tellus Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Har etter timer med lesning stått mellom ixus 500 eller sony w1. har vraket z40 etter en tur på den lokale elite foto butikken som sa rett og slett at de helst ikke ville selge meg det siden bildene var så dårlige i forhold til mine andre allternativer. ble litt hekta på w1 store skjerm,men så var de og kjøpe dette da. skulle vise seg og ikke være så lett. Finner ingen plass de har det på lager. w12 har japanphoto kampanje på, men de hadde de heller ikke inne her i haugesund hvertfall. Fant ikke noe lager status på nett hos dem heller. Er de dumt og kjøpe p100 i stedet for w1\s12 bare for jeg skulle hatt kamera snarest. reiser på ferie den 27 juli. hadde vært greit og hatt det da. p100 har en skjerm størrelse midt mellom ixus og w1. bruker ikke vanlige baterier som egentlig ikke er noe hindring for meg. de som er greit med ixus er jo at de bruker compact flash som er dobbelt så billig som sony sine minne kort. hadde en gang et ixus 300 som jeg var fornøyd med den gang. Jeg skal ha et minst mulig kamera som tar ok bilder. et pek og trykk. tar bare familie bilder og ferie. har også luktet litt på hp 707 da dette har fått bra tester for sin digitale blits funk. Har fått et stort prob i de siste, jo mere jeg leser jo mer usikker blir jeg. ble mye rot dette men men. skal ikke være lett. Help wanted. Endret 17. juli 2004 av tellus Lenke til kommentar
ooolsen Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Send en mail til Japanphoto.no og spør om de har det på lager. Jeg sjekket på mandag og da hadde de, men bare noen få... Bestilte det på tirsdag, så jeg håper på å ha det snart. Lykke til! Lenke til kommentar
sarom Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hvis ikke Japan Photo kan skaffe deg W12 tror jeg det er vanskelig å få tak i nå. Jeg tror ingen nettbutikker kan skaffe det så fort nå. Noen fotoforretninger har det nok, men da blit det mye dyrere. Jeg hadde også Ixus 300 tdligere. Det var godt og solid dengang. Får du ikke tak i W12 synes jeg du skal gå for P100. Autofokusen er utrolig rask i forhol til Ixus 500. Begge kameraene tar gode bilder. Jeg ville ikke luktet mer på HP 707. Så på det på Elkjøp, men synes ikke det oste mye kvalitet av det. Og det har mye støy i bildene. Er forresten Elkjøp Åkra Elektriske langt unna deg. Det står på nettsidene til Elkjøp at de har W1 på lager. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Sony sine kamera vet jeg lite om, men vet at Ixus 500 er ett meget godt kjøp når det kommer til bildekvalitet. Men det er ikke det kameraet som er best når det kommer til hastighet og batterikapasitet, selv om jeg ikke vet hvordan det er sammenlignet med Sony. Når det er sagt, så er ikke mitt Ixus V3 noen hindring for meg verken når det gjelder hastighet eller batterikapasitet. Også bruker Ixus serien, men unntak av Ixus II/IIs og Ixus i, Compact Flash. HP707 vet jeg heller ikke mye om, men har også lest at HP sine kamera ofte lider av litt mer bildestøy enn tilsvarende kamera fra andre produsenter. Z40 er ett godt kamera på mange måter, men bildekvaliteten kan ikke sammenlignes med f.eks Ixus 500. Lenke til kommentar
tellus Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 sarom. tusen takk... du er da genial. kjører forbi åkra elektriske 2 ganger til dagen. (jobb) men de står den prisen bare gjelder ved kjøp på internett så de skal vel ha 1000 spenn mer i butikken he he de vet å sko seg. den lokale hillesland butikken skal ha 4990 for w12. hvis ikke kan jeg ta meg en ringe runde til de andre japan photo butikkene i området og elkjøp for den del. Lenke til kommentar
tellus Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 står de har sony p100 (3495) olumpus c60(3995) ixus 500 til 3990 sony w1 (3895) på de lokale butikkene. skal ta meg en runde og få ristet,kost og sjekket dem før den endelige dommen faller. så jeg får kansje et tøft valg. Prisene er nesten de samme som på nett, men de er verre med minne korta for de er dyre, men kan bestille dem på nett bør vel minst ha 256. ser de er ca like dyrt med en på 512 som 2 på 256. Føler de blir litt mye bilder og holde orden på med 512 brikkene. Lenke til kommentar
sarom Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hei! Elkjøp Sandvika tar 3995,- og da skal ikke Åkra ta noe mer. Lenke til kommentar
lgus Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Hei Er det noen som har efaring/kjenskap til hastigheten ved fotografering med blitz på W1/P100. Mener å ha hørt at når en bruker vanlige AA baterier så er spenningen normalt lavere (2,4V) en når en bruker proprietærte batteri, med det resultatet at det tar lengre tid å lade opp blitzen. Hvis dette stemmer så tar W1 færre bilder med blitz ila 10 sek en P100? Og evt hvordan er disse sammenlignet med andre kamera. I dette landet som det er mange mørke dager vinterstid, synes jeg dette er nokså viktig i den totale sammenhengen. Det hjelper lite hvis kameraet ellers er raskt hvis ikke blitzen henger med. Lenke til kommentar
tellus Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 kjøpe w1 på elkjøp åkra i dag så jeg skal vel få testet det. var eneste plassen jeg fant der de hadde de inne. de hadde 2 stk og begge var solgt før kl 2 i dag. måte ut med 3990 eller no. så nå må jeg bestille meg et minne kort. skulle se på flere men da jeg så den store skjermen glemte jeg alt annet. ser man hvor lett lurt man kan bli.. he he Lenke til kommentar
sarom Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Gratulerer med W1. Det var fint de hadde igjen på Åkra. Jeg bestilte minnekort til mitt igår, og nå er det allerede underveis i posten. Jeg kjøpte: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12366 Håper det er bra og billig. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg bestilte minnekort til mitt igår, og nå er det allerede underveis i posten.Jeg kjøpte: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12366 Sandisk er ihvertfall ett av de beste og mest stabile merkene. Med tanke på at Memorystick er rådyrt, så var ikke den prisen så aller verst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå