Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gran Torino

 

Clint starter med litt over-the-top skuespill men blir smooth etterhvert, og er konge resten av filmen. Noen av birollene spiller dårlig, men det sto ikke i veien og gjorde filmopplevelsen dårligere. Ikke mye i såfall. Meget spennende og Clint (må jeg nevne det?) er selvfølgelig jævlig badass. Jeg likte slutten, det passer godt til Clints selv. Manuset var til tider skrøpelig, men det er ikke noe særlig å rippe opp i generelt. Se den. 7 / 10

Lenke til kommentar

Kevin Smith: Sold Out - A Threevening with Kevin Smith

 

Smith's tredje "evening with" film, denne er vel 4 timer lang, ut av et 7 1/2 lang begivenhet. Den er ikke så hysterisk morsom som de andre 2, og han svarer på veldig få spørsmål. Ja vi vet at Smith elsker å snakke, men her holder han aldri kjeft og du ser at publikum ofte tenker "stfu dude, and take a new question allready!".

 

4 timer og han besvarer 4 spørsmål....eller 4 1/2 egentlig. 2 av dem er virkelig minneverdige; 1 han snakker om hans opplevelse med Die Hard 4 og Bruce Willis, og 2 hans "anal" episode som havnet litt i media i USA....vannvittig morsomt!

Ellers prater han over 1 time om hundene sine og du er så fristet å spole forbi det hele, men gjør det ikke for dette er jo tross alt Smith og du vil gjerne få med deg noen eventuele gullkorn.

 

Har hørt at det skal være en version ute med masse ekstra matriale, men jeg hadde "utleie" versionen og dette var ikke inkludert.

 

Underholdende, men litt langtrukken til tider..... Så avslutter den med en hint på en 4rde "evening with" film...."Down Under....2010" som skal sikkert finnes sted i Australia.

 

Når ikke helt opp til de andre 2 (som er 9er i min bok).

7/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeeves and Wooster

 

Enda en serie anmeldelse

 

En serie fra Komi duon Fry and Laurie

 

Fry er perfekt som en 1930tall manservent, og Fry stor spiller som en ikke alt for smart rikman.

 

Serien begynnte litt treit egentlig de første episodene fenget meg ikke, de var kanskje ikke rett og morsome nok, men serien tar seg opp, det blir mer opplagt humor for oss som ikke er 100% britisk, Serien er aldri en le høyt sitcom, den er bare veldig festlig hele tiden, den er ikke ektrem det er altid en følelse at dette kunne på en måte skje ingen ting er overdrevet som man er vant til i dagens raske komiserier der vitser skal komme på løpende bånd, hver episode er 55 minutter og har faktisk litt film følelse, serien virker dyr med sine tidrikte bilder skredder syde klær, og ja selv en 1930 tall luxury yacht. Man ville liksom ikke tro at det bare er en serie.

En av de litt festlige tingene er at Lauries karakter skal spillet en ikke alt for smart kar, men etter å ha sett han som Prince regant i blackadder, virker han rett og slett ikke så veldig dum, kanskje ikke en einstein men heller ikke ren idiot. Man får også servert en festlig kolisjon mellom amerikansk og british sivilisansjon. Det hele er bare herlig og Britisk, Jeeves er den erke typsiek "butleren" Han vet altid hva som skjer og hvordan man skal fikse ting, serien er full av fargerike karakterer, Og Woosters evige forsøk på å forbli en ungkar når hans tante prøverå gifte han bort.

Til sammen 23 episoder som ikke føles som episoder men mer som halve filmer. Fry og Laurie har begge sjarm og man merker at de er venner og vant til hverandre. En serie jeg anbefaler alle som liker britisk humor, og Fry og eller Laurie. Se også A abit of Fry & Laruie for å se samme folka i sketch show

 

8.5/10

Lenke til kommentar

Back To The Future 1 & 2e

 

To ekstremt sjarmerende filmer. Historiene er så bra flettet sammen at det er fryd å følge med (ikke at den er spesielt tung).

For de fleste er skuespillet er noe overdrevent, Michael J. Fox´s kan jeg ikke kommentere ettersom han er awesome uansett.

Stor (positiv) overraskelse var det å høre Huey Lewis and the News´ Back in Time i 1-en. Nei, jeg visste ikke før nå at sangen er skrevet for filmen.

 

1-en: 9/10 (eventuelt meget sterk 8-er)

2-en: 8/10 (manglet noe som jeg ikke klarer å sette fingen på)

 

Gleder meg til 3-en. Som jeg forhåpentligvis får med meg i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg er i en slags Disney-fase nå.. ( =D ). Den siste jeg så var Hercules (1997), Disney sin 35. klassiker.

Den er morsom. Den er episk, og den har et artig plot blandet med gresk mytologi. Jeg har hørt at det er mye med mytologien som ikke stemmer overens med "fakta", men det kan være en annen sak. Filmen underholder meg. Og jeg sier det igjen; Nils Ole Oftebro sin stemme er genial som skurk. ^^

8 av 10

Lenke til kommentar

The Breakfast Club (1985)

 

post-140267-1235730722_thumb.jpg

 

En stund tilbake spurte CypheroN om filmen The Breakfast Club var noe å se (vet ikke om han har sett den siden den gang), en film jeg roset sikkelig opp. Jeg har ikke sett filmen siden den gang den kom og ble inspirert å oppleve den igjen…

 

Dette er utentvil John Hughes beste, og viktigste film. Ikke bare kastet den Emilio Estevez, Anthony Michael Hall, Molly Ringwald, Ally Sheedy, og Judd Nelson inn i berømmelse (som ble kjent som The Brat Pack), men den kom med et viktig budskap og inspererte mange, og hjalp mange igjennom sine røffe tider i skolen. Det er ikke lett å føle at du ikke passer inn.

 

Det hele starter med 2 dialoger som setter hele stemningen:

 

”..And these children that you spit on as they try to change their worlds are immune to your consultations. They’re quite aware of what they’re going through…” David Bowie.

 

“Dear Mr. Vernon, we accept the fact that we had to sacrifice a whole Saturday in detention for whatever it was that we did wrong. What we did was wrong. But we think you're crazy to make us write this essay telling you who we think we are. What do you care? You see us as you want to see us... in the simplest terms and the most convenient definitions. You see us as a brain, an athlete, a basket case, a princess and a criminal. Correct? That's the way we saw each other at seven o'clock this morning. We were brainwashed.”

 

Filmen er en god blanding av Komedie, ”teenage rebellion”, og drama. Alt er genialt satt sammen, med god dialog og skuespilling (Judd Nelson gjør en utrolig jobb som John Bender, den kriminelle). Alle fem ungdommene er tatt fra forskjellige grupper og er tydelig kraftig forskjellige. Men det er givende å se hvordan denne gruppen finner hverandre og hjelper hverandre med deres personlige problemer og konflikter.

 

Filmen kunne enkelt kommet fra i dag, bortsatt fra dens utdatert musikk og 80 talls klær. Men gruppene er der i dag, og veggen mellom ungdommen er like sterke i dag som da, om ikke verre.

 

Det er selvklart mye morsomt som skjer, dette er jo en Hughes film tross alt. Og striden mellom rektor Mr. Vernon og disse fem ungdommene er svært underholdende og klønete å se på.

 

Mulig den mest berømte sitanten fra filmen har blitt en del av The Simpsons, der den kriminelle sier til rektoren “Eat my shorts!”….noe som har blitt Bart Simpsons vare merke. Og tydelig symbol at Bart er inspirert av figuren i filmen.

 

Jeg ble å overraske hvor engasjert jeg ble, og følelsene som kom svermende inn. Filmen ble enda bedre nå som jeg er eldre og forstår alt mye bedre.

 

Det hele tar plass på en skole, men det kunne like så godt vært en skildring på arbeids plassen til mangen.

 

En film folk bør ikke gå glipp av. Det er bare trist at scenene Hughes ville ha med ble droppet, planen var at den skulle være 2 1/2 timer lang.

 

Våger jeg? Jo, jeg gjør det…..10/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

28 Days Later. Et virus har spredt seg i London men de har fått det under kontroll. Byen er evakuert bortsett fra en "frisone" hvor de har begynt å få innbyggerne tilbake. Da viruset på nytt utbryter inne i denne sonen er helvete løs og alle som smittes blir zombier. Det blir bestemt at de ikke vil ta sjanser og vil utslette alt liv inne i sonen for å forhindre videre spredning. En soldat må hjelpe en gruppe mennesker ut av sonen til sikkerhet og møter hindringer på veien. Er tydelig at Left 4 Dead skaperne har fått noe inspirasjon fra denne filmen. Action hele veien, og liker du spillet vil du garantert like filmen. 9 / 10.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Freaks

Tja, hva skal man si. Ikke en fantastisk film akkurat, men grei underholdning mtp hvor utrolig politisk ukorrekt den er. Scenen i regnet er som tatt utifra en reinspikka horrorfilm.

 

5/10

 

 

 

Frost/Nixon

Traileren var rett og slett pyton som jekka forventningene mine ned kraftig. Oh boy tok jeg feil. Skuespillerne er top notch, spesielt Frank Langella som for meg er et ukjent ansikt, er helt svært troverdig i rollen som Nixon. Herlig driv i filmen, kjedet meg ikke et sekund. Faktisk spennende selv om man nesten vet hva som sies på forhånd - "hvilket ord vil du bruke?". Helt klart anbefalt hvis man liker filmer som 12 Angry Men, JFK, Glengarry Glen Ross (selv om jeg ikke kan fordra den) og de typiske 70-tallsfilmene til Bergman.

 

9/10

Lenke til kommentar

Punisher: War Zone (2008)

 

Denne filmen hadde jeg sett frem til siden jeg så trailerne for flere måneder sida. Dyster, voldsom, selvhøytidelig-cheesy og en voldsorgie uten like var stikkordene i forventningssenteret i hjernen min.

