svært lite om. Den med Thomas Jane var helt grei, men de kunne like godt kalt filmen noe annet for følte ikke det var "Punisher" jeg fulgte med på i 1.30minutter eller hvor lang den filmen var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...