Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Og; Frollo var en god Disney-skurk! ^^

En av de verste Disney har hatt nesten

 

 

Han dreper en dame på gata, tar babyen hennes som han fanger i en kirke hele hans liv, brenner folk levende og prøver seg hele tiden på jenta i filmen og prøver å presse henne med sex osv. Han har til og med en egen sang i filmen om Esmeralda.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og; Frollo var en god Disney-skurk! ^^

En av de verste Disney har hatt nesten

 

 

Han dreper en dame på gata, tar babyen hennes som han fanger i en kirke hele hans liv, brenner folk levende og prøver seg hele tiden på jenta i filmen og prøver å presse henne med sex osv. Han har til og med en egen sang i filmen om Esmeralda.

 

 

Selvsagt. Når jeg skrev "god", så mente jeg en av de bedre, onde skurkene. :)

Endret av Rajah
Lenke til kommentar

Letters From a Dead Man (1986)

 

deadm1.jpg

 

Dvden kjøpt fra eBay er ikke annet enn en TV-rip eller noe, i crappy kvalitet. Fett nok, det passer filmen utrolig godt. Harmonerer godt med de kornete sepia-bildene.

Starter heller uspektakulært, og holder den tonen store deler av filmen. Unntak er noen enkeltscener av den litt mer dramatiske typen. Blant annet et særdeles klamt flashbackøyeblikk (stikkord: hvisking og eksplosjoner). Men utenom det er det lite å utsette på. Noen middels skuespillersprestasjoner, men disse er i mindretall. Filmen bærer preg av å kanskje ikke ha hatt det største budsjettet, men på samme måte som nevnte styggvakre bildekvalitet er det egentlig til filmens fordel at det skytes innenfor små rammer. Den fungerer best når den er så nedstrippet som mulig. Det er i de øyeblikkene man kommer tettest innpå karakterene, og de får utfolde seg med mye tankevekkende dialog. Russerne har ofte interessante synspunkt på ting, virker det som.

Det er også diverse sekvenser her som er mer dramatiske, og de er kjærkomne avbrekk fra monoton tristesse. De funker for all del mesteparten av tiden, men de står i større fare for å falle ut av balanse. Det skjer et par ganger. Ellers; lite å utsette på. Fascinerende historie, i et minst like fascinerende og stort sett veldig troverdig univers.

 

Ender vel på en 7.9/10, tenker jeg.

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Back in business igjen, vært hos dama og fått med meg både Gossip Girl og Brothers & Sisters. Slå den dere^^

Angående A History Of Violence: Såklart skal familieidyllen i starten stå i kontrast til den voldelige siden. Men det rettferdiggjør allikevel ikke at det er platt, kleint uengasjerende og dårlig. Etter den første timen har passert, er det jo en godfilm. Synd det bare varer i 25 min, før Cronenberg bestemmer seg for å legge til en kjip slutt. Filmen har helt feil fokus. Vi trenger ikke 50-60 min for å etablere en idyll. Det kan man fint gjøre på 20-25 minutter. Bakhistorien til Mortensen er jo tilsynelatende dødsspennende, hvorfor fokuserer vi ikke mer på den? Å bruke 60 min med snakk fram og tilbake om han har en voldelig fortid er bare tullball, da vi VET at han har det. Det får altfor mye fokus, og da blir jeg svett.

 

Når det er sagt, tar følelsene litt overhånd rett etter man har sett en film, og man er kanskje i overkant streng/gavmild. Så etter et par timer tar jeg på meg spanderbuksene og jekker den opp til 4/10. Damn, i'm kind.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Turtles 2 , 4 eller 4.5/6

 

Brukbar men det merkes den er mer "barnevennlig" , Tokka & Rahzar er kule dog :)

 

Vanilla Ice = sååååå 1991 lol ;)

 

Shredder ble tydligvis stormannsgal på slutten...hva med å rive brygga uten ar du selv er under den , hadde DET vært en ide kanskje *sarkasme* ;)

Lenke til kommentar

Merkelig anmeldelse...

