Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

The Rock:

Seff sett denne actionklassikeren tidligere, men måtte få med meg den når den gikk på TV for litt siden. Et helt greit plot og filmen byr aldri på de store overraskelsene eller de kreative vriene. Likevel, dette er god underholdning takket være forholdsvis godt skuespill, flott filmning, stilig musikk og ikke minst en rekke freshe actionscener.

7/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

King Kong

ff_kingkong_object_468.jpg

Handling:

Filmen handler i hovedsak om den unge skuespilleren Ann Darrow, som blir oppdaget og skal spille i filmskaperen Carl Denham nyeste film. De drar ut på en farefull ferd, men ender på en mystisk øy i et uvær. Her bor King Kong sammen med dinosaurer og forvokste krypdyr. Lokalbefolkningen på denne Øyen er ganske sære og Ann Darrow blir offer for lokalbefolkningens offringsrituale.

King Kong blir forelsket i denne vakre lille kvinnen. Vi følger mannskapet på båten og Ann Darrow gjennom en farefull ferd gjennom den fryktelige jungelen som tilslutt ender med at King Kong blir fanget og tatt med til Chicago for å bli brukt i et show. Den rømmer og ødelegger mye av byen.

Min mening:

Serdeles skuffende film. Til tider kunne den være litt underholdene, men mesteparten av tiden kjedet jeg meg og konsentrerte meg heller om å ikke fryse i den kalde kinosalen. Filmen var forøvrig full av ekle klisjeer. Slutten skulle være rørende, men ble så latterlig at jeg måtte felde en tåre av latter...

4/10

Edit: Terningkast, ja.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Domino:

Handling:

Hele filmen handler om dusørjegere(3stk), hvor hovedpersonen er en dame med vanskeligheter med tilhørighet. Hun finner etter hvert seg i sitt rette element når hun blir med to erfarne dusørjegere på jakt. Filmen går på kino i disse dager, så jeg skal ikke legge for mye ut om handlingen ;)

Min mening:

Jeg likte filmen sånn passe bra. Storyen har potensiale, men den minner meg litt for mye om skolestilene jeg skrev på ungdomsskolen. Filmen er underholdene til tider, men jeg synes det er stort sprik når det kommer til skuespillerne. Det er blant annet dratt med et par gamle 90210- helter :( Det er lite musikk i filmen, men jeg liker det lille som er. Blant annet Xzibit.

Terningkast: 3

Lenke til kommentar

Dante´s peak.

Den gode gamle historien; en mann (Pierce Brosnan) tror at en vulkan vil snart få et utbrudd, ingen tror på han og omfg lol: alle er eid untatt mr. Bond.

Katastrofefilmer er gøy. Innsjøer som blir forvandlet til syre (Som spiser metall, men ikke fisk) på et halvt sekund, jordskjelv når du absolutt "minst" venter det, sammenraste gruver som blir gravd ut på no time av menn med brannslokningsaparat og mye mer.

Litt halvveis, men underholdning er det. Så vi tar en Zevs og gir den terningkast 6/10.

Lenke til kommentar

Tasogare Seibei/The Twilight Samurai

En lavrangs samurai jobber hardt for å få endene til å møtes etter sin kones bortgang. Da han beskytter en ung kvinne mot sin tidligere ektefelle blir han utfordret til kamp. Han vinner kampen kun med en trestokk som våpen, og ryktet om denne begivenheten sprer seg fort. Dette resulterer i at han en dag får i oppgave å ta av dage en arg fiende av hans klan.

Dette er en av de største drittfilmene jeg har sett. Den er så spekket med klisjéer at det smerter, skuespillet er så lite overbevisende at man skulle tro det var en parodi, historien som fortelles er fullstendig uinteressant og måten den fortelles på (voiceover osv.) er like ille, bildekvaliteten er møkkadårlig og kameraføring/klipping er på linje med mitt filmprosjekt i 10. klasse.

The Twilight Samurai er en film om ingenting. Den er så dårlig laget at den overtar tapertronen til The Station Agent i min filmsamling. Well done.

1/6

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

AvsporingNorgespremiere 6.jan

Handling

En familiefar prøver seg på sidesprang med feil dame og presset blir svært stort når han tenker på sin datter med diabetes type. 1. Stikkordet er penger, men jeg vil ikke røpe noe særlig mer.

Min mening

En litt kjedelig kinotur for min del. Storyen er grei, men mangler særpreg. Jeg fikk flashbacks i massevis og savnet av god filmmusikk ble stort. Filmen bærer også preg av gode og dårlige skuespillere(Xzibit burde holde seg til musikken sin).

Terningkast: 2

Lenke til kommentar

Dirty Harry

Jeg trodde ikke jeg hadde sett den, men underveis kjente jeg igjen flere og flere scener, og kom til slutt fram til at dette var en av de filmene jeg så med pappa på TV de sene kveldene jeg ikke fikk sove. En av yndlingsfilmene hans, og en ekte klassiker. Eastwood er så forbanna kuul, til tross for at han går kledd som Napoleon Dynamite.

B0007LPLME.02.LZZZZZZZ.jpg1179-5-large.jpg

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe

Flott familiefilm. Jeg fikk nesten tårer i øynene av fotograferingen samt bruken av musikk de første 10-15min. Ellers er filmen helt grei. Den er mer enn lang nok, (2,5 time) men historien går fort fort fram. Man rekker ikke dvele ved hendelser, og karakterutviklingen er veldig rask. Georgie Henley som Lucy gis oss uten tvil det beste skuespillet i filmen. Hun er rett og slett fantastisk. Dakota Flanning kan legge seg. Dessuten er hun fryktelig søt. Ser for meg at denne filmen blir husket og vist videre til neste generasjoner.

7/10

Lenke til kommentar

LarsP: Denne linjen sa vel egentlig det meste, og førte til at jeg ikke tok anmeldelsen hans seriøst:

The Twilight Samurai er en film om ingenting. Den er så dårlig laget at den overtar tapertronen til The Station Agent i min filmsamling. Well done.

:)

Men bevares, folk skal få mene det de vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

The Station Agent er jo helt grei den.

Mr. & Mrs. Smith

Jeg hadde null forventninger til denne filmen og den overrasket meg veldig positivt. Et typisk eksempel på at "film er film og ikke virkelighet". Filmen belyser trivielle problemer i et ekteskap og kombinerer det med fet action. Den kan forstås på flere måter, blant annet disse to: Hele filmen er et testofyllt actionepos uten mål og mening, med pene skuespillere og dyre effekter. Eller; måten ektefellene reagerer på diverse ting overdrives i denne filmen til det ekstreme. Et eksempel er når Jane har samme reaksjon på et kuleskudd som vanlige jenter hadde hatt på ... et skjeldsord. Egentlig er denne filmen bare en romantisk komedie fremstilt på en uvanlig måte og det er det som er så genialt med denne saken her.

8/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

"Hahaha" er faktisk det som beskriver The Aristocrats best. Skikkelig grunnløs film, men jeg lo meg halvdød likevel.

Lenke til kommentar

Legenden om Narnia: Løven, heksa og klesskapet

Edmund var skikkelig søt, men nok om det, filmen hadde bra musikk. Filmteknisk sett var filmen bra, men ikke imponerende. Jeg kan ikke si det samme om logikken og historien. Historien var stappfull av ulogiske elementer. Hva var det som gjorde at ungene liksom redda Narnia? De gjorde ingenting spesielt, de bare dukka opp, gikk rundt og pusta. Og da var alt i orden?

Jeg syns historien var så teit at da Julenissen plutselig dukka opp så vakte det ikke avsky. J.R.R. skal visstnok ha fått en lættis pga Julenissens ankomst, men C.S. rynka vel på nesa og ignorerte det tydeligvis. Det er ålreit å ha med en slagscene, men det er ikke like ålreit når kamphandlingene og taktikkene er like hjernedøde som Terry Schiavo. Den finurlige vrien med føniksen stod det respekt av, men.

Jaja, det var sikkert en barnefilm, men hvorfor skal ikke barn få lov til å bli servert litt logikk de også? Stakkars små.

Lenke til kommentar

The Transporter

http://www.imdb.com/title/tt0293662/

Handling

Spenn fast sikkerhetsbeltet, her kommer en "vill ferd der knyttnevene og kulene flyr" (Milwaukee Journal Sentinel) som gir ”det ene opphissende adrenalinkicket etter det andre!” (New York Daily News) Frank Martin (Jason Statham - Snatch) er den beste til det han gjør: Å frakte farlig eller ulovlig gods uten å stille spørsmål. Men denne lasten, en vakker, ung kvinne som er kidnappet av internasjonale slavehandlere, vikler ham inn i livsfarlige komplikasjoner. Nå må Frank sette inn høygiret, i en ustoppelig actionspekket kamp til siste slutt, for å redde sin dyrebare last... og sitt eget liv.

Min Mening

I og med att The Transporter 2 er like om hjørnet(på dvd), så tenkte jeg att jeg ville se den første før jeg ser 2'ern.. og det er vel egentli ikke så mye og si, det positive er att det skjer noe nesten hele tia, mye action, skyting, eksplosjoner, bilkjøring, ja hele pakka.. koste meg gjennom hele filmen, og Jason Statham spiller utrolig bra! en fryd å se på! det negative er att det meste er overdrevet ganske mye, å det irriterte meg faktisk litt.. men alt i alt en bra actionfilm jeg anbefaler..

7.5/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Monty python's : LIFE OF BRIAN

Denne filmen handler om Brian som blir fødd samme år som jesus, de tre vise menn trur at det er jesus dei er komt til men egentelig er det Brian og hans sure mor som ble voldtatt av Maximus, og derfor fødde barnet, han blir feilaktig forvekslet med messias og mange folk roper merklige ting til han, han forstår ikke selv hva som foregår eller hvorfor.

Denne filmen anbefalest på det sterkeste og jeg garanterer at du vil le deg skakk i hel, som så jeg gjorde.

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...