Cuneax Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det handler om meg ja, det var som jeg tenkte. Jeg burde vel blitt smigret, men akk nei. Du så deg blind på budbringeren fremfor budskapet. Greit nok det, men det er ikke noe "beistet" og "forkjemperen" er særlig interessert i å diskutere. Det er noe jeg overlater til de som er i en posisjon til det. Min anbefaling til deg er å gå tilbake og se på budskapet og se om du klarer å se forbi hvem det kommer fra. Noe du ikke gjorde denne gangen. Som medførte at du ikke klarte å diskutere forventninger til film. Det er saklig når du holder deg til person. Noe du ikke klarte. Du trenger ikke ha samme definisjon, men det er slik det fungerer i min boble. Jeg registrer at du ikke var interessert i å diskutere forventninger til film, selv om du først spilte ballen. Det får så være, kanskje du klarer å holde deg til saken neste gang. Haha, du er også morsom. Jeg diskuterer retorikken din, hvis du mener at dette er det samme som din person, da er du virkelig gudommelig. Som en venn av meg en gang sa: Du har med det å være nedlatende mellom linjene. Dette liker jeg ikke og det sier jeg ifra om. På en krydret og smått forvirrende måte, men det er fordi jeg er lat. Nei, for du bestemmer selvfølgelig hva som er god retorikk eller ikke. O Store. Såkallt sårende sammenligninger med djevelen og greier. En gang fortalte jeg om ironi og kinesiske bokser. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Gran TorinoJeg vet ikke hva det er med japser som irriterer meg, men jeg får rett og slett aldri sympati for karakterene deres. Her er det en blanding av en jentejapse som plutselig forsvinner fra handlingen... Han er på sitt beste midt i filmen, når han ikke lenger må overspille og kan være den han er - en smårasistisk gammel mann som har det fint med å ikke forholde seg til andre mennesker. Akkurat den personen jeg håper å bli om 40-50 år. Det er flere gode scener, masse god dialog, en solid Eastwood og en del dumme japser å finne i denne filmen, alt i alt er det altså verdt å se. 7.5/10 Hehe, med den ordbruken du legger for dagen høres ikke ut for at du trenger vente 40-50 år for å bli den personen du ønsker å være. Når det gjelder den etniske gruppen i filmen, er det ikke japanere men en sørøstasiatisk folkegruppe kalt Hmong. Men det er vel ikke så nøye for deg - alle asiater ser jo like ut, ikke sant? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Dorian Gray er ironisk, det burde du ha forstått! (Jfr Dotten) Lenke til kommentar
Montag Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Dorian Gray er ironisk, det burde du ha forstått! (Jfr Dotten) Javel, jeg synes allikevel ikke det er greit å harselere med andre folkeslag under dekke av ironi. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg er ikke helt enig, det framstår klart og tydelig at det er ironi, i alle fall hvis man har fulgt med på forumet og Grays innlegg en stund. Det var ikke det du påpekte, men når det er så åpenbart (i alle fall ifølge Dotten), da blir det bare humoristisk, syns jeg. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Walt Kowalski: Yeah. I'm surprised you're still around. I was always hoping you'd die off and they got someone in here that knew what the hell they were doing. Instead, you're just hanging around like the duop dego you are. Barber Martin: That'll be ten bucks, Walt. Walt Kowalski: Ten bucks? Jesus Christ, Marty. What are you, half Jew or somethin'? You keep raising the damn prices all the time. Barber Martin: It's been ten bucks for the last five years, you hard-nosed pollock son of a bitch. Se så rasistiske de er. De må virkelig mislike hverandre og den andres folkeslag. Endret 16. februar 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Så så, Gray. Husker du ikke hva som skjedde da den lille kineseren begynte med slikt språk foran de voksne mennene? I dette tilfellet er du den lille kineseren, og Montag og Den Grande D de voksne mennene. Jeg er bare le camera-stylo. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Walt Kowalski er da ikke rasist. Han hater alle mennesker like mye. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Beklager å måtte bryte i diskusjonen små menn, meeen; Kinsey -Let's talk about sex Ikke så altfor mye å si egentlig, unik og ganske så..ja, spesiell film. Filmen gikk ganske fort, om de hadde lagt til noen minutter ekstra med litt Neeson-krydder-aktig skuespill så hadde det ikke gjort noe. Artig og underholdende film, helt grei innsats fra rollene. Fin 7,5av10 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 C'era una volta il West Jeg har aldri vært noe fan av westernfilmer, men så kan det nevnes av jeg aldri har sett noe særlig anne ett Bonanza i mine yngre dager. Jeg gjør det slik som jeg pleier å gjøre der, fort og brutalt; Jeg likte den veldig godt. Selv om alt går sakte frem, er det veldig godt gjennomført og fylt med detaljer som gjorde at jeg ikke kjedet meg et sekund. Soundtracket var et av de beste jeg har opplevd noen gang og passet perfekt til filmen og stemningen. 9/10 Lenke til kommentar
Rajah Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Yay! Da hadde jeg mitt 3. (eller 4.?) gjensyn med Kiss Kiss Bang Bang (2005). Shane Black, manusforfatter i Dødelig Våpen 1 og delvis 2r'n, har regien i denne filmen, som han også har skrevet. Dette er debuten hans som regissør, og jeg digger den. Jeg håper virkelig at det kommer flere filmer fra han. Historien er om Harry Lockhart (Robert Downey Jr.), en simpel tyv som tilfeldigvis ender opp i L.A. som en antatt skuespiller. Han skal prøvespille som en politietterforsker. Med forberedelser skal han få hjelp av ekte privatdetektiv, som kalles Gay Perry (Val Kilmer). Selvsagt ender dette i komplikasjoner. Jeg liker måten filmen er laget. Den har en genial humor, kjappe replikker, et bra manus og generelt et bra skuespill. Historien er også småstilig, og filmen tar seg seg lite høytydelig. Jeg liker også de små avbrytelsene av Robert Downey Jr, som også er fortelleren i filmen, det kommer mange vittige kommentarer ifra han (: Kjappe replikker fra et godt manus, en god dose humor, en stilig historie og en veldig underholdende film. Diggbart! "[...] Where...is...the girl?" *bang* 9 av 10 Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Kiss Kiss Bang "Doesn't that suck? I just hit you for no reason" ^^ Utrolig artig film, fin anmeldese. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Venus MØRKMORSOMTRISTHERLIG 9/10 - Fantastisk edit: gjensyn btw Endret 16. februar 2009 av Wolowitz Lenke til kommentar
Rajah Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Kiss Kiss Bang "Doesn't that suck? I just hit you for no reason" ^^ Utrolig artig film, fin anmeldese. Thank you! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Taken (2008) (Extended Harder Cut) "I don't know who you are. I don't know what you want. If you let my daughter go now, that'll be the end of it. But if you don't, I will look for you, I will find you, and I will kill you. " Liam Neeson spiller en far som får sitt verste mareritt realisert i denne action-thrilleren. Bryan Mills (Neeson) er en ensom pensjonert far med en fortid i et sikkerhetsbyrå som sender ut agenter til å passe på viktige personer i andre land. I løpet av sin lange karriere i dette yrket, har han plukket opp mye som han fortsatt bruker i sin noe paranoide hverdag. Etter at hans 17 år gamle datter blir kidnappet av menneskesmuglere mens hun er på ferie i Paris, reiser han til Europa for å spore opp gjerningsmennene, og finne sin datter igjen. Bak kamera har vi regissør Pierre Morel, som tidligere regisserte D-13 ("Banlieue 13"), mens Luc Besson er en av forfatterne bak det noe klisjéfulle manuset. Taken er en