Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12 Angry Men

 

Hadde høye forvetninger til denne filmen, og forvetningene ble overgått. Dette er den beste filmen jeg har sett på lenge. Den glir rett inn i topp 20 for min del, hvis ikke topp 10. Dialogen er solid, og filmen er spennende på tross av sin forutsigbarhet. Karakterene var også veldig troverdige, og det er nok en stor del av grunnen til at denne filmen er en skikkelig perle. 12 Angry Men er like enkel som den er genial, jeg kommer til å se denne igjen mange ganger.

 

10/10

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Forventet du seriøst at TDK skulle vinne Oscar? Kul film ja, Ledger spiller Joker bra og vant pris for den, men filmen har lite annet for å oppnå Oscar status.

 

Synes folks obsession over TDK er tragisk.

Det er en skam at den ikke er nominert. Jeg har kun sett Benjamin Button, Wrestler(som tydeligvis ikke var nominert allikevel) og Slumdog, men jeg kan med hånda på hjertet si at TDK absolutt har noe å gjøre i det selskapet der. Benjamin Button er en drittfilm sammenlignet med TDK.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner jeg hater Oscarkomiteen litt for å ignorere Dark Knight nå.

 

Forventet du seriøst at TDK skulle vinne Oscar? Kul film ja, Ledger spiller Joker bra og vant pris for den, men filmen har lite annet for å oppnå Oscar status.

 

Synes folks obsession over TDK er tragisk.

En av tidenes filmer fortjener ikke Oscar-nominasjon? Jeg er sikker på at 95% av verdensbefolkningen syntes TDK er bedre en 4 av de 5 nominerte filmene. Men det er kanskje ikke det som teller når man deler ut Oscar?

Lenke til kommentar
Jeg kjenner jeg hater Oscarkomiteen litt for å ignorere Dark Knight nå.

 

Forventet du seriøst at TDK skulle vinne Oscar? Kul film ja, Ledger spiller Joker bra og vant pris for den, men filmen har lite annet for å oppnå Oscar status.

 

Synes folks obsession over TDK er tragisk.

 

Hvis du leser den setningen om igjen så ser du at jeg ikke forventet at den skulle vinne, men at den kunne fått en nominasjon (istedet for Button). Jeg mente bare å illustrere hvor forferdelige mye hype som har oppstått rundt Button, og hvor forferdelig lite den innfridde.

Lenke til kommentar
12 Angry Men

 

Hadde høye forvetninger til denne filmen, og forvetningene ble overgått. Dette er den beste filmen jeg har sett på lenge. Den glir rett inn i topp 20 for min del, hvis ikke topp 10. Dialogen er solid, og filmen er spennende på tross av sin forutsigbarhet. Karakterene var også veldig troverdige, og det er nok en stor del av grunnen til at denne filmen er en skikkelig perle. 12 Angry Men er like enkel som den er genial, jeg kommer til å se denne igjen mange ganger.

 

10/10

 

Nettopp ferdig med den selv. En utrolig solid film som hele tiden tar nye og interessante vendinger. Helt klart topp 20-materiale. Ender på en sterk 9/10

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Annie Hall

Regi: Woody Allen

 

Min første film med Woody Allen overrasket litt. Forventet en koselig komedie, og var vel det jeg fikk. Minna meg litt om Curb your enthusiasm med tanke på alt stresset. Anyway hadde endel morsomme scener med smarte dialoger og originale saker og ting.

 

9/10

Ikke rart at du ser likheten. Både Woody Allen og Larry David er jøder. På samme måte som at alle negere har lang penis og kan spille bass, så er alle jøder morsomme.

Lenke til kommentar

Adam Sandler er også jøde. Unntaket som bekrefter regelen, I hope. :wee:

 

CypheroN: så akkurat at hele den filmen er på Youtube. Trenger noe avslappende å kose meg med frem til jeg starter med Lynch for alvor førstkommende uke, er den verdt å få med seg? I kveld står valget forresten mellom Apocalypto, Mel Gibsons voldsorgie og Batman Begins. Har faktisk ikke sett noen av de tidligere, hva skal jeg gå for? Lett, hodeløs underholdning der jeg kan koble ut og gi faen er akkurat hva jeg trenger.

Lenke til kommentar

Pi

 

Wow, bare wow. Sinnsyk kameraføring sammen med et like sinnsykt lydspor. Disse to fremhever virkelig protagonisten Max' sinnstilstand og paranoia. Svart/hvitt-en var meget sterk, som gjorde det hele estetisk. Kunne godt vært 30-45 minutter lengre.

 

Den får 900 promille

Lenke til kommentar
Adam Sandler er også jøde. Unntaket som bekrefter regelen, I hope. :wee:

 

CypheroN: så akkurat at hele den filmen er på Youtube. Trenger noe avslappende å kose meg med frem til jeg starter med Lynch for alvor førstkommende uke, er den verdt å få med seg? I kveld står valget forresten mellom Apocalypto, Mel Gibsons voldsorgie og Batman Begins. Har faktisk ikke sett noen av de tidligere, hva skal jeg gå for? Lett, hodeløs underholdning der jeg kan koble ut og gi faen er akkurat hva jeg trenger.

Personlig ville jeg ha gått for Apocalypto. Brutal og virkelig spennende. Batman Begins er også god, men ikke helt der oppe gitt.

 

Apocalypto: 8,5

Batman Begins: 7

Lenke til kommentar

Vanskelig valg, men du vil jo se begge en eller annen gang. For veldig lett, samt god underholdning, hadde valget vært Apocalypto. Dersom du har sett TDK, og likte den godt, vil jeg anbefale å sjekke ut Batman Begins, en skikkelig god origin story til Batman (og personlig synes jeg den er bedre enn TDK (edit)).

Endret av SgtKabukiman
Lenke til kommentar
CypheroN: så akkurat at hele den filmen er på Youtube. Trenger noe avslappende å kose meg med frem til jeg starter med Lynch for alvor førstkommende uke, er den verdt å få med seg? I kveld står valget forresten mellom Apocalypto, Mel Gibsons voldsorgie og Batman Begins. Har faktisk ikke sett noen av de tidligere, hva skal jeg gå for? Lett, hodeløs underholdning der jeg kan koble ut og gi faen er akkurat hva jeg trenger.

Som du ser ga jeg den 8/10, noe som betyr at jeg anbefaler den lett.

Lenke til kommentar

Kanskje det hjalp å ikke ha høye forventinger til Benjamin Button, for jeg ble helt tatt. Må faktisk gå så langt å si at jeg elsket filmen, takket være en utrolig god første akt, samt et nydelig sluttparti. Jeg ser at enkelte kan synes at den er litt langdryg, samt uinteressant, men det funket svært godt for meg, men jeg vet egentlig ikke helt hvorfor. Kanskje det er fordi jeg inntok kinosalen med en bakrustrøtthet, og da kan filmer som Cayote Ugly bli et filmnirvana. Men jeg tror selv, at dersom jeg bestemte meg for å se filmen nok en gang i morgen, hadde jeg nok hatt samme mening. Jeg nøyt bare bildene, musikken og de interessante karakterene.

Lenke til kommentar

Synes at historien i Curious ikke var noe god. Pluss budskapet var noe ikke helt for meg, men uenig når folk sier at den er langtekkelig. Føltes ut som at filmen varte kun i 1 time eller noe, og slutten følltes utrolig rusha ut, så hadde ikke hatt noe imot om den varte lenger. Underholdene film, men veldig god er den ikke. Å gi den Svak 4/10 som på forrige side skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Låt den rätte komma in

 

En film som har seilt seg inn blandt mine favoritter. En meget stemningsfull og velspilt film.

Overraskende lite dialog, men musikken og utsnittene snakker mer enn det hadde blitt sagt av ord. Slutten(i bassenget) var rett og slett genialt fremvist. Anbefales.

 

5/6

 

 

Edit: for de som lute på det samme som jeg gjorde, så slippes filmen på DVD og Blu-ray i slutten februar eller begynnelsen av mars.

 

Det jeg synes er trist, er at slike filmer fra våre naboland bare viser hvor langt etter vi ligger. Jeg er liker ikke norsk film, men jeg håper at det vil komme noen å forandre på det i fremtiden.

Endret av Sunset
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...