Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg så Sunshine i kveld. En fabelaktig 720p-opplevelse, virkelig hartslående hva gjelder farger, lys og fotografiske elementer. Musikken var også meget bra, og det hele så i visse sekvenser ut til å bli fantastisk. Det ble det altså ikke, grunnet at filmen mer eller mindre skiftet sjanger i siste fjerdedel, og en slutt som var 50/50 elsk og hat. Vet ikke helt hva jeg synes, altså. Men store deler av filmen var herlig.

82/100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mesterlig film, men dessverre med en helt grusomt tøvete (den gir faktisk ingenmening) slutt. Lurer på hva faen de tenkte på, egentlig.

Men det var likevel ingen dårlig filmopplevelse, og slutten, elendig som den i grunn er, ødela ikke særlig. Klarte å kose meg under den også. Men det er klart de tapte seg, de første 85% av filmen er nesten 10/10.

Lenke til kommentar
Altså, liker ikke folk Sunshine fordi

mannskapet dør tilslutt?

Selv syns jeg det faktum at mannskapet dør tilslutt bare gjorde filmen bedre. Hvis noen av de hadde overlevd ville det bare blitt teit.

Helt enig, men jeg kjenner noen som hater alle filmer hvor

hovedpersonen(e) ikke overlever.

Det er teit det.

Endret av Sunset
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er egentlig aldri noe håp for mannskapet og det gis det inntrykk av tidlig. Men problemet med slutten er den bryter så totalt med resten av filmen og rammene som har blitt satt. Ni tideler av filmen buder om noe enormt ambisiøst, og så tar hele greia en billig slashervending helt uten grunn. Og når hele crewet uansett kommer til å dø, og målet er noe som hinsides enormt som å berge universet, føles Pinbacker så utrolig irrelevant oppi det hele. Hvem faen er han liksom? Han bare dukker opp. Bare så protagonistene får en siste hindring før de oppnår sitt mål, for å pumpe opp spenningen et par hakk før klimakset? Elendig manusarbeid kaller jeg det.
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som holdt på å kjede meg i hjel da jeg så Sunshine. Syntes filmen var utrolig kjedelig. Først etter en time begynte den i det hele tatt å bli litt spennende. Endte opp på en 5/10 til meg for en litt kul slutt.

Den var den utrolig kjedelige delen som var god, og derfor passet ikke en kul slutt. Den fortjente en god slutt i samme stil som resten av filmen. Det at du ikke likte begynnelsen men synes slutten var kul er jo et greit bevis på at vi begge er enig - filmen er inkonsekvent.

Lenke til kommentar

Slik jeg husker klarte de å sende den bomben(eller hva det nå var) inn i solen så alle menneskene på jorda overlever. Uheldigvis endte det med at hele mannskapet døde. Det slutter med at vi ser sollyset skinne på jorda.

Altså, det der er et handlingsreferat jeg har null problem med å huske selv. Var ikke slik jeg mente. Jeg er ute etter tolkninger.

Jeg deler mening med athorb, forresten.

Lenke til kommentar

Jeg mener at de fint hadde klart seg uten mannen som hadde snakket med Gud i 7 år. De hadde jo allerede mistet kapteinen, han som tok selvmord, ødelagt antennene og at matlageret var brent. Mener dette skjedde før han andre kapteinen kom ombord, eller husker jeg helt feil?

Lenke til kommentar

Jeg har verken problem med starten/ oppbygningen, eller slutten. Men jeg forstår at flere anser sluttpartiet som en smule meningløst, eller et ulogisk vendepunkt, men synes selv at det fungerer greit. Sunshine er uten tvil en fantastisk flott film, både bilde og musikkmessig (blenden av disse, som alle påpeker), og første gang jeg så den, ble jeg helt betatt. Men etter et par gjensyn har plottet virkelig vokst på meg, noe som sikker gjør at sluttpartiet blir litt ignorert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...