DoktorBacon Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Nightkeeper taler vise ord om Heat. Men det er alltids noen luringer som hele tiden skal omtale filmen som tidenes actionfilm. Ikke rart man blir skuffa. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) @Dorian: Utfordringen er om det gjennom hundre år kommer mange filmer a la Reservoir Dogs som folk ser først. Så da ser de ikke det helt store med denne Reservoir Dogs (når vi først skal finne oss et tenkt eksempler). Litt som å få folk til å skjønne hvorfor Superman (1978) overgår de andre filmene i sjangeren. Man ser hvor mye som er lånt derfra, både fra Nolan, Singer og Raimi (for å nevne de tre med mest innflytelse i sjangeren i dag). Men jeg håper Reservoir Dogs er en film som alltid vil beholde sin status. Tror det ser verre ut for Kill Bill og få vil nok huske på Death Proof. Men det er fremtiden, så det er vill gjetting. Dau kommer jeg til å være lenge før fasiten blir servert i tillegg. Gattaca er eksempel på en film som ser ut til å vokse for hvert år. Endret 17. februar 2009 av Dotten Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Bruk nå et skikkelig eksempel i stedet for Superman. Du kunne like godt sagt The Crow elns. Velg en film alle liker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jason (nyeste) Joda,helt grei film,men skummel var den ikke. Jason må trene ofte, bedre kondis må du lete lenge etter. Må tilbringe mye på Sats ivertfall. Løper ikke en jævla gang,men likevell tar han igjen alle og kommer foran dem. Jason kan lett vinne Ol-gull i kappgang. 5\10 på pur coolness. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Njet. Må jo ta en film dagens unge ikke helt ser det helt store med, mens de kan knele og tilbe X-Men, Spider-Man og Batman Begins som alle vet å låne fra filmen som brøytet vei. Litt som når Loeb blir tvunget til å starte først, som gjør han må pløye og gjøre løypen lettere for dårligere sjåfører (Solberg). Som da får påskudd til å fremstå som like god, om ikke bedre, selv om de ikke pløyde. Det illustrerer poenget mitt, tror jeg. Filmkritikere som Roger Ebert holder fortsatt Superman øverst, så jeg kneler til ham. Men ikke på den måten, griser. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Ta nå heller en film som du ikke så som barn og har et spesielt og nostalgisk forhold til. Du og Ebert er ca like gammel, så det er uansett juks. Og den store svakheten til Superman er uansett effektene, så jeg ser ikke poenget. Ta heller en annen sjanger hvor klassikeren glemmes til fordel for de nyere. Her tror jeg du vil ha mer problemer, f eks med western, krim, sci-fi, krig. Man har enkelte nye filmer i hver sjanger som regnes som svært gode, men enhver som er middels interessert setter de beste filmene foran de som bare er nyest. Mange westernfilmer har lånt fra Leone, ingen av dem regnes som bedre. Mange har lånt fra Hitchcock, ingen har toppet ham. Saving Private Ryan er knallgod, men liker man den så setter man sannsynligvis også pris på Platoon, Deer Hunter, FMJ, Apocalypse Now!, osv. Jeg kan rett og slett ikke se at det du skriver stemmer med virkeligheten. Endret 17. februar 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Ta nå heller en film som du ikke så som barn og har et spesielt og nostalgisk forhold til. Du og Ebert er ca like gammel, så det er uansett juks. Hehe, har du glemt at det er en grunn til at man skal respektere de gamle og grå? Jeg har dessuten på følelsen at mange av de yngste her inne på sin side allerede har opparbeidet et sterkt nostalgisk forhold til Tarantinos samlebåndsproduksjoner... Endret 17. februar 2009 av Montag Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Det er ingen mangel på filmer fra lenge siden som jeg så i fjor eller i år som man kan trekke frem som jeg umulig kan ha et nostalgisk forhold til, som kan brukes som eksempler. The Matrix har jeg derimot et ganske sterkt nostalgisk forhold til, så jeg ville neppe trukket den frem. Jeg likestiller deg og Dotten med Battleship Potemkin - dere var sikkert ganske ålreite i deres storhetstid og klarte mye lenger før jeg dukket opp, men i 2009 stiller de yngste litt sterkere. Ikke like mye "da jeg var ung kostet brusen 50 øre!". Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) The Wrestler (2008) En trist film om de triste livet til en utslitt wrestler. Jeg hadde nok litt for høye forhåpninger når jeg så denne filmen. Og jeg synes ikke den nådde opp til alle de gode anmeldelsene. Mickey Rourke spiller utrolig bra i denne filmen, men det er nesten det eneste høydepunktet også. Filmen gir oss omtrent ingen lyspunkt, det meste ved denne wrestleren er bare tragisk. Jeg forventet at livet hans skulle snu og bli bedre, men det gjorde det ikke. Filmer som ender med at man sitter igjen med en vond følelse, er ikke en god film i mine øyne. Jeg opplevde det samme med Requiem For A Dream, det er nok mange som liker slike filmer, men de faller ikke helt i min smak. Må slenge meg på denne. Nettopp sett filmen, og filmen gikk bare nedover. Når Randy går av, og kommer i kontakt med datteren, blir det lysere. Men så går det nedover igjen når han returnerer til karrieren. Filmen hadde en god stemning, og Mickey Rourke utførte rollen utmerket, men igjen så gav filmen ga meg lite, og jeg sitter igjen med en dårlig følelse. Endret 18. februar 2009 av Scotty Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Nevnte jeg at denne filmen innehar tidenes beste bankran? Og Los Angeles har aldri sett så bra ut på film, og kommer aldri til å gjøre det igjen, heller. Hvis du forventet deg en mer action-preget film, så skjønner jeg kanskje at du ble skuffet. Tror jeg følte det slik den første gangen jeg så filmen for en del år siden jeg og, men det har endret seg heldigvis. Litt mye skryt? Vel vel, det får bare være. Heat er en av de klareste 10/10-filmene jeg noensinne har sett. Bankranet er helt klart filmens høydepunkt. Utifra det jeg hadde hørt om filmen forventet jeg kanskje mer action, men actionfylte scener er ikke noe jeg setter spesielt høyt. Dette skal med andre ord ikke være nok til å gå spesielt ut over filmopplevelsen. Jeg reagerte spesielt negativt på fokuset på de kjipe og "typiske" kjærlighetslivene de to hovedpersonene levde. Akkurat de samme konfliktene har jeg sett så altfor mange ganger før, og dette gjorde filmen direkte uinteressant til tider. Endret 18. februar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 ...man kan leie filmer man tror man kommer til å mislike, så sparer man seg det bomkjøpet. Jeg lånte f.eks Umberto D og Seven Samurai i dag.^^ Hehe... ^^ Seven Samurai kan ikke sammenlignes med Brunost Potetgull, du vil like den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Ninja Turtles '90 5/6 Wow , for en film......fanger stemninga fra tegneseriene ganske bra , flere scener slik som bondegårdscenen , Splinter kidnappet osv er hentet direkte fra tegneserien. Elias Koteas er topp som sportsidiot/vigilanten Casey Jones We have a loyalty to the Shredder. Splinter: The Shredder uses you. He poisons your minds to obtains for that which he desires. He cares nothing for you or the people you hurt. Gang Leader: We're family. Casey Jones: Family? Did you say family? You call this here and that....down there, family? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Unforgiven En av de beste westerns laget, dønn solid fra start til slutt, ikke action drevet, men helt til holdent karakterdrevet. Det er også en av de virklig få filmene som viser en karakter som virklig angrer på å ha drept noen, i de fleste filmer er det pang pang, det var gøy, men her ser man noen som virklig sliter med det. Klint spiller en VIRKLIG antihelt, det er vel så godt som ingen snille i hele filmen, alle er eller gjør onde ting i hele filmen. Fra drap på uskyldige, til tortur, når forskjellen på badguyen og "helten" er så godt som ikke eksiterende blir det hele mye mer intresant. Shootouten på slutten er også virklig god og en av de beste i en western 9/10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg har dessuten på følelsen at mange av de yngste her inne på sin side allerede har opparbeidet et sterkt nostalgisk forhold til Tarantinos samlebåndsproduksjoner... Samlebåndsproduksjoner? Er det egentlig noe du vet? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Rocky Denne filmen er like gamal som meg sjølv, og eg har ikkje sett den før no. Eg trur eg såg Rocky IV då den kom, men hugsar ikkje om eg har sett filmen eller berre musikkvideoen til James Brown. Eg var veldig anti-Rambo og -Rocky, og hadde faktisk ikkje sett nokre av desse filmane (med eit mogleg unntak) før i år. First Blood likte eg godt. Dei to neste var ræva, fjorårets har eg ikje sett. Men, Rocky. Altså. Den filmen overgjekk verkeleg forventingane mine. Det er ekte karakterar, ikkje berre pappfigurane eg hadde venta meg. Boksekampen på slutten var veldig spanande, og engasjerte valdsamt. Eg gav den ein 6/6 ettersom den gav meg ein skikkeleg smell i det fordomsfulle trynet mitt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Jeg elsker Rambo 2 og 3, og misliker Rambo 1 pga alt det sentimentale. Rocky er ett år eldre enn meg. Elsker pappfigur-filmer av typen Rambo 2, Red Heat, Delta Force, Invasion USA, American Ninja 1,2,3, Iron Eagle, Commando osv. 80-tallet var herlig sånn sett, bare å pøse på med ninjaer eller en eller annen midtøsten-klan som fiende. Ellers hadde man alltids store stygge Russland å slåss mot. Ingen kjerringer, sønner som er alienated fra sin far og kommer sammen igjen. Bare action og gladvold og kul synthmusikk. Endret 18. februar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 UnforgivenEn av de beste westerns laget, dønn solid fra start til slutt, ikke action drevet, men helt til holdent karakterdrevet. Det er også en av de virklig få filmene som viser en karakter som virklig angrer på å ha drept noen, i de fleste filmer er det pang pang, det var gøy, men her ser man noen som virklig sliter med det. Klint spiller en VIRKLIG antihelt, det er vel så godt som ingen snille i hele filmen, alle er eller gjør onde ting i hele filmen. Fra drap på uskyldige, til tortur, når forskjellen på badguyen og "helten" er så godt som ikke eksiterende blir det hele mye mer intresant. Shootouten på slutten er også virklig god og en av de beste i en western 9/10 Bytta noen middelmådige filmer på Gamestop mot den i dag. Virkelig spent! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 UnforgivenEn av de beste westerns laget, dønn solid fra start til slutt, ikke action drevet, men helt til holdent karakterdrevet. Det er også en av de virklig få filmene som viser en karakter som virklig angrer på å ha drept noen, i de fleste filmer er det pang pang, det var gøy, men her ser man noen som virklig sliter med det. Klint spiller en VIRKLIG antihelt, det er vel så godt som ingen snille i hele filmen, alle er eller gjør onde ting i hele filmen. Fra drap på uskyldige, til tortur, når forskjellen på badguyen og "helten" er så godt som ikke eksiterende blir det hele mye mer intresant. Shootouten på slutten er også virklig god og en av de beste i en western 9/10 Bytta noen middelmådige filmer på Gamestop mot den i dag. Virkelig spent! Bør du, men som jeg sa ikke forvent deg action. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg har dessuten på følelsen at mange av de yngste her inne på sin side allerede har opparbeidet et sterkt nostalgisk forhold til Tarantinos samlebåndsproduksjoner... Samlebåndsproduksjoner? Har du fått med deg noe jeg ikke har? ^^ Jeg vet ikke hva det er, men det kan til tider være sunt å legge fra seg skrekken for storproduksjoner og nyte god underholdning iblant. Er ikke første gangen du kritiserer Tarantino her på forumet uten å komme med et ordentlig grunnlag. Pulp Fiction, er det en samlebåndsproduksjon? Kill Bill, er det en samlebåndsproduksjon? To filmer som hyller og inkluderer sjangere som du selv verdsetter svært høyt, blant annet samuraifilmer. Jeg kan nevne i fleng og gjerne diskutere. Men please, rettferdiggjør påstandene dine om at Tarantino er samlebåndsproduksjon. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Tarantino har Jackie Brown som er knallgod til tider men ikke perfekt, Death Proof var utrolig kjedelig, og ellers har mannen tre utrolig sterke filmer bak seg. Reservoir Dogs er den mest intense filmen noensinne, Pulp Fiction kunne alle fra Cannes til "de yngste her inne" sette pris på og Kill Bill er for meg en knallgod opplevelse som, enten man liker den eller ikke, umulig kan kalles samlebånd. Jeg forstår rett og slett ikke tanken, enten så betyr samlebånd at det er filmer du ikke liker (mens Kurosawa og Hitchcock, som faktisk drev med samlebåndsproduksjon (av svært gode filmer, riktignok) ikke er det?) eller så har du ingen forståelse for filmene du snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå