Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slumdog Millionaire

 

Sterke skuespillerprestasjoner gjennom hele filmen. Bra teknisk gjennomført og med en engasjerende historie. Enkelte deler av historien kan bli litt klisjé, men det blir aldri ubehagelig klisjéfyllt heller. Vet ikke helt hva jeg skal sette fingeren på, men jeg det blir likevel "bare" nesten full score.

 

9/10

Lenke til kommentar

Sex Drive (2008)

 

Dette var dårlig. Enaste som holdt meg gående er dem lekkre Pontiac GTO'en og den strålende prestasjonen av James Marsden (Cyclops i X-men)...som var glimrende og mulig grunn nok i seg selv å se filmen.

Seth Greens rolle var kort og skuffende.

 

Enaste publikum for denne filmen er 14-17 åringer som starter å få hår på ballene, men forsatt bruker tiss og basj humor og ikke takkler komedie som får deg til å tenke. Dårlige penis og sex vitser hele tiden som var ikke noe orginale.

 

 

2/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Slumdog Millionaire

 

Sterke skuespillerprestasjoner gjennom hele filmen. Bra teknisk gjennomført og med en engasjerende historie. Enkelte deler av historien kan bli litt klisjé, men det blir aldri ubehagelig klisjéfyllt heller. Vet ikke helt hva jeg skal sette fingeren på, men jeg det blir likevel "bare" nesten full score.

 

9/10

+1

 

Så akkurat samme film selv og den var helt fantastisk, skal definitivt kjøpes! Har i grunn ikke tenkt å si noe om filmen, se den og du blir ikke skuffet :D

 

9/10 fra meg også.

Lenke til kommentar
Handlingsreferater kan man finne andre steder på nettet. Er greit å opprettholde et visst nivå her inne.

 

Som du sikkert har skjønt så kan du nevne den siste filmen du har sett og en liten kommentar hadde helle ikke gjort noe.

 

Ja, vi får bare stenge tråden da, i og med at den ifølge deg ikke har et poeng.

 

Litt unødvendig å henge seg opp i den setningen og lese den helt bokstavlig. Det det faller på er rett og slett at man tenker over hva den som leser posten får ut av den. For man poster jo fordi andre folk skal lese det man har skrevet, ikke sant?

 

Jeg pleier aldri å skrive referat, ikke en gang 1% om hva handlingen er (som oftest).. Pleier mer å skrive følelsene og tankene jeg har om filmen og budskapet, da det er det som er stuck i huet mitt etter filmen.

 

 

Herregud folkens!!!

 

Vi er alle forskjellige, og det får dere alle bare prøve og leve med og forstå... :roll:

 

....

Lenke til kommentar

Siste filmen jeg så var High School Musical (den første).

 

Har sett den en del ganger, men den er enda supersøt. Ikke bedre enn HMS 2 og HMS Senior Year da.

Men det er bare så superromantisk med alt som skjer mellom Troy og Gabriella, og hvordan de egentlig er motsetninger.

 

Jeg gir denne filmen 7/10 <3<3

Lenke til kommentar

Jeg er enig med det Cun skrev noen sider tilbake. Jeg liker diskusjonen rundt filmene som dukker opp i tråden, og det er alltids interessant å se hva andre mener om filmer jeg selv har sett.

 

Det er også interessant å se hva folk mener om filmer jeg ikke har sett, men er det spoilerwarning, noterer jeg meg bare karakteren et sted i hukommelsen til jeg selv har sett filmen.

 

De mindre anmeldelsene på noen linjer finner jeg stort sett uinteressante, med mindre de inneholder en god karakter. Da undres jeg over hvorfor det ikke er skrevet mer om filmen/hva som eventuelt var så bra med den.

 

Edit: Litt lag gitt...

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Der Freie Wille (2006)

 

image1.jpg

 

Etter 10 års psykiatrisk sikring for å ha voldtatt flere kvinner, slipper Theo ut.

 

Etter en lang måned med mye bra film, var det i går på tide å slenge en av filmene jeg hadde høyest forventninger til, inn i spilleren. Og du verden som den innfridde. Matthias Glasner har med Der Freie Wille skapt et utrolig sterkt og balansert portrett av en voldtektsmann. Her handler det ikke først og fremst om fordømmelse av voldtektsmannen og hans handlinger, men snarere om å fremstille Theo som et menneske og la oss seere få et innblikk i hans tilværelse. Filmens temaer er defintivt ikke av den trivielle sorten, og den er en svært modig tilnærming til områder av menneskesinnet som er forbudte. Kan Theo aksepteres som et likeverdig menneske? Kan vi ha sympati med han? Har han virkelig en fri vilje? Etiske og eksistensielle spørsmål det er vanskelig å finne noe klart svar på.

 

Dette fantastisk velspilte mellommenneskelige dramaet er brutalt og vanskelig å se, men samtidig utrolig vakkert. Hatten av for Jürgen Vogel, som i tillegg til å bære rollen som Theo ubeskrivelig bra, også har skrevet manus sammen med Glasner og vært medprodusent. Vår andre sentrale karakter, Nettie, er også nokså feilfritt fremstilt av Sabine Timoteo. Det er sparsomt med dialog mellom våre to hovedkarakterer, noe som gjør at fokuset skifter mer over på deres indre følelsesliv. Sparresekvensen er en fin liten fremstilling av dette.

 

Der Freie Wille er en intens opplevelse, ofte sammenlignet med Irréversible pga. de sterke scenene. Langt ifra like ekstrem i stilen, men inntrykket de har på oss tilskuere er ikke så langt unna hverandre. Filmens spilletid på 2 timer og 43 minutter vil nok være i lengste laget for noen (en gjenganger i andre anmeldelser av denne), men blir man først grepet av historien slik som undertegnede, er ikke den merkbar. I det store og de hele finner jeg ingenting vesentlig å trekke ned på.

 

Da tror jeg bare jeg avrunder med en pen karakter. Sterkt anbefalt.

 

10/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...