Gå til innhold

Vannkjøling i shuttle + gpu ?

Anbefalte innlegg

Ved neste lønning skal jeg gå til annskaffelse av http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...RATOR1&toc=5415 <- denne og skulle gjerne også fått satt på en gpu kjøler, eneste problemet er jo plassen.

er det noe som lager gpu kjølere ? burde ikke være store saken å frese ut en blokk som man kan feste på gpu og ha et par kobber rør som går inn i selve kassen.

Noen som vil ta på seg dette ? vil ha ned støyen på kabinettet så mye jeg klarer.

Har forresten SB61G2 med P4 2.8 Prescott, 512mb ram, radeon atlantis 9800pro, 2 disker + dvd rom. bruker ingen pci kort så for min del kan kjøleribben til gpu være større i bak kant.

Noe håp ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du finner en gpu kjøler der som har en høyde lavere en 3 cm så lykke til. er ca 1 cm klarering fra skjermkort til kassen.

så må nok få spesial lagd noe hvis det ikke alt finnes til shuttle men andre steder i verden.

Endret av remster
Lenke til kommentar

Jeg sitter i vannkjølingstanker (pun intended) selv, og skal frem med målebånd og skyvelær når jeg kommer hjem fra ferie i modten av neste uke. Det må jo være mulig å få plass til en GPU kjøler mellom skjermkort og lokk.

Hvis du sier det er 3cm med plass, skulle vel denne passe akkurat? Iallfall hvis du skjærer et hul i sideveggen på kabinettet og legger plexiglass utenpå.

_

johanf

Endret av johanf
Lenke til kommentar

det er 1 cm med plass. laveste kjølern jeg har finni til gpu er 3cm høy. dvs 2 cm for mye. shuttlen står midt i stua så skjære hull i kassa som blir synlig er ikke aktuelt. og den skal ikke moddes i den forstand.

Det jeg ser for meg er at man må lage en ribbe foran og kjøre heat pipes over kanten og inn med vann der istede. men jeg klarer ikke lage noe sånt. så det trenger jeg evt hjelp til.

så hvis noen her vil tjene en liten slant og prøve seg på noe som jeg vil tro ikke er gjort før så si i fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...