Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Låt den rätte komma in

 

Det jeg synes er trist, er at slike filmer fra våre naboland bare viser hvor langt etter vi ligger. Jeg er liker ikke norsk film, men jeg håper at det vil komme noen å forandre på det i fremtiden.

Hehe, nå har du vel glemt Tommy Wirkola og mesterstykket "Død snø"?

 

Jeg er forøvrig enig i at bassengscenen i Ldrki var meget godt utført. Dette var totalt sett et særs vellykket stykke film - en av fjorårets store overraskelser. Jeg slutter meg med dette til din anbefaling.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Man Who Planted Trees

 

http://img520.imageshack.us/img520/2373/th...edtrees3ed8.jpg

 

En rørende flott film som er både kort og god. I 30 minutter blir man servert en fortelling om en anonym narrator som forteller sin historie om en mystisk fransk mann som planter trær i Frankrike. Animasjonen er herlig og har en flott slutt. 8/10

 

nei har du sett på MAKEN! 10/10!

 

Bilete fjerna frå sitat.-ttt

Endret av ttt
Lenke til kommentar
I kveld står valget forresten mellom Apocalypto, Mel Gibsons voldsorgie og Batman Begins. Har faktisk ikke sett noen av de tidligere, hva skal jeg gå for? Lett, hodeløs underholdning der jeg kan koble ut og gi faen er akkurat hva jeg trenger.

 

Apocalypto er ensformig og overfladisk. Typisk jaget mann som må flykte fra en pakk kjeltringer og lure dem i feller-film som man har sett altfor mange ganger før. Denne gangen er det dog nesten ingen dialog (kan hende jeg tar feil her?), selv om det ikke er så ille som det høres ut som.

 

Forventet absolutt mer fra Mel Gibson. Jeg ville heller sett Batman Begins, men det avhenger av hvor trøtt du er. Jeg tror ikke Apocalypto klarte å holde meg våken til tross for høyt energinivå, mens BB gjorde det lett. Du ender vel opp med å se BB før eller siden uansett, så det føles litt poengløst å argumentere for noen av delene.

 

Nå som TDK-hypen begynner å gå over, tror jeg at jeg likte BB bedre, men den diskusjonen har vi sett for mange ganger tipper jeg.

 

Edit: Innhold, endret en uttalelse.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Apocalypto er ensformig og overfladisk. Typisk jaget mann som må flykte fra en pakk kjeltringer og lure dem i feller-film som man har sett altfor mange ganger før. Denne gangen er det dog nesten ingen dialog (kan hende jeg tar feil her?), selv om det ikke er så ille som det høres ut som.

 

Ikke mer ensformig og overfladisk enn den jevne amerikanske actionfilm. Apocalypto var en intens og fartsfylt opplevelse, med snedige feller, slemme skurker og nydelig natur. At man kunne lage så bra indianeraction hadde jeg ikke trodd.

Lenke til kommentar

Apocalypto var litt skuffende. Why? Sett deg i min situasjon. Jeg hørte at den var så fæl. Til og med en pappa av en kamerat, som lar oss se Fight Club, men denne var for fæl. Så vi lastet den ned og satt og tenkte at nå, nå skulle vi få se noe vi sent kom til og glemme. Vi glemte den.

 

Så, jeg skal en dag se den igjen uten noen forventninger og fokusere på filmen og ikke volden. Men siden jeg enda ikke har gjort det å synet jeg den var dårlig.

Lenke til kommentar
Apocalypto var litt skuffende. Why? Sett deg i min situasjon. Jeg hørte at den var så fæl. Til og med en pappa av en kamerat, som lar oss se Fight Club, men denne var for fæl. Så vi lastet den ned og satt og tenkte at nå, nå skulle vi få se noe vi sent kom til og glemme. Vi glemte den.

 

Så, jeg skal en dag se den igjen uten noen forventninger og fokusere på filmen og ikke volden. Men siden jeg enda ikke har gjort det å synet jeg den var dårlig.

skamme deg.

 

Er ikke enig at den skuffet.

Lenke til kommentar

The Wrestler (2008)

 

En trist film om de triste livet til en utslitt wrestler.

 

 

Jeg hadde nok litt for høye forhåpninger når jeg så denne filmen. Og jeg synes ikke den nådde opp til alle de gode anmeldelsene. Mickey Rourke spiller utrolig bra i denne filmen, men det er nesten det eneste høydepunktet også. Filmen gir oss omtrent ingen lyspunkt, det meste ved denne wrestleren er bare tragisk. Jeg forventet at livet hans skulle snu og bli bedre, men det gjorde det ikke. Filmer som ender med at man sitter igjen med en vond følelse, er ikke en god film i mine øyne. Jeg opplevde det samme med Requiem For A Dream, det er nok mange som liker slike filmer, men de faller ikke helt i min smak.

Jeg gir den 7 av 10 (hadde nok blitt 5 av 10 hvis de hadde brukt Nicolas Cage som var den opprinnelige planen)

Endret av ostehøvel
Lenke til kommentar

Nicolas Cage passer ikke til slike filmer nei, han passer mer til hjernedøde actionfilmer. Jeg vet han ikke hadde gjort det bedre en Rourke, og derfor vet jeg at jeg hadde gitt filmen en lavere rating. Mest sansynlig mellom 5 og 6.

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor The Wrestler ligger på top 50 på IMDB, det er en helt grei film, men ikke noe mer. Noe av det jeg likte best var rulleteksten, fin sang :p

Lenke til kommentar
Nicolas Cage passer ikke til slike filmer nei, han passer mer til hjernedøde actionfilmer. Jeg vet han ikke hadde gjort det bedre en Rourke, og derfor vet jeg at jeg hadde gitt filmen en lavere rating. Mest sansynlig mellom 5 og 6.

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor The Wrestler ligger på top 50 på IMDB, det er en helt grei film, men ikke noe mer. Noe av det jeg likte best var rulleteksten, fin sang :p

Cage beste rolle er (imo) i filmen Leaving Las Vegas. Som er langt fra en hjernedø actionfilm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...