Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

My Name is Bruce (2007)

Herlig film om Bruce Campbell der han spiller seg selv. En fanboy søker han etter hjelp når en "demon" er løs i hjembyen hans. Bruce tror det hele er en "film" og ikke ekte.

 

Filmen er sikkelig amatør filmet, og mangen av skuespillerene er rett og slett elendig. Men jeg tror dette var hele meiningen med filmen. Den er en parodi på alle hans filmer, og bruker nesten alle klisje scener tatt fra hans mest kjente filmer.

 

Anbefales dersom du er fan av Bruce, denne skuffer ikke!

 

8/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva fikk deg til å sette på en film med 1.9 på IMDb? :p

 

Vel, den hørtes underholdende nok ut:

On the tropical island of Wongo, a tribe of beautiful women discover that the other side of the island is inhabited by a tribe of handsome men. They also discover that a tribe of evil ape men live on the island, too, and the ape men are planning a raid on the tribe in order to capture mates

Hørtes ut som samme konseptet som i Lost :tease:

Lenke til kommentar

Doubt

 

Gode, munnrappe karakterer i en klosterskole-setting leverer replikker fra et meget godt manus. Spennende saker, et emne som virkelig er meg. Phillp Seymour Hoffman er bare skikkelig godkar. Denne filmen hviler på skuespill og dialog, men den er også visualisert av mesteren Roger Deakins på kamera, som alltid er et pluss. Filmen er litt treg i første halvdel, og jeg savnet et større klimaks. Ikke toppkarakter altså, men anbefales likevel!

 

82/100

 

Skal se Frost/Nixon senere i kveld, men foreløpig er Benjamin Button overlegen blant de nominerte.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Outlander (2008)

 

Å mikse vikinger, aliens og besøk fra en annen planet er et artig konsept, men hvilken som helst tulling kan komme opp med gode ideer. Heldigvis tar filmen seg selv seriøst nok til å ikke falle ned i en parodisk avgrunn, noe som gjør Outlander til en nokså fornøyelig affære.

 

Historien er simpel, men engasjerer. Karakterene har vi vel sett før, men skuespillerne har tatt oppgaven overraskende seriøst. Og det faktum at hele filmen foregår i Trøndelag gjør jo at man som nordmann sitter og smiler til seg selv. Innimellom blir det avslørt at budsjettet ikke helt matcher manusforfatterne's visjoner og jeg skulle ønske at filmen fokuserte litt mer med på hovedpersonen's tilpasning til vikingsamfunnet. Istedenfor tar man noen lette snarveier og gjør vår utenomjordiske venn til en umiddelbar sverdmester og ekspert på norrønsk (som egentlig er er engelsk).

 

Det man derimot får er en artig, actionfylt viking-sci-fi, med et stort Godzilla-monster og noen andre kreative ideer. Absolutt verdt en titt hvis du synes vikinger er kriminelt underbrukt på film.

 

6.5/10

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

"One Hour Photo"

 

Kort og godt: Robin Williams som Sy, den merkelige og avstumpede sosiopaten det klikker fullstendig for når han får sparken på jobben pga. av underslag av fremkalte bilder. Han minner oss på hvor skummelt det er når ensomme psykiatriske vrak går rundt omkring som tikkende bomber i samfunnet. Plutselig: BANG!

 

Robin Williams gjør som alltid en god jobb. Det er kanskje ikke hans beste rolle, men han kommer alltid godt ut av det. Resten av besetningen (bl.a. Connie Nielsen) gjør også en god jobb, uten å imponere veldig.

 

Vurdering: 7/10

Lenke til kommentar

De fem benspænd

Regi: Jørgen Leth og Lars von Trier

Dansk dokumentar fra 2003

 

10494.jpg

 

Handling: Lars von Trier sier han har sett filmen Det Perfekte Menneske fra 1967 over 20 ganger. Nå utfordrer han filmens regissør Jørgen Leth til å lage sin egen film på nytt - fem ganger etter hverandre og under stadig verre betingelser. Lars von Trier setter sin kollega og forbilde Leth sadistisk på prøve. Det skal etter hvert vise seg at den verste utfordringen ikke ligger i begrensningene, men heller i mangelen av dem.

 

Jeg begynte med kortfilmen "Det Perfekte Menneske", siden det var vel det stort sett denne filmen handlet om. Det Perfekte Mennesket handlet om det perfekte mennesket, hvor vi så hvordan han/hun spiste, åssen dem falt, hoppet sang osv. Ett ganske perfekt liten kortfilm etter min mening, men så kommer Lars Von Trier og vile ødelegge hele greia.

