Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Synes det er mange som misforstår Revolutionary road, filmen handler ikke kun om ekteskap. Den handler for det meste om at lykken ikke finnes og at livet ikke er så godt som mange tror.

 

Men uansett om man misforstår filmen eller ei, så er det en god film.

 

Jeg gir den 9.5/10, selv om jeg har lyst til å gi den 10/10 pga den er sjelden man ser filmer som har det budskapet.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er mange som misforstår Revolutionary road, filmen handler ikke kun om ekteskap. Den handler for det meste om at lykken ikke finnes og at livet ikke er så godt som mange tror.

 

Men uansett om man misforstår filmen eller ei, så er det en god film.

 

Jeg gir den 9.5/10, selv om jeg har lyst til å gi den 10/10 pga den er sjelden man ser filmer som har det budskapet.

Vel, i bunn og grunn så skyldes vel alle problemene som karakterene har i filmen det faktumet at de har valgt å gifte seg og ta den "sikre" veien i livet. Ekteskap er noe som alle forventer av en, men som setter en stor stopper for drømmer.

Lenke til kommentar

The Incredible Shrinking Man

 

Direkte basert på boken av Richard Matheson. Handler om Scott Carey, som blir utsatt for en merkelig tåke på havet og begynner å krympe. Og krympe. Og krympe...

 

Ganske grei film, men føles som en hurtig-versjon av boken da de har utelatt veldig mye. Skjønner godt at de ikke tok med barnevakten (la oss bare si det tydelig er varmt der...), og strengt tatt gjør det ikke så mye at de ikke engang har barn i filmen. Men likevel ble jeg skuffet. I boken foregår alt gradvis, og vi får virkelig medfølelse både for Scott og kona, men i filmen går det for raskt frem. I en scene er han fullvoksen, og i neste er han på størrelse med et lite barn. Deretter bor han i et dukkehus (uten at de bryr seg å nevne hvordan han fikk det, hvordan det føles å bo der og så videre), og det blir det bare forvirrende. Slutten i boken er svært bra og fikk meg nesten til å skrive en mail til Matheson og forlange en oppfølger, men filmen slutter altfor brått. Men historien er svært bra uansett, så gidder du ikke lese boken bør du absolutt se denne eller vente på remaken neste år.

 

Vurdering: 5/10 Bra effekter til å være så gammel og historien er svært bra, men den er altfor kort (hihi) og hopper over for mye.

Lenke til kommentar

A fist full of dollars

 

Første film i serien men langt fra den beste, ikke at filmen er dårlig, den er god, bra fraktisk, men for meg er den bare litt for Spaghetti, historien er jo klassik og dette er jo ikke første gang(eller siste) den ble brukt, men fremdeles god og intresang.

Clint er jo altid kul. Med untak av slutten syns jeg action delene er litt svake, greit nok at disse quick draw duelene er en del av Spaghetti westen men det blir litt mye av det her.

 

Jeg er litt usikker på om denne eller For a few dollars more er den svakeste i serien, det er ca. like gode.

 

7.5/10

Lenke til kommentar

Da har jeg sett Gufaren I og II for første gang!

 

Godfather I

 

Fra før hadde jeg sett ca en halvtime av den første og sovnet. For å si det sånn, det var det jeg hadde av forventninger. Jeg ble positivt overrasket, for å si det mildt! Her var det mye av alt, og jeg storkoste meg i store deler av filmen. Det blir dog litt unødvendige pauser innimellom med litt for lange samtaler, og sekvenser.

 

Den kjente musikken er fantastisk og gir en slags italiensk mafiafølelse over det hele, og passer perfekt inn i resten av det litt mørke miljøet vi ser i mye av filmen.

 

Prikken over i'en blir dog skuespillerne. Det må ha vært vanskelig å være i Oscar-komiteen på den tiden, da Gudfaren inneholder etter min mening 4 klare Oscar-kandidater i Brando, Caan, Duvall og Pachino. Fantastiske prestasjoner av alle sammen.

 

9/10

Godfather II

 

Mye av det samme her som i enern, både med skuespillerprestasjonene og dødpausene. Jeg ser for meg at for mange blir ikke dette dødpauser, men hardt arbeidene perioder med informasjon. Men, for min del ble det litt kjedelig. Det var dog mindre slike perioder i toer, og historien om Vito er rett og slett fantastisk. Jeg storkoste meg hver gang unge Vito kom på skjermen igjen, og det var kanskje en grunn til at M.Corleone ble kjedelig til tider.

 

På grunn av Vito Corleone's historie har jeg lyst til å gi denne toppkarakter, men den ender på det samme som enern.

 

9/10

Lenke til kommentar

Jeg ble just ferdig med Sympathy for Mr.Vengeance.. Og jeg likte den.

Jeg likte den rolige, syke og litt depressive stemningen i filmen.

Der igjen, den var kanskje litt dyp i noen scener, så jeg følte et par ganger at noen klipp var litt uforståelige.

Filmen fikk meg også lysten på å ta et gjensyn med Oldboy.

 

Sympathy for Mr. Vengeance; 8,3 av 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...