 

Anyway

 

Naked Lunch

Regi: David Cronenberg

Amerikansk :hmm: fra 1991

 

07f5309275a97d1d7c3bd6a4bb2cb94521e83ab5_m.jpg

 

Cronenberg har kommet med endel mindfuck filmer, denne er en av dem. Filmen kunne minnes om eXistenZ, kanskje ikke rart når det er samme regissør.

 

Jeg liker stemningen, jeg liker miljøet alt foregår i, dette er noe Cronenberg er expert på.

Jeg må dog nevne å si at jeg ikke så hele, så vel rundt 70% av filmen. Var dritrøtt, det passer ikke når man ser på en slik rolig film som dette. Pluss filmen tapte seg mer og mer. Som en liten homofob jeg er, så ble ting mer og mer uakseptabelt for meg.

 

Bør vel sjekke ut de siste 20 minuttene før jeg gir endelig karakter, men hittil ender jeg opp på en 6/10, pga som sagt, stemning og miljøet var fantastisk. Historien var kul på begynnelsen, men tapte seg etter hvert.

Lenke til kommentar
Nå må du ikke blande A History of Violence med den langt bedre Cronenbergfilmen Eastern Promises, Bobski.

Skjønner ikke helt hvorfor A History of Violence er så annerkjent. En helt middelmådig film. E.P derimot har noe helt annet for seg. Det er bare så synd at den føles så kort og lite komplekst - den hadde virkelig gjort seg om et gangsterepos. Knivscenen er noe av det villeste jeg har sett av vold på film.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Merkelig anmeldelse...

Standard Elvis :p

 

Som en liten homofob jeg er, så ble ting mer og mer uakseptabelt for meg.

Uff da..

 

Turtles 2

 

Brukbar men det merkes den er mer "barnevennlig" , Tokka & Rahzar er kule dog :)

Det ble klaget av foreldre på den tia at 1'ern hadde for mye "damn" og banning, så de måtte gjøre det mer barnevennlig. :p

Lenke til kommentar
Nå må du ikke blande A History of Violence med den langt bedre Cronenbergfilmen Eastern Promises, Bobski.

Skjønner ikke helt hvorfor A History of Violence er så annerkjent. En helt middelmådig film. E.P derimot har noe helt annet for seg. Det er bare så synd at den føles så kort og lite komplekst - den hadde virkelig gjort seg om et gangsterepos. Knivscenen er noe av det villeste jeg har sett av vold på film.

 

 

Eastern promises er like middelmådig som AHOV. Eneste bra er dusj scenen eller hva det var. Vart glemt rimelig fort ja..

Lenke til kommentar
Å kalle A History Of Violence middelmådig er å omtale den i overkant positivt. Satser på at Eastern Promises har noe mer å stille opp med.

 

Eg såg AHOV på kino med ein kamerat som flirte gjennom heile filmen, så eg må nok sjå den på nytt, men eg likte den iaf. Dermed kjem det kanskje ikkje som nokon utvetydig tilråding at eg likte EP mykje betre.

 

eg er samd med tjalla i at den vart for kort. Eg skulle gjerne sett scener frå Russland, eigentleg. Den har nokre veldig flotte scener, med den nemnte knivkampen som eit høgdepunkt, Scenen med mafiabossane som ser over tatoveringane til Viggo er også veldig god.

Lenke til kommentar
Jeg har skrytt av den før og forsvart familieidyllen også, men det som er mest imponerende for meg er John Hurt de siste 15 minuttene. "How do you fuck that up?" er en av tidenes replikker.

William Hurt, yes? Foruten den replikken var det en helt ubrukelig rolle. Tydeligvis kjøper de fleste de første 60 minuttene med klein familieidyll, men for meg blir det i overkant mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...