Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkert noen som har tatt denne, men:

Det har ikke noe og si. Meningen er ikke å anmelde filmer først eller noe, men å påpeke din mening.

 

btw, side 1000. :)

 

Javel. :)

 

Det var jeg som skrev det første innlegget på side 1000, så det så ;)

 

Men jeg har flere poster enn deg i denne tråden(nr 600 faktisk)

Lenke til kommentar

Oldboy (2004)

 

Det må være en av de sykeste(tolk sykeste som du vil) filmene som finnes der ute. Jeg ble veldig positiv overrrasket. Jeg hadde ingen kjennskaper til hvordan historien var (pleier som oftest å lese litt om filmene før jeg ser de) og jeg holdt ærlig talt på å skru av filmen etter en stund, men så skjedde det noe; han slapp ut fra leiligheten.

Skuespillet er er en velspilt og hele stemningen i filmen er genialt. Genial er også twisten i filmen. Denne filmen dtiller i egen klasser over filmer som er blitt adaptert fra tegneserieverden. MEN det var noe som skurret litt i historien, det kan være jeg som ikke har fulgt godt nok med, men karakteren ender i første omgang med

 

5/6

 

 

Max Payne

 

Fint laget, men for å sitere Øverli: Ideen er like kunstig som pære juice og sitter like godt som en fjert i en stråstol.

 

2/6

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke Eraserhead er sååå uforståelig som folk skal ha det til. Vil faktisk trekke det så langt som at Mulholland Dr. er mer vanskelig og løse. Ikke at jeg har "løst" Eraserhead (noe jeg ikke prøver på heller). Jeg bare nyter filmen. Det meste går greit å skjønne.

 

Neida, hele "redsel for å bli far"-greia er ikke akkurat kryptert, og filmen er ganske grei å forholde seg til sånn sett. Bare tenker på surrealisme generelt, jeg. Hvis det ikke ligger noe bak, symbolikk eller noe fra den skauen, er det et ganske billig virkemiddel; hvemsomhelst kan finne på noen random ting og slenge dem sammen i en collage, det er kanskje det simpleste ever. Akkurat Lynch lar jeg passere selv om han selv har innrømt at det ofte ikke ligger noe bak surrealismen; han prøver jo gjerne å "filmatisere drømmer", og det er nettopp det jeg liker med filmene hans, at de faktisk har den stemningen man (jeg, vaffal) opplever når man drømmer, spot on. Og fordi de gjerne har en ganske elegant regi.

Men jeg er bare overrasket over hvor populært surrealisme i seg selv er blant mange. Ganske opptatt av at ting har mål og mening, jeg.

Lenke til kommentar

Jeg så nettopp Saw IV og syns den faktisk var ganske bra. Jeg forstår ikke hvorfor alle skal kritisere denne serien så mye. ¤¤¤Spoiler for Saw III:

Du tenker kansje: "Hvordan kan denne bli bra nå som Jigsaw er død?"

Men det er ikke et problem. Saw IV forteller mer om Jigsaw's fortid og hvorfor han ble som han ble; samtidig som nye historier fortelles. Volden eller gørret er som før, som en syltetøyfest (jordbærsyltetøy med klumper) samt en detaljrik obduksjon. Og som vanlig er det en slags oppsummering i slutten som får deg (eller hvertfall meg) til å oppnå Nirvana, på en litt mindre skala...

 

EDIT: 8/10

Endret av Ashol
Lenke til kommentar

Fight Club

 

Vil nøye meg med å si at det var et noe uventet, men skuffende gjensyn av filmen. Så den for 8 år siden, da jeg var 10 og husket svært lite. Mest sannsynlig sovnet jeg vel et stykke uti forrige gang også.

 

Liten spoiler her, men virker som det er greit i denne tråden. Tvisten ble for meg for spesiell, og ødela mye for min oppfatning av filmen. De første 80-90 minuttene derimot er klasse.

 

Sliter med karakter, men foreløpig endte den på 7/10 på imdb.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Død Snø:

 

Så filmen for første gang, og er en konge film, som for meg er på topp 10 over de beste filmene ever. Det kommer alt an på hva man forventer av filmen, og om du kjenner zombie-sjanger filmene så synes du nok denne er god, hvis ikke så bare glem den.

 

 

10/10

Lenke til kommentar
Hvor går grensen for å kjenne sjangeren da? Jeg har sett 3 Romero-filmer og 28 days/weeks, men jeg synes Død Snø var ekstremt middelmådig.

 

Grensen går nok en god del høyere enn de filmene der... ;)

 

Har ikke fått rota meg til å se Død Snø enda, men skal prøve og komme meg på kino i morgen tenkte jeg. Er bare redd jeg har litt for høye forventninger til den... jeg har sett maaange filmer innenfor denne genren (og egentlig alle syke subgenres innen horror) siden jeg var altfor ung til å egentlig se de (sånn type 1980 og oppover). Kunne vært interessant og egentlig visst hvor mange skrekkfilmer jeg så på 80-tallet... :hmm:

 

 

Edit; og til dere som krangler om hvem som har lengst e-penis... jeg fikk første innlegget på side 1001, som er waaay kulere enn 1000, så det så!!! :tease:

Endret av mjau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...