Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quentin Tarantino's Hero med Jet Li.

 

Kurrant film, men langt fra det beste jeg har sett.

hvordan kom det frem til Quentin? har jeg ikke hørt om..

Her.

Tarantino har ingenting med filmen å gjøre annet enn at han satte navnet sitt på den i USA, og overtalte Miramax/Disney til å til slutt gi den ut i USA (nesten to år etter store deler av resten av verden) uten å klippe den mer ned enn de allerede hadde gjort (den ble opprinnelig vist på kinesiske festivaler og previews ca 120 min lang, forlangt klippet ned til under 100 av Miramax som er produsenter. Yimou har sagt han ikke jobber med Miramax igjen).

Zhang Yimou's nye film Shi mian mai fu/House of Flying Daggers/Flyvende Dolker er aktuell på kino for øyeblikket.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Carlito's Way. Godt skuespill av Pacino og Penn. Redigeringa er også glimrende.

Redigeringen faktisk.

 

Apropos nettopp det; ganske kult at kutting av filmer er på en måte et kvinnedominert yrke. Se for eksempel på Scorsese og Tarantino's faste editors.

Lenke til kommentar
Pay it forward Faktisk en liten filmperle. Kevin Spacey, Helen Hunt og Haley Joel Osmont gjør faktisk strålende prestasjoner her og gjør det hele meget severdig. Det beste med den er positiviteten den utstråler og er en slags feelgood film med et positivt menneskesyn. Mange kritiserer slutten og mener den ødelegger, jeg syns den er god. Filmen må slutte slik. Anbefales 9/10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...