Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Ip Man (2008)

 

2008_06_07_03_Ip_Man_ed.jpg

 

Donnie Yen skuffer aldri (eller nesten aldri ivertfall). Dette er et sikkelig herlig film! De fleste martial arts filmer handler om hevn. Men her dreier det seg om "justice", å stå opp og nekte å gi etter.

 

Filmen hander om den legendariske Grandmaster Yip Man (som har trent bl.a. Bruce Lee og mangen mer). Vi følger Ip Man igjennom det gode også det grusomme...når Japan invaderer. Alt blir snudd på hode, og det er en kamp i segselv å skaffe mat.

 

Her er det sikkelig bra skuespilling rett igjennom, og jeg må si dette må være det beste Donnie Yen har gjort. Kamp scenene er ikke annet en rå, brutalt og imponerande. Jeg hater "Wire-Fu", og takk gud at det er ikke noe "Hidden Tiger" møkk her. Jau wire er brukt, men på den korrekte måten.

 

Denne filmen er rørende og kan lett trekke inn selv en som er ikke MA fan. Historien er bra fremført, men dessverre litt glemt i den siste halve delen, men gjør opp for dette med bruk av tekst på slutten.

 

Jeg må innrømme at denne filmen gav meg en sikkelig berg og dalbane av følelser...tårer, glede, spenning, sjokk, jubel, oh ikke minst respekt og insperasjon. Dette var en fabelaktig film!

 

Anbefales!

 

9/10

 

Trailer i spoiler

 

 

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Død snø er forsåvidt en stor blanding av flere genre innenfor horrosjangeren (som dere sikkert la merke til), og har et hovedfokus på splatter . Så jeg anser filmen som et splatterinnslag, ikke en typisk "zombie-film", selv om det utrolig nok er zombier i den. Som splatterfilm funket Død Snø utmerket for meg. Original, lett underholdning, skikkelig bra gøsjeffekter, samt at det hele er komplett idiotisk, som de fleste splatterfilmene. Heller ikke homeagen til Evil Dead 2 skuffet.

Lenke til kommentar

Jeg håpet på en actionfylt film som hadde spart på noe av godstemningen fra Alien. I stedet fikk jeg en film med en rekke slitsomme karakterer som var langt mer actionpreget enn forventet. Som heseblesende actionfilm fungerer den likevel fett. Ser frem til et gjensyn der jeg vet hva jeg kommer til. Forventinger ødela første visning for min del.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Vargtimmen

Regi: Ingmar Bergman

Svensk Skrekk fra 1968

 

Hadde egentlig ikke store forventningene til denne, selv om Mr.Cypheron hadde rost den langt oppi skyene. Og må si at filmen virkelig overrasket. Jeg som trodde ingen av Bergman filmene slo Persona, vel der tok jeg feil.

 

Stemningen i filmen var noe av det beste jeg har vært borti. Virkelig på høyde med Persona og Stalker når det gjelder stemning. Cinematography var også meget imponerende. Musikken, skuespillet og historien var det heller ikke noe å si på.

 

Hadde det ikke vært for at jeg er dårlig i å skrive anmeldelser, så hadde jeg skrevet en mere utfyllende tekst, men det har Cypheron stått for allerede.

 

Filmen anbefales ihvertfall til alle Bergman fans, og alle film fans generelt.

 

10/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...