Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TSPDTs liste er langt mer interessant.

Nesten samtlige filmer på den listen som er laget etter 1980 har fått en alt for lav plassering. Den blir alt for nostalgisk, finnes vel nesten ingen filmer som er laget i dette tiåret på den f.eks.

 

I topp 25 for eksempel er den nyeste filmen Raging Bull som kom ut i 1980. Eneste filmen som er fra 90-tallet eller senere inne blant topp 100 er Goodfellas på 99. plass. Det sier vel egentlig det meste, spesielt når man tenker på den tekniske utviklingen som hele tiden skjer i filmmediet.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
TSPDTs liste er langt mer interessant.

Nesten samtlige filmer på den listen som er laget etter 1980 har en for lav plassering på den lista. Den blir alt for nostalgisk, finnes vel nesten ingen filmer som er laget i dette tiåret på den f.eks.

 

I topp 25 på den listen for eksempel er den nyeste filmen Raging Bull som kom ut i 1980. Det blir helt håpløst.

Hehe, du har ikke sett godt nok etter på nettstedet deres. De har en liste for de yngre også. Se HER.

Topp 1000 listen kvalitetssikres dessuten opp mot hvor godt en film holder seg over tid, og det er da klart at du ikke kan regne med å finne opphypa filmer fra de aller siste åra på topp der.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
School of rock! Hva i helvete. De har med den filmen, og ikke TDK.

 

Edit: jeg så bare på de 100 første filmene da, men TDK skulle vært på topp 30 i hvertfall.

Svært til mas om TDK. Er det kun den du har sett kanskje? :!:

 

Edit:Ser av profilen din at så kan stemme. Vel, du har mange gode filmopplevelser i vente...

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Nope! DEn er blant tidenes beste filmer. Sikkert mange som syns den kan være litt oppskrytt, men finnes det en her som med hånda på hjertet kan si at de syns School of rock er bedre enn TDK.

Ca. like bra filmer. Og den er ikke en av tidenes beste filmer. Faktisk veldig langt unna.

 

Jeg er faktisk ganske enig med deg. TDK er en helt grei film, men langt i fra beste film.

Lenke til kommentar

Outlander (2008)

 

Uorginalt, forutsigbart og tamt. Ikke noe å satse på.

 

5 / 10

 

W. (2008)

 

Fremstillingen av Bush var alt for overdreven, stiv, fargeløs og monotom for min smak. At den i tillegg fremstår som høyst overforenklende gjør ikke saken bedre. Den var underholdende, men jeg synes at man skulle kunne forvente seg mer.

 

6 / 10

 

 

Letters from a Dead Man - Pisma myortvogo cheloveka (1986)

 

Det mest deprimerende og nedslående PA-samfunnet jeg noen gang har sett, men den falt likevell ikke helt i smak, Det ble litt for mye stiv poeti o.l. for min smak.

 

7 / 10

 

A Man Escaped - Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (1956)

 

Startet litt trengt, men tok seg senere opp. Jeg hadde fryktet at den skulle være svært lik Au hasard Balthazar i fremtoning, så jeg ble positivt overrasket av at den ikke var det. Vesentlig bedre enn forventet.

 

8 / 10

Lenke til kommentar
Outlander (2008)

 

Uorginalt, forutsigbart og tamt. Ikke noe å satse på.

 

5 / 10

 

Letters from a Dead Man - Pisma myortvogo cheloveka (1986)

 

Det mest deprimerende og nedslående PA-samfunnet jeg noen gang har sett, men den falt likevell ikke helt i smak, Det ble litt for mye stiv poeti o.l. for min smak.

 

Har du lyst å utdype litt ang. Pisma myortvogo? Om man liker Tarkovsky vil jeg tro man finner mye å like i denne...

Ingen PAfilm jeg har sett siden jeg først så denne har kommet i nærheten av å fremmane den håpløse dysterheten, tristessen og forjævligheten i et samfunn herjet av den totale ødeleggelse.

Jeg anbefaler at du tar et gjensyn om ikke så altfor lenge - dette er en film som vokser på deg.

 

 

Apropos "Outlander" er vel uoriginalitet en ting den ikke kan beskyldes for - jeg mener hvor mange filmer med vikinger vs aliens har du sett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...