Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sett Ken Park? Korine står jo bak manuset.

Det begynner vel å bli to år siden jeg så den selv, og da ble jeg ikke så veldig imponert. Den hadde et par brukbare sekvenser jeg husker godt, men ellers var den en smule klein.

 

Det hadde vært interessant med et gjensyn, da filmsmaken min ikke var særlig utviklet på den tiden.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

A History Of Violence

 

Herregud, dette var kleine saker. Tom Stall blir oppsøkt av noen gangstere som hevder han heter Richie Cusack, er en kaldblodig morder og har uoppgjort business med diverse folk i en annen stat. Dette bruker han nærmere en time på å nekte for. Er det en spoiler? Nei. Les tittelen, ffs. A History Of Violence. Det irriterte meg så grenseløst at en film på 90 min skal kaste bort nærmere 60 av dem på noe som lett kunne vært gjort på 20. Så kunne de heller viet mer tid på hendelsene den siste halvtimen, da det faktisk er ganske spennende.

 

Og hva er greia med den kleine introduksjonen av kjernefamilien i en rolig forstadsby? Det er skikkelig platt, uoriginalt og nesten ekkelt å se på. Hva med sønnen, hvorfor er han så totalt retard? Hvorfor vier de ikke mer tid til de gode aspektene ved filmen? Filmen har enormt potensiale, bare synd de gir totalt faen i alt som kan være bra og kjører på med intetsigende tullball. Hadde man trimma ned den første timen, for så å gjøre den 30-40 minutter lenger med fokus på bakhistorien hans, hadde det jo vært knall.

 

Dette var skuffende saker, virkelig. Filmen får pluss for Viggo Mortensen som gjør det beste han kan ut av en kjip rolle, og at den scorer greit på actionparten mot slutten. Ed Harris gjør forøvrig en fin figur, og vi blir servert to sex-scener og en nude-shot av Maria Bello. At William Hurt ble nominert til Oscar for sin rolle beviser bare at det må være en del illegale stoffer i omløp i akademiet.

 

3/10

Lenke til kommentar
A History Of Violence

 

Og hva er greia med den kleine introduksjonen av kjernefamilien i en rolig forstadsby? Det er skikkelig platt, uoriginalt og nesten ekkelt å se på. Hva med sønnen, hvorfor er han så totalt retard?

 

Hah, dette har jeg også reagert på begge gangene jeg har sett filmen. Første halvdel er til tider så jævlig kunstig og kleint lagd. Se på scenen mellom kidden og de slemme mobberne. Trodde nesten jeg så på en kjip Mad-TV parodi.

 

Ellers synes jeg ikke filmen totalt sett er så fæl som du skal ha det til, men den har noen alvorlige riper i lakken.

Lenke til kommentar
Og hva er greia med den kleine introduksjonen av kjernefamilien i en rolig forstadsby? Det er skikkelig platt, uoriginalt og nesten ekkelt å se på.

 

Sikker på at det ikke er tilsiktet?

Samtidig vet jeg jo at selv om Cronenberg har massive skills på noen felt, mangler han litt på andre.

 

Jeg har forøvrig ikke sett filmen, bare spytter inn litt diskusjon.

Lenke til kommentar

Uenig med Bob. Likte veldig godt oppbyggingen av filmen. For min del så var filmen interessant hele veien, og det var mye nerve. Man skjønte selvsagt hva det gikk ut på ved å lese tittelen, men det gjorde det ikke mindre interessant for min del. Tror det er bevist av Cronenberg. Som sagt så likte jeg veldig godt oppbyggingen og prosessen, og da gjorde det ikke noe at selve klimakset varte i 20-25 min. Cronenberg er veldig god til å lage korte filmer, når jeg tenker meg om. Eastern Promises var vel ikke lengre enn 90 min, den heller?

Lenke til kommentar
Det er jo tilsiktet å vise det rolige, flotte familielivet versus Viggo Mortensens voldelige fortid. Problemet er at Cronenberg mestrer det mørke, mens det bare blir platt og påtatt når familieidyllen er i fokus.

 

Må nesten få sett filmen igjen. Har ikke sett den på snart tre år, så jeg husker faktisk ikke så mye av handlingen i begynnelsen. Så kan jeg fatte en beslutning på om det er kleint eller ikke.

 

Semi-voldtekten i trappa husker jeg veldig godt.

Lenke til kommentar

Hmmm...anser "a history of violence" til å være en av Cronenbergs topp-filmer. Liker simpelheten i filmen. Den forsterker det lette, men interessante temaet (som jeg også liker), selv om det kanskje er litt cheesy stunder. Synes actionscenene er godt gjennomført, og selv om filmen kanskje er litt for forutsigbar, synes jeg det også passer godt med temaet: meningsløs vold. Har personlig ikke reagert så utrolig mye på de "kleine" situasjonene. Kanskje jeg har sett for mye B-filmer i min tid til at jeg kan reagere på det. Litt dårlig skuespill og dialog har tydeligvis liten innvirkning på meg. :)

Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017

Bad Taste og Braindead av Peter Jackson.

Helt hysterisk morsomme splatterfilmer :D

 

The Boondock Saints er også helt awesome. Genial klipping :D

 

 

Den beste filmen jeg vet om må vel være The Usual Suspects (De Mistenkte på Norsk) .

Den sykeste slutten noensinne, skal ikke avsløre noe. For å si det sånn så satt jeg med hakeslepp i flere minutter etterpå. Men det er en del som tror de skjønner den, men ikke gjør det. Det er på en måte en novelle.

Den MÅ ses. Følg med når de zoomer inn på tavla på slutten etter Kevin Spacey forlater rommet ;)

Lenke til kommentar
Må nesten få sett filmen igjen. Har ikke sett den på snart tre år, så jeg husker faktisk ikke så mye av handlingen i begynnelsen. Så kan jeg fatte en beslutning på om det er kleint eller ikke.

 

Semi-voldtekten i trappa husker jeg veldig godt.

 

Jeg så den på nytt og den bekrefta egentlig bare mistankene mine om at filmen starter kleint, men bare blir bedre og bedre utover. Så bortsett fra bitchinga mi over at Cronenberg ikke helt takler familieidyllen, så er A History of Violence en ganske så ålreit liten sak.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Ringeren i Notre Dame (1996)

 

Disney sin 34. klassiker. Jeg vet at jeg har sett den før, men allikevel så var det nesten ingen scener som vekket minner. Nå ja, det for være så. Det er ingen problemer å "se en ny" Disney-film, de er sånn sett utrolig diggbare uansett.

Og denne var ikke noe særlig unntak. Den er underholdene, animasjonen i filmen er upåklagelig (jeg fikk medfølelse for Quasomodo pga uttrykkene hans til tider) og musikken er meget bra.

Jeg er også litt småfascinert av tiden som det skjer i. Og; Frollo var en god Disney-skurk! ^^

 

7,7 av 10

Lenke til kommentar

Spirited Away (2001)

En absurd men utrolig bra film. 6/6

 

Howl's Moving Castle (2004)

Facinerende eventyr med trollmen, hekser demoner og et levende slott. 5/6

 

Nausicaa of the Valley of the Wind (1984)

En si-fi lignende film. Er beregnet for litt mer voksende barn(det kalles vel ungdommer i dag, men de har vel mer interesse for "live action" enn for animasjon). Vet ikke helt hva jeg skal si, men fin var den. 5/6

 

Princess Mononoke (1997)

Mennesket mot gudene. Det ble litt for mange karakterer i denn filmen synes jeg.Filmen har litt for mye til felles med Nausicaa, men spiller mer på det åndelige(gudene). 4/6

 

My Neighbour Totoro (1988)

Filmen har en fantasi som er som tatt rett utifra et barns fantasiverden. En utrolig koselig film. 5/6

 

Og selvfølgelig er filmene mesterlig håndtert av Hayao Miyazaki. Vinterferien byr på flere filmer av denne mannen. Gleder meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...