Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så nettopp på Fahrenheit 9/11, igjen!

det var den siste filmen jeg også så, meget bra dokumentar :D digger moore

En dokumentar skal være objektiv, noe denne filmen ikke er.....

Det er tullprat. Hvor har du det fra? Tror du har misforstått sjangeren Dokumentar ganske kraftig.

Den kan/bør lages med hjertet, subjektivt, målsetting og budskap.

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar

En dokumentar bør kunne regnes som pålitelig. Er den ikke det er det fiction.

 

Selv sett fahrenheit 9/11, og kunne godt svelge alt ned (flere av mine venner har gjort det), men da jeg er opptatt av kildekritikk har det kommet fram at det er en del ting som er utelatt / fikset på i denne filmen. Det undergraver det som kunne vært en meget god dokumentar...

Lenke til kommentar
Selv sett fahrenheit 9/11, og kunne godt svelge alt ned (flere av mine venner har gjort det), men da jeg er opptatt av kildekritikk har det kommet fram at det er en del ting som er utelatt / fikset på i denne filmen. Det undergraver det som kunne vært en meget god dokumentar...

Be that as it may, ville jeg på ingen måte kalle det en dårlig dokumentar, som mange mener. Utradisjonell? Ja. Men dårlig? Nei.

 

Den stilige og ikke minst meget talentfulle redigeringen er alene verdt en titt på Fahrenheit 9/11 - uansett hvor feilaktig kritikken er.

 

Så se den og gjør opp deres egne meninger om kritikken, men se den.

Lenke til kommentar
Selv sett fahrenheit 9/11, og kunne godt svelge alt ned (flere av mine venner har gjort det), men da jeg er opptatt av kildekritikk har det kommet fram at det er en del ting som er utelatt / fikset på i denne filmen. Det undergraver det som kunne vært en meget god dokumentar...

Be that as it may, ville jeg på ingen måte kalle det en dårlig dokumentar, som mange mener. Utradisjonell? Ja. Men dårlig? Nei.

 

Den stilige og ikke minst meget talentfulle redigeringen er alene verdt en titt på Fahrenheit 9/11 - uansett hvor feilaktig kritikken er.

 

Så se den og gjør opp deres egne meninger om kritikken, men se den.

Hadde det vært snakk om Bowling hadde jeg sagt meg enig, det er faktisk en veldig god dokumentar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...