 

Hva fikk jeg? Istedenfor Dark Knight-mørk var den Batman Forever-corny (likte B:F litt, men ikke tonen), de voldelige klippene var så raske at jeg nesten ikke fikk med meg dem uten å hoppe 10 sekunder tilbake og se dem på nytt, og som AvidGamer nevnte føltes skurkene tamme. Filmen var cheesy, men på en krampaktig måte, istedenfor selvironisk.

 

For at splattereffekter skal være herlige må resultatet av en voldshandling henge igjen i kanskje minst 1 sekund, dersom det fort klippes videre forsvinner store deler av moroa. Jfr. Planet Terror, som gjorde det riktig.

 

Holdt på å sovne gjennom store deler av filmen, noe som er kroppen min sin vanlige reaksjon på at en film ikke fenger. I motsetning til Max Payne (som var skrekkelig) klarte jeg å holde øyelokkene oppe denne gangen.

 

1/3.

 

 

Karakterskala:

1 - Dette var en dårlig opplevelse og filmen skal aldri ses igjen.

2 - Til tross for at filmen inneholder flere irriterende/ødeleggende elementer var det en grei opplevelse.

3 - En film jeg nøt. Lista for denne karakteren ligger forholdsvis lavt.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Litt uenige med deg ang volds scenene. For meg så fungerer et rask klipp mye mer effektivt enn et tydelig bilde over hendelsen. Da setter heller hjernen i sving med fantasi og gir deg et bilde. Men om de viste scene tydlige ville de ikke satt så stor inntrykk.

 

Som et lydeffekt av noe bein som knuses gir meg en mer ekkel følelse i kroppen, enn å se en få foten knust.

 

IMO

 

PS

Har hørt det skal komme en "raw" edition med mye mer brutale scener enn det filmen har nå, dette er jo den første R rated film, så de tok det litt forsiktig.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg fikk forferdig lyst til å se en viss film i dag, men var faen meg ikke sikker på om jeg hadde den, tok meg 10 minutter med leting i hyllene før jeg fant den.

 

Filmen er en ukjent kunst film fra et ukjent land som heter USA, karakterne er spillt av to briljante "method actors" ved navn Dan Aykroyd og John Belushi.

Filmen heter BLUES BROTHERS motherfuckers.

Nesten hver sene er hysterisk, fra en rolig biljakt gjennom et kjøpesenter, Illinois nazis, du har mange musikk numere, og så latterlig mage quoteble quotes at det blir overdose.

Mine favoritter er

 

Elwood: It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.

Jake: Hit it.

 

og We are on a mission from god.

Halvparten av filmen er ren hysterisk latterkrampe morro, onde "pingvier" som slår brødrene mens de banner konstant er så morsomt at jeg lo til jeg smakte gårsdagens middag.

 

Og slutten er bare orgamisk innen humor, skal ikke røpe den, men filmen TAR AV.

 

9/10

Lenke til kommentar
Litt uenige med deg ang volds scenene. For meg så fungerer et rask klipp mye mer effektivt enn et tydelig bilde over hendelsen. Da setter heller hjernen i sving med fantasi og gir deg et bilde. Men om de viste scene tydlige ville de ikke satt så stor inntrykk.

 

Som et lydeffekt av noe bein som knuses gir meg en mer ekkel følelse i kroppen, enn å se en få foten knust.

100% enig i alle tilfeller, utenom splatterfilmer. Der skal et hode sprenges av, og vi skal nyte den resterende delen av kroppen. Går stolbeinet gjennom orbit, skal vi nyte synet av stolen som er planta i trynet på mannen. Det er nesten så jeg føler at det er objektivt, og hører til sjangeren, men det er tydeligvis folk som er uenige her.

 

 

PS

Har hørt det skal komme en "raw" edition med mye mer brutale scener enn det filmen har nå, dette er jo den første R rated film, så de tok det litt forsiktig.

Jeg burde ha ventet på denne. Det verste med filmen var likevel den corny, umorsomme (selv om den forsøkte å være det motsatte) stemningen/tonen, og den forandres ikke uansett.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
28 Days Later. Et virus har spredt seg i London men de har fått det under kontroll. Byen er evakuert bortsett fra en "frisone" hvor de har begynt å få innbyggerne tilbake. Da viruset på nytt utbryter inne i denne sonen er helvete løs og alle som smittes blir zombier. Det blir bestemt at de ikke vil ta sjanser og vil utslette alt liv inne i sonen for å forhindre videre spredning. En soldat må hjelpe en gruppe mennesker ut av sonen til sikkerhet og møter hindringer på veien. Er tydelig at Left 4 Dead skaperne har fått noe inspirasjon fra denne filmen. Action hele veien, og liker du spillet vil du garantert like filmen. 9 / 10.

 

Så var det dette med handlingsreferat kontra anmeldelse. Her var det 2 av 7 setninger som sa noe om filmen. Handlingsreferat kan man finne selv. Er ikke interessert i å lese hvordan andre skriver om hva filmen handler om. Vil heller se hvordan folk synes filmen er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...