Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Relativ ukjent men likevell Oscarvinner året før. Swing and a miss. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ok, litt feil formulering, men var jo et par år før det tok av for han. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Vil påstå at også det blir feil jeg da. L.A. Confidential (1997) Midnight in the Garden of Good and Evil (1997) A Time to Kill (1996) Se7en (1995) Outbreak (1995) The Usual Suspects (1995) Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Dr. Strangelove or How I Stopped Worrying and Love the Bomb Skuffet. Denne var ikke annet enn god. Den var ganske forglemmelig, men selvsagt veldig fornøyelig og underholdende mens det hele sto på. Gode replikker og godt skuespill, tidvis meget spennende. Selvsagt hadde jeg forventet mye mer fra selveste Kubrick, men det kan være sjangeren det står på. Flott satire og politisk spill, men helt klart den dårligste Kubrick-filmen jeg har sett, og det sier jo en del om den mannen. Fantastisk å se hvordan Kubrick takler absolutt alle sjangrer. 72/100 Edit: Dette er faktisk den Stanley Kubrick-filmen som ligger høyest på IMDB 250, meget overaskende! Endret 14. februar 2009 av Speik Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Dr. Strangelove or How I Stopped Worrying and Love the Bomb Skuffet. Denne var ikke annet enn god. Den var ganske forglemmelig, men selvsagt veldig fornøyelig og underholdende mens det hele sto på. Gode replikker og godt skuespill, tidvis meget spennende. Selvsagt hadde jeg forventet mye mer fra selveste Kubrick, men det kan være sjangeren det står på. Flott satire og politisk spill, men helt klart den dårligste Kubrick-filmen jeg har sett, og det sier jo en del om den mannen. Fantastisk å se hvordan Kubrick takler absolutt alle sjangrer. 72/100 Edit: Dette er faktisk den Stanley Kubrick-filmen som ligger høyest på IMDB 250, meget overaskende! En litt vel god karakter hvis den var forglemmelig. Ellers uenig - topp 5-Kubrick for min del. Endret 14. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hm, god karakter fordi den var veldig underholdende der og da. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Hm, god karakter fordi den var veldig underholdende der og da. Jeg syns nå bare ordet forglemmelig blir litt merkelig når du ellers snakker så varmt om filmen. Det ville vært mer passende å brukt det uttrykket om en American Pie-film. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ok, heng meg Først Blues Brothers,så dette. Ai ai Lenke til kommentar
Atald Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Blues Brothers er legendarisk, BB 2000 derimot. Husker jeg hadde tidenes stiligste t-skjorte, bilde av brødrene på baksida, og bilen deres på forsida med teksten "On a mission from God" under. Ble kjøpt i US of A sammen med filmen på tidlig nittitall. Endret 14. februar 2009 av Atald Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Vel, den hadde i det minste Dan Akroyd..og den ekle ungen. *grøss* Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Enda ikke sett Blues Brothers. Frykter at det kan bli en flause i likhet med Ghostbusters. Er vel sånne filmer man bare må ha sett når man var liten for å virkelig digge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 John Goodman(som sjokkerer meg vært år med å være i live) er kul,og passende som bluesartist. Men han er ingen John Belushi. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Nei, gamle Blues Brothers er ikke harry, for det er ikke en barnefilm. Og den er smekkfull av feit gammel bluesmusikk. Den er også veldig quote-vennlig. Endret 14. februar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jepp, den har noe kjempe klassiske quotes At Tjalla ikke likte ghostbuster betyr jo bare at han ikke er helt god i hode. Enten det ellers så liker han ikke Bill Murray Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Ok, heng meg Først Blues Brothers,så dette. Ai ai Ja.. hva skal det bli av meg edit: Nå har jeg endra avatar, slik at ingen skal kunne assosiere kjære Howard med min guddommelige dumskap (eller dumhet, vet ikke engang hva som er riktig ) btw, ang Blues Brothers tror jeg det Tjalla sa er tilfellet. Jeg måtte sikkert ha vært 16 i 1980 for å ha et så sterkt bånd til filmen. Synes forresten musikken ikke var så jævlig bra. Misforstå meg ikke, elsker blues, men jeg synes musikkeni filmen var plastikk. Klasikker, ok, et mesterverk av en film. Nei. imo Endret 14. februar 2009 av Wolowitz Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Murray er herlig, men Ghostbusters... bæff! Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Survive Style 5+ (2004) What is your function in life Av: Gen Sekiguchi Med: Tadanobu Asano, Kyoko Koizumi, Vinnie Jones Sjanger: Comedy/Drama/Romance/Mystery/Horror Jeg ler veldig sjeldent nå jeg ser en film alene. Dette var likevel en så absurd film at jeg småhumret nesten hele tiden. Noen av vitsene ble dog litt for banale. Jeg vil ikke spoile så mye av de fem historiene som blir fortalt her, men det jeg skal si er at fire av dem er nevnverdig herlig og originalt servert. En mann møter sin kone hjemme etter å ha drept henne og begravd liket i skogen. En annen mann blir hypnotisert til å tro at han er en fugl, og hypnotisøren dør før sinnstilstanden blir reversert. Det hele er "kresy" Bildene passet perfekt til galskapen i filmen. Knallsterke farger med uvanlige perspektiv. Soundtracket er også passende, med litt dum gladrock som overrasker etter en lang scene uten lyd. Og hvem kan vel si nei til homoerotisk tekno? Litt usikker på karakteren vil jeg bare si: Anbefales Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Futurama: Into the Wild Green Yonder (2009) Ikke noe særlig bra dette. Den ligger i samme kaliber som de andre filmene, som har aldri klart å nå opp til TV serien. Filmen tar opp en bra sak om miljø og bevaring av dyrearter. Humoren er laber, men det er en del øyeblikk som fikk meg til å le sikkelig. Filmen indikerer til at denne filmen er det siste vi kommer til å se med Futurama gjengen. Det er trist, men kanskje like så greit før de dreper den totalt. 5/10 Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jaja.. kan jo se fram til at serien starter igjen til våren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå