Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

In Bruges (2008)

 

Det er ikke ofte jeg ler av filmer, jeg så nettopp Tropic Thunder og lo ikke en eneste gang! Men denne filmen har en herlig svart humor, hvis du liker filmer som Snatch og Lock Stock and Two smoking barrels, så vil du nok like denne også!

 

Jeg vil ikke si for mye, filmer er alltid bedre når man vet mindre om dem og ikke har noen forventninger. Jeg koste meg veldig med denne filmen og anbefaler den om du liker filmer med ordentlig humor!

 

Jeg gir den terningkast 5 for god underholdningsverdi!

 

Samme her, ler aldri av filmer :D Med unntak av akkurat filmer som Snatch og Two Smoking :D

In Bruges bestilt ;)

Endret av Wolowitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Deer Hunter (1978)

This is this. This ain't something else. This is this. From now on, you're on your own.

post-145786-1235136564_thumb.jpg

 

Av: Michael Cimino

Med: Robert de Niro, Cristopher Walken, Meryl Streep

Sjanger: Krig, drama

 

Ajajaj, dios mio! Aldri har jeg sett en film som skildrer hvordan mennesker blir påvirket av krig slik som denne. Når jeg tenker meg om sier ikke dette mye, da jeg sikkert kan telle antall krigsfilmer jeg har sett på hendene mine. Filmen er trist, I'll tell you that, og jeg ble faktisk litt trist selv. Det er dog en veldig selvfølgelig bruk av kontraster i TDH, altså karakterforholdene før og etter krigen. Det er også kontraster mellom behagelige rolige sekvenser, etterfulgt av sinnsykt intense scener.

 

Robert de Niro, samt hele skuespillerenensemblet, er virkelig god, men det er en spjæling ved navn Cristopher Walken som stjeler showet. Aldri har han overbevist meg slik han gjorde i denne filmen. Den lille musikken som er med er fantastisk vakker, og det er bildene óg. Michael Cimino har gjort en knakende jobb her, synd det at hans andre filmer visstnok suger. Grunnen til at filmen blir trukket for poeng er lengden. Det er flere scener jeg fant unødvendige. Men ellers er dette en film nesten alle bør se

 

8.5/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Fredag 13 , del 9 aka JGTH 2/6

 

Huff , en av de verste Jason filmene , for noe forbanna tull at han går fra kropp til kropp , jeg vil se Jason og ikke noen for***t wannabe :/

 

Tror jeg likte 8'ern bedre selv om det heller ikke var no mesterverk.......

Lenke til kommentar

The Strangers (2008)

 

Har sett ganske få skrekkfilmer i det siste, så stokk en del i denne filmen. Filmen begynnte bra, likte veldig godt effekten ved bruken av de gamle LP platene. Gidde meg en guffen stemning selvom det var lyst ute. Dette kunne utartet seg til å blitt en ganske god film innen sin sjanger, men rotet det til utover i filmen. Skal ikke si altfor mye mer om det. Filmet karret seg til slutt opp til:

 

6/10

 

 

Wanted (2008)

 

Visste at denne kom til å bli vanvittig overdreven så tok mine forholdsregler; skrudde av hjernen og skrudde opp lyden. Dette førte til en god filmopplevelse. Satt og godtet gjennom hele filmen. Ville og urealistiske stunts (blant annet å få kulen til å vri seg forbi gjenstander) akkompagnert med tøft soundtrack gjorde virkelig susen. Limosin-scenen er en av de tøffeste scenene jeg har sett på lenge. Alt dette gjør at jeg flesker til med:

 

8/10

Lenke til kommentar

Amadeus

Regi: Milos Forman

Amerikansk Drama fra 1984

 

amadeus.jpg

 

Halveis episk film om Mozart og co. Varer veldig lenge, men plaget meg ikke i det hele tatt. Tiden gikk fort som fy, og ble godt underholdt i de 3 timene den varte. Jeg er liten fan av klassisk musikk, så var en nytelse å sitte å høre på. Engasjerende historie og god skuespill gjør denne filmen om til en god opplevelse.

 

7.5/10

 

The Virgin Suicides

Regi: Sofia Coppola

Amerikansk Drama ifra 1999

 

virgin-suicides-06.jpg

 

Var en helt grei film dette. Jeg likte starten litt godt, pluss filmen hadde en original slutt. Men rundt midten av filmen ble det bare for klisjé og uengasjerende.

