Tor Rasmussen Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Kjøpte nylig en ekstern blitz til kamera. Med blitzen fikk jeg 2 stk 3V Litiumbatterier helt likt dette: http://www.biltema.no/products/product.asp...7&iItemId=18053 Så mener jeg å huske at mobiltelefoner bruker Litiumbatteri, og mobilbatteriene er jo høyst ladbare. Det som får meg til å undre er at "vanlige" alkaliske batterier i BilTemakatalogen ikke er oppgitt med hvor mange mAh de er. De oppladbare batteriene er oppgitt med mAh i katalogen, og det er også dette Litiumbatteriet. CR-2 3V 750mAh. Men batteriet står ikke oppført under ladbare. Noen som vet? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 CR-2 litium batterier er ikke oppladbar. Mobiltelefoner bruker Lithium-Ion batterier. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Takk for den oppklaringen. Et oppfølgingsspørmål da. Noen som vet omtrent hvor mange flash en ekstern blitz klarer på et sett (2stk) slike batterier? Jeg skal "dekke" et bryllup for min bror og lurer på om jeg må hamstre batterier eller om 2 sett skulle være nok. Kan ta med at Blitzen er en FPF 34 Fuji som skal brukes sammen med FujiFinePix 602z. Endret 17. juli 2004 av Tor Rasmussen Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Hivs vi sier at hvert flash bruker ca 16 Joule med energi så vil 2 CR-2 batteri gi ca 1000 flash. Det vil være sterkt avhengig av mange faktorer, men 1000 er en pekepinn. Endret 10. september 2004 av Kristallo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå