Bob_3 The Builder Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Og Akademiet gjør jo mye rart. Å nominere Benny Butts og ikke Batman er horribelt. TDK er ikke tidenes film, overhodet ikke. Men det er en fantastisk film, den ligger på 10/10 etter 3. visninger for min del. Akkurat som alle 'fjortisene' digger TDK, virker det som det går sport i å mislike den fordi den er så populær. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Og når det gjelder rating, er det nå iallfall like mange som stemmer 1 på TDK for å få Gudfaren opp. Så det så. Hvem har sagt at Gudfaren-fanboys er bedre enn TDK-fanboys? Når folk gir Gudfaren karakter 1 for å få TDK på topp så sier det vel alt? There you go. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 IMDBs liste er vel det nærmeste vi kommer til en folkevalgt mening om hvilke filmer som er tidenes, og derfor den eneste og beste. Beste? IMDb er ingen fasit, det er bare en god indikasjon. Selvsagt er det ikke en fasit, men jeg synes det er den beste pga at det er folk flests mening og ikke en liten jurys. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Sier alt om listen,ikke min mening,som sagt i forgje side så er jeg enig med Cyph. På spansk faktisk.(ergo I was right angående listen,så there you go ) Endret 10. februar 2009 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Akkurat som alle 'fjortisene' digger TDK, virker det som det går sport i å mislike den fordi den er så populær. Jeg ville så gjerne like den jeg. Jeg så den to ganger til og med. Men neida. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) IMDBs liste er vel det nærmeste vi kommer til en folkevalgt mening om hvilke filmer som er tidenes, og derfor den eneste og beste. Beste? IMDb er ingen fasit, det er bare en god indikasjon. det er ikke engang en god indikasjon synes nå jeg. folk er alt for trangsynt når det gjelder valg av film de ser. defor er ikke imdb representativt. edit: the dark knight er en veldig underholdene film, men en slik blockbuster når aldri helt inn til meg. De som sier dette er "tidenes" og "verdens beste" -film etc har ikke sett nok god film. Endret 10. februar 2009 av The Zapper Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Selvsagt er det ikke en fasit, men jeg synes det er den beste pga at det er folk flests mening og ikke en liten jurys. Joda, men ta med i betraktning at vi har mange fanboys som regelrett gir dårlig karakter til filmer i Vote History bare for å få opp sin favoritt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Fra wiki: "The Academy of Motion Picture Arts and Sciences (AMPAS), a professional honorary organization, maintains a voting membership of 5,829 as of 2007.[16] Actors constitute the largest voting bloc, numbering 1,311 members (22 percent) of the Academy's composition. Votes have been certified by the auditing firm PricewaterhouseCoopers (and its predecessor Price Waterhouse) for the past 73 annual awards ceremonies.[17] All AMPAS members must be invited to join. Invitation comes from the Board of Governors, on behalf of Academy Branch Executive Committees. Membership eligibility may be achieved by a competitive nomination or a member may submit a name based on other significant contribution to the field of motion pictures. New membership proposals are considered annually. The Academy does not publicly disclose its membership, although as recently as 2007 press releases have announced the names of those who have been invited to join. The 2007 release also stated that it has just under 6,000 voting members. While the membership had been growing, stricter policies have kept its size steady since then.[18]" Ikke så veldig liten gruppe, da. Skuespillere stemmer på hverandre, så det blir jo litt innavl. Endret 10. februar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Selvsagt er det ikke en fasit, men jeg synes det er den beste pga at det er folk flests mening og ikke en liten jurys. Joda, men ta med i betraktning at vi har mange fanboys som regelrett gir dårlig karakter til filmer i Vote History bare for å få opp sin favoritt. Og det er virkelig synd, men har ikke IMDB noen slags filtreringssystem for å hindre folk som bare stemmer 1 osv (mener å ha lest noe om det i Filmprat-tråden for en stund siden). Lenke til kommentar
CCola Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Herregud, noen som ikke fatter at imdb-ratingen ikke er seriøs? Jeg sier det igjen, det er en PEKEPINN/INDIKASJON på hva folket syntes om en film, selvom den til tider er preget av fanboys osv osv. Jeg skjønner helt klart at folk ikke syntes TDK kan regnes blant tidenes filmer, helt klart. Det er ikke skjønner derimot er hvordan folk ikke kan skjønne hvorfor noen nettopp mener det. Det skal sies at jeg ikke ble nevneverdig sjokkert da TDK ikke ble nominert til Best Motion Picture @Oscars. Det var ventet. De liker ikke slike filmer, de der. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Akkurat som alle 'fjortisene' digger TDK, virker det som det går sport i å mislike den fordi den er så populær. Ja, enkelte har store problemer med å like ting som mange andre liker. Det så vi blant annet på folk som slaktet den før de i det hele tatt hadde sett den. TDK var en kjempefilm for min del. Langt i fra tidenes beste, men en solid film var det. Jeg tror jeg ga den 9/10, hadde kanskje blitt 10/10 dersom jeg ikke hadde hatt så ekstreme forventninger. Endret 10. februar 2009 av Geir M Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Og det er virkelig synd, men har ikke IMDB noen slags filtreringssystem for å hindre folk som bare stemmer 1 osv (mener å ha lest noe om det i Filmprat-tråden for en stund siden). Nei, det er sant. Man kan stemme hva man vil der. Man skal også huske på at et fåtall stemmer med toppkarakter vil få en film helt på toppen av en liste da det er ratingen som teller, ikke antallet stemmer. Kan godt hende det er et minimumsantall av stemmer som må til for at den skal inn på top 250, men jeg husker godt da No Country for Old Men plutselig var å finne på topp 10, og The Dark Knight passerte Gudfaren. Mange nye hypede filmer pleier også å avlegge listen en visitt. Selv er jeg mest skuffet over at American Psycho ikke er å finne på listen, men men. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Se over Ccola. Det er nesten 6000 som stemmer og nominerer i oscar akademiet. Og største delen er skuespillere. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Jepp, det går litt begge veier. Sikkert mange som slenger seg på bølgen og 'digger' den fordi alle i venneflokken skriker Why so serious?, men vi har alltid de som må mislike det alle andre liker. Edit: Så raske folk var på poster'n nå da. Planen var at innlegget skulle havne under Geir M sitt. Endret 10. februar 2009 av Bob_3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Eneste jeg misliker er å påstå at TDK er tidens film. Blir for dumt imo. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det er nok ikke tidenes beste film, nei. Uten Ledger hadde den vært langt dårligere. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Å påstå at det er tidenes film er kanskje litt vel bombastisk, men det er uansett en knallfilm. Det kan vi være enige i? Endret 10. februar 2009 av Bob_3 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ikke mindre dumt enn alle de andre filmene folk mener er tidenes film i hytt og gevær? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Bob:Har jeg allid sagt. Endret 10. februar 2009 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
CCola Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Se over Ccola. Det er nesten 6000 som stemmer og nominerer i oscar akademiet. Og største delen er skuespillere. Jepp, så det nå og det var uventet faktisk. Men, historien forteller jo at filmer som TDK aldri vinner. (Nå kommer sikkert noen med par unntak, men filmer som TDK vinner aldri mot filmer som Benjamin B.) Eneste jeg misliker er å påstå at TDK er tidens film. Blir for dumt imo. DET er jeg uenig i. Skal sies at jeg ikke skjønner at folk kan synes Bergman-filmer er tidenes beste. Jeg skjønner det ikke, men jeg aksepterer det, og jeg sier ingenting. Endret 10. februar 2009 av CCola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå