Shoegazer Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 tidenes beste film er evil dead. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det jeg mener blir for dumt er å mene at det blir for dumt at folk har en viss film som favoritt. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 noen liker litt mer kunstneriske, kanskje følelsesladde filmer istedet for action blockbusters Lenke til kommentar
CCola Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Indeed. @Speik. Endret 10. februar 2009 av CCola Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det jeg mener blir for dumt er å mene at det blir for dumt at folk har en viss film som favoritt. det er sunt å ha en favorittfilm, så lenge man ikke blir trangsynt Lenke til kommentar
Juvenal Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 TDK er sikkert ikke verdens beste film, men Imdb indikerer at mange mener at den er blant verdens fem beste filmer. Og siden vi jo er glade demokrater alle mann, så har imdb rett. Sånn er det bare Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg tror du misforsto, jeg er helt for å kanonisere filmer, gjerne med en på toppen. Det er også sunt å skrive, bare man bruker stor forbokstav og et punktum i ny og ne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Forskjell å si TDK er min favoritt og TDK er verdens beste, den sistnevnte åpner for diskusjon. Om eks Cola sa: TDK er min favoritt film ever,så hadde ikke vi brukt to sider og diskutert det. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg tror du misforsto, jeg er helt for å kanonisere filmer, gjerne med en på toppen. Det er også sunt å skrive, bare man bruker stor forbokstav og et punktum i ny og ne. come again? jeg tror jeg gjør meg forstålig her? vis jeg har norskeksamen nå, må noen vekke meg.. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg skjønner det ikke, men jeg aksepterer det, og jeg sier ingenting. Hvilke har du sett? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Min favorittfilm er både tidenes og verdens beste. Det er da synonymer i denne sammenhengen, er vel ingen som har forskjellige filmer som favoritt og som "verdens beste", er det det? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 @Daniel. Jeg sa aldri at TDK var tidenes beste film. Jeg sa den var blant tidenes beste, spør du meg. Det er ikke min favorittfilm engang. Der troner LOTR heelt alene på toppen, med Shawshank og TDK i hælene. Og med en film som Prestige rett etter det igjen. For å si det sånn. Bare for å indikere troll så svarte du på det: "Kanskje for en på 7år". Jeg skjønner det ikke, men jeg aksepterer det, og jeg sier ingenting. Hvilke har du sett? Jeg har aldri sett en ferdig. Jeg har begynt på ett par, men sovna og gadd ikke mer. Men jeg ser hvor "kvaliteten" er. Så all honnør til dem som liker slike filmer. For meg blir det fort kjedelig, må ha litt fremgang i filmer jeg ser. Kanskje derfor Jesse James ble liiitt kjedelig for min del også. Selvom det var en helt grei film. Brb! Må rekke posthuset! Lenke til kommentar
athorb Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Er forsiktig med uttrykket "tidenes beste", det er tross alt laget millioner filmer siden mediets fødsel, og jeg har bare sett noen hundre, så hvem er vel jeg til å uttale meg. Men skulle jeg bruke uttrykket likevel, ville jeg regnet med at folk ikke tok det blodig seriøst. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kanskje vi kan stadfeste at å erklære en film for "tidenes beste" kun er av språklig art og ikke videre gjennomtenkt? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 "Tidenes beste"..for meg. Ikke for deg. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 3 gode grunner: - Fantastiske skuespillerprestasjoner - Lang, underholdene, gode dialoger og fantastisk manus. - Action all the way, god musikk/lyd Gode grunner for at filmen er bra(som den er) men ikke tidenes. Quoter noe for et par sider her, men folk har postet i hytt og vær mens jeg spiste middag... Så det er gode grunner for at den er bra, men ikke tidenes film. Hva er så gode grunner for at en film er tidenes? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 @Daniel. Bare for å indikere troll så svarte du på det: "Kanskje for en på 7år". Hehe,jeg sa vel kanskje det,men sa så senere at mitt intrykk er at de som mener TDK er tidenes\en av tidenes somregel(etter hva jeg har sett) er 9-20 år. Noe som jeg vil påstå stemmer(imo). (untakk finnes selvfølgelig) Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) 3 gode grunner: - Fantastiske skuespillerprestasjoner - Lang, underholdene, gode dialoger og fantastisk manus. - Action all the way, god musikk/lyd Gode grunner for at filmen er bra(som den er) men ikke tidenes. Quoter noe for et par sider her, men folk har postet i hytt og vær mens jeg spiste middag... Så det er gode grunner for at den er bra, men ikke tidenes film. Hva er så gode grunner for at en film er tidenes? en film er tidenes beste vis heath ledger er joker Endret 10. februar 2009 av The Zapper Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Å diskutere hva som er verdens beste film, er som å diskutere hva som er kunst... Men OT: Slumdag Millionaire Da var den sett, og jeg er ikke imponert. Jeg er MEKTIG imponert. Rett og slett et fantastisk stykke film. Ideen(novellen som filmen er basert på) er orginal, skuespillerene er gode og klippingen mellom fortid og nåtid går hånd i hånd. De klarer til og med å lure inn en klassisk Bollywood-dans. 6/6 Swordfish Helt grei action med ett plott som er langt utenfor sannsynligheten. J. Travolta som superskurk, H. Jackman som datanørd, og H. Berry som dobbedobbel agent-type(og naken). Litt for mange avsluttninger og til tider slapt skuespill. 3/6 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Min favorittfilm er både tidenes og verdens beste. Det er da synonymer i denne sammenhengen, er vel ingen som har forskjellige filmer som favoritt og som "verdens beste", er det det? Er den filmen du liker best den som er den beste? Det er nemlig lov, men jeg ser ikke hvorfor det må være sånn. Jeg vurderer ikke hvor god en film er, men hvor godt jeg liker den. Det er derfor jeg kan trekke opp for skuespillere og temaer jeg liker og trekke ned for ting jeg ikke liker, og fremdeles forstå hvorfor filmer jeg ikke har på min topp 1000 liste kan vært på andres topp 5. Min liste over 50 favorittfilmer inkluderer enkelte jeg synes er de beste i verden og en hel haug med favoritter, men jeg liker ikke en film fordi den er god. Det hjelper bare på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå