Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slumdog Millionaire

Filmen handler om Jamal Malik som vinner hovedpremien i den indiske versjonen av "Vil du bli millionær?". Han blir arrestert, og delvis torturert for at de skal finne ut måten han jukset på. Ingen kan tross alt alle svarene.

I filmen går de igjennom Vil du bli millionær-episoden og få vi se bakgrunnen til at han kan alle svarene.

Jamal har vokst opp i slummen sammen med broren sin, etter at moren døde. Han møter Latika, jenta som blir hans "alt", og er den han bruker ungdomslivet sitt på å lete etter.

 

 

Jeg hadde høye forventninger til filmene utifra alle anmeldelser jeg har lest, pluss alle prisene den har vunnet. Jeg kan se at det er en film som vinner mye, for det er den "type" film. Ikke helt min smak, men helt grei.

 

 

6/10.

Lenke til kommentar
Fordi det er så UTROLIG IRRITERENDE. Her holder man på å omskrive sci-fi-historien og vurderer å plassere den blant Brazil, 2001, Blade Runner og Alien, så driter den så intens på leggen. Det er til å gråte av.

 

Det var ikke til å gråte av, men det var meget upassende at filmen i løpet av 1 minutt skiftet sjanger og pacing totalt. Jeg som var i slow-paced space-epic-humør var ikke forberedt på slikt. Uansett gav dette mersmak. Jeg trenger tips til flere filmer som foregår inni romfartøy, slik som 2001, Sunshine, Apollo 13, Alien osv. Bring em!

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Etter å ha sett Slumdog Millionaire var jeg litt skuffa over at vi ikke fikk se hvordan han visste flere av svarene. Såvidt jeg husker får vi se i underkant av ti stykk. Det hadde ikke vært så viktig å fokusere veldig på dem, og de fleste vanskelige var ikke med i det hele tatt.

Men filmen var flott, fargerik og med bra skuespill. De fikk til og med pressa inn dansescenen som er 'obligatorisk' for indiske filmer.

En pen 8/10

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar
Solaris (2002) eller originalen Solyaris (1972) . Super slow paced filmer. Har kun sett den ifra 2002, men originalen er Andrei Tarkovsky, så kan umulig være dårlig.

 

Tarkovsky's Solyaris så jeg faktisk forrige helg. Må si jeg kjedet meg litt under første akt, men filmen ble langt mer interessant når vi kommer til romstasjonen. Du Speik, liker jo både Stalker og 2001, så da anser jeg det som meget sannsynlig at Solyaris faller i smak. Har ikke tid til å skrive noe utfyllende nå , men ga den en solid 8/10 selv. :)

Endret av mOkk
Lenke til kommentar
Etter å ha sett Slumdog Millionaire var jeg litt skuffa over at vi ikke fikk se hvordan han visste flere av svarene. Såvidt jeg husker får vi se i underkant av ti stykk. Det hadde ikke vært så viktig å fokusere veldig på dem, og de fleste vanskelige var ikke med i det hele tatt.

Men filmen var flott, fargerik og med bra skuespill. De fikk til og med pressa inn dansescenen som er 'obligatorisk' for indiske filmer.

En pen 8/10

 

Vi får ikkje sjå kva Fantomet gjer med drakta når han må på do heller. Tar han den heilt av, eller har han ein "smekk" foran og bak?

 

Det kan jo vera at han visste dei andre spørsmåla på same måte som vi alle har ein del ålmenkunnskap, lese litt, høyrt litt, sett ein film om det.

Lenke til kommentar

Blood Simple

Regi:Joel Coen, Ethan Coen

Amerikansk Thriller fra 1984

 

Dette er Coen's føstefilm, og det kan egentlig synes. Han endel småfeil men ikke store greier. Filmen hadde veldig god stemning, på høyde med Lynch filmer. Historien var typpisk Coen, med endel merkelige situasjoner. Er man Coen fan så er det ihvertfall ett must, men langt ifra dems beste.

 

7.5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...