Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ghoulies (1985)

uncle-sackboy-ghoulies.jpg

They'll get you in the end.

 

En ung mann og hans kjæreste flytter inn i huset mannen har arvet fra sin far. Under en innflytningsfest får han plutselig en trang til å utføre et rituale som gjør at han kan kontrollere demoner.

 

Dette er en veldig cheesy film, i samme stil som Troll. Historien kan dessverre bli litt kjedelig i lengden, men monstrene er helt utrolig morsomme og bra laget. Hvis du liker Troll kommer du sannsynligvis ikke til å avsky denne. Jeg ville vanligvis gitt den en sekser, men de utrolig artige monstrene trekker den opp til en svak

7/10

Lenke til kommentar

The Pink Panther 2006

 

Ja hva skal man si, sammenligner man filmen med de orinale vill filmen havne på - siden av skalan.

Men hvordan er filmen sett alene. Jeg liker Steve Martin, jeg liker virklig Kevil Kline, jeg liker Jean Reno, men ingen av dem kan redde filmen. Det eneste kule med filmen er at så godt som alle snakker med "outraged french accent" Men filmen er så dårlig at selv ikke det hjelper. Martin er en morsom mann, men han er IKKE en Sellers.

Plottet er dårlig, humoren er billig, da Clouseau ikke bare er en klumse, han er uheldig, hva er morsomt med at han sklikker på download og hele paris blir mørkelagt, det er en gammel vits gjort 100 ganger før, og det viser ikke hvor klønete Clouseau er, bare at han er uheldig.

 

Ikke en bra film, ikke en ok film, ikke en middelmådig film, rett og slett en DÅRLIG film

 

2/10

Lenke til kommentar

Transporter 3

 

Ser du denne og forventer en "oscarfilm" er du på feil spor. Ser du denne, og forventer en useriøs, høyest usannsynlig lørdagsfilm med masse action, begynner du å nærme deg. Filmen her har en svak historie, men det er masse bra action, og jeg elsker det. Jeg så denne i 1080p med 5.1 DTS lyd, og det var bare sinnsykt! Ikke nok med at bilde var bra, men lyden er noe av det beste jeg har hørt i en film på lenge! Anbefales til de som enten er keen på en action film, ellers kan den nesten sees bare for lyden og bilde også :)

 

7/10

Lenke til kommentar
Enig med min anmeldelse, kanskje?

 

Hvorfor gidder du egenentlig å gå til det bry og lage en helt egen karakterskala, i stedet for å bruke de tusen milliarder skalaer som finnes fra før? Så hadde du til og med sluppet å forklare skalaen...

 

Fordi jeg ikke tror på at folk klarer å bruke en tosifret skala effektivt. Selv terningkast blir for mye å holde styr på. Forskjellen på en film med 3 og 4 i terningkast er? Dårlig, middels og bra fungerer mye bedre.

 

Jeg hadde ikke 'karakteren' i bakhodet da jeg spurte, men ville høre om han var enig i den teksten jeg skrev før, som faktisk opptar 10 ganger så mye plass. Beskrivelsen av hva jeg synes om filmen forteller uendelig mye mer enn karakterene som det fokuseres så mye på, og det er heller den jeg vil kommentere/få kommentert.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Quicko har et poeng. Altfor ofte blir det et karakterfokus, og jeg stiller meg litt skeptisk til vår evne til å skille mellom 6 og 7 eller 3 og 4 på en 1-10-skala. Blir ofte bare skjønnsmessige vurderinger, og når jeg ser vote history-en min på imdb ser jeg endel inkonsekvente avgjørelser. 1-3 er kanskje litt drastisk, men 1-5 eller terningkastsystemet har absolutt mye for seg. Jeg liker forresten at du vektlegger kommentarer rundt filmen fremfor karakterer.

Lenke til kommentar

Hot FuZz

 

Nicolas Angel står frem som Londons klart ledende politimann med en skyhøy arrestprosent. Problemet med hans eminente feltegenskaper er at alle andre politienheter blir satt i ekstremt dårlig lys. Det hele løses ved at han blir utstasjonert til "Sanford Police Service". Sanford er kroneksempelet på den engelske landsbyen, hvor forbrytelser tilsynelatende er en fullstendig mangelvare. Etter hvert begynner suspekte hendelser å forekomme, folk dør på tragisk vis, men samtlige av innbyggerne i Sanford nekter å tro at tingene ikke er noe annet enn ulykker. Nicolas Angel kjemper imot, og avdekker omsider byens mørkeste og mest ondsinnede hemmelighet...

 

Filmen er til tider hysterisk, og inneholder en ekstremt vittig, men samtidig intelligent britisk humor. Den etter hevrt så uslåelige kombinasjonen av Simon Pegg og Nick Frost leder oss gjennom historien på usannsynlig vis. Klippingen med de smarte og flytende overgangene mellom to parallelle handlinger er høyst imponerende. Korte og fyldige, kanskje til tider nokså anmasende, handlingsoppbygginger eller resonnementer underveis fra politisersjant Angel er også veldig godt gjennomtenkte og utførte. "Hot Fuzz" parodierer andre actionfilmer på en ypperlig måte, og framstår mot slutten som en helt egen actionfilm - helt ut i fingertuppene. Konfliktløsningen i filmen er en eneste lang skytescene, og det skal godt gjøres å ikke bli utmattet av å følge med på alt som skjer. For de av dere som liker blod og gørr, så slapp, filmen har det og. En skal ha god toleranse for ikke å gjøre grimaser eller lukke øynene av de brutale "dødsfallene" som finner sted gjennom filmen.