Filmen hadde veldig god kameraføring, med vakre bilder. En helt ok filmtitt, men foretrekker Lost In Translation ovenfor denne.

 

6,5/10

 

Manhattan

Regi: Woody Allen

Amerikansk Komedie fra 1979

 

manhattan.gif

 

Woody Allen er skikkelig en god regissør jeg har sett bort ifra altfor lenge. Kan ikke tror hvorfor jeg ikke har sett disse filmperlene før. Men er kanskje bra, fordi man må vel være "moden" for å se dem. Med smarte replikker og humor gjør denne filmen til en av hans beste (Kun sett 2 av han). Gleder meg til fremtidige titt av filmene hans.

 

8.5/10

The Hole

Regi: Ming-liang Tsai

Taiwansk? Musikal-Drama ifra 1998

2656.arr1.jpg

 

Denne ble jeg faktisk positivt overrasket over. En skikkelig treg film, men fortsatt en spesiell opplevelse.

Historien er da ikke meget; handler om denne unge mannen som oppholder seg i sitt eget falleferdig hjem. Nabodama i leiligheten under klager over hvor mye det lekker fra leiligheten hans. Hele leiligheten hennes er fyllt med vann pga dette. En rørlegger slår hull i gulvet til mannen før å fikse ett rør, men tetter aldri igjen dette hullet. Osv, merkelig historie med meget originalt.

Det regner utenfor under hele filmen, så er bråk fra ende til annen, noe som skaper ett litt kaotisk univers (litt som Eraserhead). Anyway, forklarte litt merkelig, men det er slik filmen er; Merkelig.

9/10

 

Futurama: Into the Wild Green Yonder

Regi: Peter Avanzino

Amerikansk tegnefilm fra 2009

Dette var en stor skuffelse. Den første filmen var alderles ikke ille, men så har det kun gått nedover. Var jo nesten ikke humor i filmen engang, lo kanskje 2 ganger, noe som er dårlig til Futurama å være. Historien var også veldig "meh". Synd at den siste fimen ble slik som den ble, fordi Futurama forjener en verdig avsluttning.

 

5/10

It's a Mad, Mad, Mad, Mad World

Regi: Stanley Kramer

Amerikansk Komedie fra 1963

En hysterisk morsom film dette her. Varte kun i 3 timer, litt synd skulle ønske den varte i 7 timer. Stanley Kramer ser ut til å håndtere komedie god også, han er vel mest skjent som drama filmer.

Anbefales til folk som er glad i eldre komedier.

8.5/10

 

 

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Neko no ongaeshi (2002) aka Katteprinsen

 

Som neste i rekken av strålende Studio Ghibli-filmer, håpet jeg at Katteprinsen ville følge opp sine strålende storebrødre. Så feil kunne jeg ta. Jeg tror også jeg vet grunnen. Dette er en av Studio Ghibli-filmene Herr Miyazaki ikke har pikret borti med sine unike anime-evner.

 

Det visuelle er selvsagt ivarettat i sann Ghibli-stil. Karakterene er, i mine øyne, også gode - med flere morsomme figurer. Kattekongen ser for eksempel helt vill ut. Og da mener jeg vill som i at han tilsynelatende er helt gal.

 

Feilen ved denne filmen - som skiller den fra de andre virkelig gode Ghibli-produksjonene - er den fullstendige mangelen på en god historie. Det er omtrent ingen spenningskurver og alt som skjer er så selvfølgelig som det kan få blitt. Det var ingenting som overrasket meg med denne filmen. Sett bort i fra overraskelsen over at det ikke var noen overraskelser, kanskje.

 

Totalt sett er jeg svært misfornøyd med denne filmen. Den levde ikke opp til sine brødre i det hele tatt. Forventninger kan være noe drit.

 

3,5/10

Lenke til kommentar
Det er flere scener jeg fant unødvendige.
Hvilke? De fleste scenene før og etter er for å vise, som du nevner, karkakterutvikling og hvordan de blir påvirket osv.

Ja, men forholdene var så og si stillestående før krigen, så denne sekvensen var altfor lang etter min smak

Hadde filmen starta med krig hadde du vært happy?

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å se det så svarthvitt. Alt som blir sagt den første timen kunne blitt sagt på færre minutter, og noen småting kunne med fordel vært kuttet bort. Det er selvsagt viktig å etablere karakterene og alt det der, men de fleste filmer gjør dette langt mer effektivt. God film, men kunne vært ca. ti minutter kortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...