Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, får da pokker meg være grenser for hva en film skal få bare fordi en av skuespillerne daua under innspillinga, og fordi en million fjortiser går rundt og sier WHY SO SERIOUS?, og mange i Hollywood likte fyren.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Greit, TDK kommer kanskje ikke til å stå igjen som noen citizen kane om femti år, men det er et utrolig godt håndverk med en engasjerende historie og gode skuespillerprestasjoner. Kan noen vennligst gi noen saklige argumenter for hvorfor Dark Knight ikke er en god film?

Lenke til kommentar
Kan noen vennligst gi noen saklige argumenter for hvorfor Dark Knight ikke er en god film?

Jeg kan ikke gi noen argumenter for at den ikke er en god film, for den er god, bare ikke så god som alle skal ha det til. En nevneverdig grunn er at filmen rusher altfor mye, scenene går så fort framover, og samtidig er filmen for lang. Dette var kjipe greier syntes jeg under både første og andre visning av TDK.

En annen mer personlig grunn er at jeg ikke liker så godt Superheltfilmer.

Ærlig talt. Citizen Kane eller TDK? Sant skal sies, jeg likte CK, men jeg ser TDK anyday over den.

Citizen Kane.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Sa ikke at den var dårlig,men tidenes film? COME ON!

Etter mitt intrykk så er TDK tidens whatever for de som er 20 og nedover.

Og påstå at IMDB-listen er relevant er nå av det dummeste jeg har hørt idag(så langt)

Om du finner en liste som er befruktet av teenage boys så må du si fra.

Når folk gir Gudfaren karakter 1 for å få TDK på topp så sier det vel alt?

Gi meg heller 3 gode grunner for at TDK er tidens film,eller i heletatt skal være på tidenes liste.

Lenke til kommentar
Sa ikke at den var dårlig,men tidenes film? COME ON!

Etter mitt intrykk så er TDK tidens whatever for de som er 20 og nedover.

Og påstå at IMDB-listen er relevant er nå av det dummeste jeg har hørt idag(så langt)

Om du finner en liste som er befruktet av teenage boys så må du si fra.

Når folk gir Gudfaren karakter 1 for å få TDK på topp så sier det vel alt?

Gi meg heller 3 gode grunner for at TDK er tidens film,eller i heletatt skal være på tidenes liste.

Du bruker alderen veldig mye. 20 og nedover? Bullshit. Skal sies jeg blir ikke 20 før om 3mnd, men jeg kan sikkert nevne endel folk over 20 som også liker den, og syntes det er en helt fantastisk film.

Imdb-ratingen var en indikasjon på hvordan filmen er, siden (som jeg sa) bruker mange folk på dette forumet bruker nettopp imdb som en indikasjon på hvor gode filmer er.

Og når det gjelder rating, er det nå iallfall like mange som stemmer 1 på TDK for å få Gudfaren opp. Så det så.

3 gode grunner:

- Fantastiske skuespillerprestasjoner

- Lang, underholdene, gode dialoger og fantastisk manus.

- Action all the way, god musikk/lyd

Jeg ser ingen grunn til at hvorfor folk ikke skal like Citizen Kane, bare så det er sagt. Jeg disser dem ikke for det, men at folk ikke klarer å se at TDK er en fantastisk film for noen, syntes jeg er rett og slett for dårlig.

Lenke til kommentar

Zodiac

David Fincher

2007

En riktig så intrikat og spennende thriller skreddersydd for et publikum som liker å tenke. Fincher behersker en helt annen type thriller enn i prisbelønte Se7en, men det fungerer likevel. Spenningsnivået er upåklagelig, og oppbyggingen mot klimakset man hele tiden både håper og vet vil komme, er et skoleeksempel på hvordan en thriller skal lages. Stemningen er avslappet, men får en likevel til å la tankene gå i omløp fra ende til annen.

Godt jobbet av David Fincher som viser at en thriller ikke behøver å inneholde overdreven bruk av kameravinkler og fåfengte forsøk på å skape den stressende, klaustrofobiske følelsen.

Rangerer likevel Fight Club og Se7en som bedre filmer, men for all del, et godt stykke film.

8/10

Lenke til kommentar

Nå bruker ikke Oscar Academy IMDB sin top 50 liste for å nominere til Oscars uansett. De velger filmer de selv syns fortjener det, ikke hva oss "folket" mener er best. Men det er jo veldig mange som har stemmerett der, da.

Heldigvis er det ikke en folke-SMS-avstemning som Melodi Grand Prix har blitt til, men fremdeles en fagjury som velger ut nominasjoner og vinnere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

.

3 gode grunner:

- Fantastiske skuespillerprestasjoner

- Lang, underholdene, gode dialoger og fantastisk manus.

- Action all the way, god musikk/lyd

Gode grunner for at filmen er bra(som den er) men ikke tidenes.

Og når det gjelder rating, er det nå iallfall like mange som stemmer 1 på TDK for å få Gudfaren opp. Så det så.

Hvem har sagt at Gudfaren-fanboys er bedre enn TDK-fanboys?

Correctomondo!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...