 

Filmens usøkte historie og de perfekte gjennomførte karakterene gav meg en av mine beste filmopplevelser hittil.

10/10

Endret av excel
Lenke til kommentar

Hostel 2

Jeg har ikke så veldig god tid akkurat nå, så det blir en litt kort anmeldelse:

For det første vil jeg bare si at de som tror Hostel-filmene er det grusomeste som noen gang har blitt gitt ut på dvd tar gruelig feil. 20 års-aldersgrensen er bare en gimmick, og filmen er egentlig bare en kullsvart komedie. Jeg likte eneren, men syntes egentlig at toeren var enda litt bedre. Den hadde bra gore-effekter, og noen virkelig latterkrampefremkallende scener.

7/10

Lenke til kommentar

L.A Confedential

 

Hva Shawshank er for drama filmen, L.A er for krimfilmen, alt klaffer, spenning hele tiden gode karakterer og drama.

Jeg kan egentlig ikke si at en rolle er bedre enn den andre i filmen da alle er ektremt gode, uten å røpe slutten kan jeg si den er like solid som resten av filmen.

Er vel egentlig ikke så mye mer å si da det ikke er noe feil med filmen.

 

Er litt usikker på om jeg skal gi den 9.5 eller 10, men siden jeg har vært knepen med 10erne sier vi 10/10

Lenke til kommentar

Lone Wolf and Cub: Sword of Vengeance (1972)

 

2nipruf.png

 

Oi, dette var skuff. Forventet noe ala Yojimbo og må innrømme jeg ble utrolig skuffet. Plotet er svakt (Det er det i Yojimbo også, og i hele chanbar-sjangeren sikkert, men her var det ingen sammenheng og altfor mye dritt...)

Tok lang tid før filmen virkelig begynte, og jeg føler at den aldri begynte i det hele tatt egentlig heller. "Begynner den snart ordentlig?" tenkte jeg, da var filmen halveis. Det var også en slags trollmann som var utrolig kjedelig å høre på bable i filmen også. Meeeh.

 

Positivt: Kule fights, bra klipping, mye tits.

Negativt: Uengasjerende, skuespillet var til tider treigt (og ikke Kurosawa-over acting) og resten nevnt over her.

 

Har ikke så lyst å sjekke ut 2'ern og 3'ern nå, men jeg skal i det minste se 2'ern senere. Er den like skuff, så dropper jeg 3'ern.

 

5/10

Lenke til kommentar

The Shawshank Redemption (1994)

 

Gjensyn med nummer 1 på top 250. Husket ikke hvorfor jeg synes denne var så bra når jeg så den for første gang, så tenkte at jeg skulle ta et gjensyn. Det endte med at hele familen så på den sammen med meg. Joda, filmen er bra. Første plass på top 250 synes jeg er kanskje litt i drøyeste laget. Satt igjen med samme følelse som jeg hadde etter The Green Mile og Dances with Wolves. Filmene er gode, men det er et eller annet som mangler. Tror dette "noe" er at jeg må se de rørende filmene mutters alene for å bli rørt. Etter litt ettertanke klarte filmen å karre seg opp på en svak

 

9/10

Lenke til kommentar

Beverly Hills Cop

 

Starten på morsome politifolk, starten på karieren til Eddie.

Jeg har litt lyst til å se en cross over hvor donkey er en Detroit cop og må dra til beverly hills.

Tror det hadde blitt en bra film. Men denne filmen er også bra filmen er morsom har god action og en film som klaffer godt.

 

8/10

 

Blazing Saddles

Er vel den komedien med mest brukt av niggers, jeg tror ikke en slik film kunne lages i dag, i dagens PC verden, komi filmer har blitt for feige, man ser ikke blazing saddles, airplane eller animal house filmer lengre.

Filmen er hysterisk det er på mange måter en tegne film for voksene som ikke er en tegnefilm, tenk dere loony toons med ordet nigger i seg gjentatt til det uendlige. Dette er en klassisk Mel Brooks kanskje hans beste, jeg setter egentlig young frankenstein og spaceballs ca. like høyt, men tror denne går litt over bare fordi den tar alt så langt.

 

8.8/10

Lenke til kommentar

Har startet ett prosjekt hvor jeg ser en film hver dag,og alle skal være totalt random. Hvor jeg bare velger ut en film fra hylla jeg har usette filmer. Igår havnet det på...

La Strada

Regi: Federico Fellini

Italiensk drama fra 1954

 

lastrada_Large.jpg

 

Filmen handler om en småfattig familie som "selger" sin datter til en sirkus artist. Hun blir med på en ferd med latter og tårer.

 

Vel hva skal jeg si, filmen var god, men var ikke noe å juble over. Må si jeg ble litt skuffet, men ikke meget. Slutten var dog en liten positiv overraskelse.

 

Skuespillet var godt, cinematografien var god, og historien var helt grei.

 

Ender på 73/100 (føler at den fortjener mere enn 70/100, men mindre enn 75/100)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...