 

bscap0594so.jpg

Fra "Det Perfekte Menneske"

 

En morsom liten dokumentar dette her, hvor det vises at om man legger til litt "benspend (betingelser)" i filmene sine, så blir det mere kreativt og sluttresultatet blir som regel originalt. Det blir ihvertfall vist i denne filmen, og de 5 filmene han kommer opp med er temmelig gode.

7.5/10

 

Edit: Endra til 7.5/10, da det føles mere riktig ut.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
De fem benspænd

Regi: Jørgen Leth og Lars von Trier

Dansk dokumentar fra 2003

 

http://www.dfi.dk/DfiCms/Theme/Common/Img/...Large/10494.jpg

 

Handling: Lars von Trier sier han har sett filmen Det Perfekte Menneske fra 1967 over 20 ganger. Nå utfordrer han filmens regissør Jørgen Leth til å lage sin egen film på nytt - fem ganger etter hverandre og under stadig verre betingelser. Lars von Trier setter sin kollega og forbilde Leth sadistisk på prøve. Det skal etter hvert vise seg at den verste utfordringen ikke ligger i begrensningene, men heller i mangelen av dem.

 

Jeg begynte med kortfilmen "Det Perfekte Menneske", siden det var vel det stort sett denne filmen handlet om. Det Perfekte Mennesket handlet om det perfekte mennesket, hvor vi så hvordan han/hun spiste, åssen dem falt, hoppet sang osv. Ett ganske perfekt liten kortfilm etter min mening, men så kommer Lars Von Trier og vile ødelegge hele greia.

En morsom liten dokumentar dette her, hvor det vises at om man legger til litt "benspend (betingelser)" i filmene sine, så blir det mere kreativt og sluttresultatet blir som regel originalt. Det blir ihvertfall vist i denne filmen, og de 5 filmene han kommer opp med er temmelig gode.

8/10

Syns egentlig det bare var den kortfilmen hvor de er i India som funka. Det andre.. bæff..

Endret av datating
Fjernet bildequote
Lenke til kommentar

Slumdog Millionaire av Danny Boyle

 

Handlingen kan vel de fleste, så jeg dropper den.

 

Filmen var strålende filmteknisk. Det var gode klippsekvenser og veldig god kamerabruk. Første halvdel av filmen var interessant, der vi får vite historien til Jamal og hans bror, og hvordan de livnærte seg som foreldreløse. Barneskuespillerene gjør en veldig god jobb, og humoren satt løst til tider.

 

Men her syntes jeg det skar seg litt. Når historien går over i Dev Patel sin figur så blir det søtt, og kvalmende. Historien i seg selv er grei nok, og man får lyst til å vite historien bak dette. Men på en eller annen merkelig måte så mister jeg totalt interessen for det, og finner det uengasjerende. Det hjelper heller ikke at Boyle trekker inn et sukkersøtt og gripende kjærlighetsdrama som ender opp utrolig klisjeefylt. Og jeg antar at det var denne progressen i filmen som gjorde at det ble totalt uengasjerende for min del.

 

Jeg syntes ikke Dev Patel overbeviser i rollen sin kontra barneskuespillerene.

 

Som sagt, så var det cinematografiske veldig bra, men jeg falt ikke for historien.

 

Oppskrytt, men god.

 

6.5/10

Lenke til kommentar

Punisher: War Zone (2008)

 

Nok et forsøk på en Punisher film, klarer de det her? Ja delvis.

 

Dette er en første Marvel med en R rating. Og det er litt interesant å se i åpningen at isteden for deres klassikes tegneserie sider som fly forbi med MARVEL logo på slutten blir vi møtt med MARVEL KNIGHTS....mulig dette blir deres "R Rated" logo? Har vi mer i vente?

 

Det har vært lengesiden jeg har sett en så brutal action film, ikke siden Rambo (2008) kom. Denne filmen er så ufattelig brutal at det er på grensen å være en splater film! Ansikter blir blåst av, kroppsdeler, osv.

 

De har virkelig klart å få Punisher til å ble fremskildret som han er i tegneseriene. Husker fra barndommen disse var de enaste på hyllen med "For Adults Only" trykket på.

 

Men dessverre faller den kort når det gjelder opplevelse, særlig "The badguy" som er Jigsaw. En virkelig pyskopat, som kan minne litt på The Joker. Bare at Jigsaw (i tegneseriene), var en syk syk jævel som nølte aldri å drepe barn og uskyldige folk....jo The Joker var også syk, men han drepte aldri med sine egne hender.

 

Jigsaw er litt tamm. Og føles litt uferdig ut, han er aldri interesant som en fiende. Han gjør lite, og som regel befinner seg i bakgrunnen og ler mens hans menn gjør arbeidet.

 

Uansett så er dette en underholdende og brutal film. Den skuffer ikke på action, og Ray Stevenson ER den beste Punisher hittil....og nevnte jeg brutal????

 

 

7/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...