film som ikke prøver å gjenoppfinne hjulet. Som du sikkert allerede skjønner, er det ikke historien som definerer filmen. Den er i utgangspunktet en ganske standard og forutsigbar film, som skårer bra fordi produksjonen er godt utført. Skal man sammenligne filmen med noen annen, stilmessig, vil jeg faktisk trekke frem Bourne-filmene. Misforstå ikke, Taken er langt ifra det samme kvalitetsnivået som Bourne-trilogien. Det jeg mener, er at den fokuserer på autensitet, detaljer og troverdighet. Den er dessuten rimelig voldelig, uten å være 'over-the-top'. Det er tydelig at en eller annen bak kamera har en sans for detaljer. Dette er ikke en historie om en hvilken som helst far som bare går amok fordi han elsker sin datter. Neeson's karakter har gjennomgått trening som gjør det mulig for han å faktisk bekjempe såpass mange skurker uten at det hele virker for urealistisk. Foruten det, er ikke denne filmen noen revolusjon. Den har sine shoot-outs, biljakter, nærkampsekvenser, osv. Det som får den til å gå fra middelmådighet til karakteren jeg har satt, er at den - igjen - fokuserer på detaljer. Neeson spiller med høy troverdighet, og teknisk sett har jeg ingen ting negativt å si om denne filmen. Spesielt skiller lyden seg ut positivt. Noe annet jeg synes er særdeles positivt, er at filmen stort sett foregår i europa. For meg blir alltid filmer mer troverdige når de foregår "hjemme" her. Menneskesmugling er tross alt et veldig reelt problem her. Det mest negative med denne filmen er egentlig bare det at den ikke varer lengre enn 90 minutter. I alle fall i starten syntes jeg dette var trist. Men med en gang du begynner å komme et stykke ut i filmen, finner du kjapt ut at den rett og slett ikke er lengre enn det den trenger å være. På IMDB skårer denne filmen veldig bra for en slik film å være. 8.0/10 med over 40.000 stemmer er slettes ikke noe å skjemmes over. Personlig synes jeg dette er alt for mye. Filmen er ikke dårlig, men personlig synes jeg filmen heller fortjener en... 6,9/10 Finner du Taken i en filmbutikk for en hundrelapp, og ikke trenger noe dypere enn en god actionfilm for fredagskvelden, anbefaler jeg deg å kjøpe den. Dette er ikke filmen man kjøper 20-disc Limited Numbered Edition av, men den er absolutt verd en hundrings. Taken serverer god underholdning fra første minutt, og en halvannen time forsvinner på et øyeblikk. Endret 16. februar 2009 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Seven Pounds (2008) Er nettopp ferdig med å se denne filmen. Når jeg har sett filmer på denne tiden av døgnet i det siste, har jeg sovnet... men ikke med denne. Dette er rett og slett en utrolig sterk og god film. Will Smith utfører rollen veldig godt. Er dårlig på å skrive anmeldelser, så det eneste jeg har å si, er at alle burde se denne. Filmen tar et godt tak på følelsene. 8.5/10 Lenke til kommentar
Badering Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 A Man Escaped Hm, joda. Ja. Ja! Ja!! JA!!! WOHO!!! AWEEEESOMEEEE!!! 95/100 Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 A Man Escaped Hm, joda. Ja. Ja! Ja!! JA!!! WOHO!!! AWEEEESOMEEEE!!! 95/100 Se her ja, ikke skuffet! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Eden Log (2007) Makan til dårlig film! Det hele hørtes bra ut da jeg leste plottet. Og da jeg så traileren på Apple.com igår gledet jeg meg å se denne. Dette er ikke noe annet enn en film laget i en garasje. Det er gaffateip overalt, og du faktisk SER kamera folkene! 5 min inn ser du hånden!! 7 min inn ser du noen i bakgrunnen, 12 min inn ser du microfonen osv osv osv. Virker som du ble insperert av The Cube, for det føltes svært likt ut, bare at dette i underjorden. Og det er en merkelig slutt, som er ikke til å fatte. De laget det sikkert slikt med vile for at filmen skulle være åpen til diskusjon. Ræv film! 1/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå