Gå til innhold

MSI KT3 Ultra og AMD XP Mobile?

Anbefalte innlegg

Har lest en del om XP-M, og sjekka hvilket hovedkort folk brukte sammen med CPUen, men har ikke sett noen med akkurat MSI KT3 Ultra og XP-M. Men det skal funke ikke sant? Alle XP-M har jo 266 Mhz FSB noe som MSI KT3 Ultra skal støtte. Har ihvertfall flasha BIOS, så jeg har opp til 15x multiplier, så akkurat den biten er ikke noe problem.

Har ingen planer om å bytte ut hovedkortet. Skal bare ha en mindre oppgradering før Doom III. En overklokka XP-M og et Radeon 9800 PRO tenkte jeg.

Så mitt spørsmål blir om noen har vært borti disse to komponentene sammen. Eventuelt tilsvarende hovedkort med KT333 chipset og XP-M.

Er det forresten noen som vet hvor langt det er vanlig å kunne klokke FSB på KT3 Ultraen? Har bare fått den opp til 146 Mhz, der stoppa den, men det er mest sannsynlig pga CPU.

Endret av sunh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg egentlig lurer på er jo bare om hovedkortet støtter XP-M da.

Det med FSBen er ikke så farlig, den får bare gå så langt den klarer når jeg evt. får meg en XP-M. Spurte bare av ren nysgjerrighet, hvor langt jeg kan forvente å få dratt den liksom.

Vet ikke om jeg har slik lås på PCI/AGP nei, tror ikke det.. :\

Endret av sunh
Lenke til kommentar

Har en Xp2500+ selv på KT3 Ultra kortet.. Har ikke prøvd Mobile CPU`en, men FSB en klarer jeg å dra opp til 177 før Minnet mitt ikke vil lengre (Apacer PC2700)

Så vet du det :)

Skal også være automatisk agp/pci klokking med nyeste bios (har lest det, kan ikke garantere det 100%) så det burde ikke være noe problem å dra FSB ennå lengre...

Lenke til kommentar

Ah, det der likte jeg å lese. Da passer vel mest sannsynlig en XP-M 2500+ også.

Kan stemme det med automatisk AGP/PCI-klokking ja. Får nemlig klokka PCen mer nå enn før, og det må være pga. BIOS :)

Bare en liten ting.. Vanlig XP 2500+ (266) er vel Thorton eller Thoroughbred, mens XP-M 2500 (266) er Barton, men det har vel ingenting å si for kompatibiliteten?

Lenke til kommentar

Har ikke noe å si..

Det vil si, jeg har en Barton 2500+ (333) (finnes det andre)

så barton kjerner funker utmerket på kt3 ultra ja.

Lykke til med oppgraderinga..

Har du forresten tenkt til å modde pro kortet til xt ??

Lurer på å kjøpe et 98000 pro jeg også.. Som forhåpentligvis er r360 kjerne :)

Lenke til kommentar

Har du Barton 333 ja.. Det betyr vel at du har KT3 Ultra2 og ikke vanlig KT3 Ultra? Ihvertfall etter det jeg har lest på MSI sine sider så støtter ikke vanlig KT3 Ultra CPUer med 333 Mhz FSB.

Uansett er alle AMD XP-M en Barton med 266 Mhz FSB... Så alt tilsier at det skulle fungere på mitt HK, selv om jeg ikke er 100% overbevist enda :)

Må lese litt mer om den flashinga av 9800 PRO-kort før jeg setter i gang ihvertfall. Om risikoen ikke er for stor, samt at det er noen FPS ekstra, så blir det vel flashing :p

Endret av sunh
Lenke til kommentar

Jeg har et KT3V versjon 1.0 Mitt kort støtter opp til xp2800+ med 333Fsb... Lurer egentlig litt også på om mitt kort tar XP-M?

Men det jeg var ute etter er egentlig at jeg lurte på om mitt Hk også hadde automatisk pci/agp lås siden jeg har ikke funnet det i biosen......?? ja har den seneste bios oppgraderingen...

Lenke til kommentar

Hehe ok. Men jeg kom plutselig på at jeg bygde jo en PC til søstra mi for en stund siden. Den har litt nyere hovedkort, KT4. Så jeg bytter hovedkort med henne, slik at jeg får AGP 8X og litt raskere chipset og ting og tang. Så da har jeg ihvertfall ingen kompatibilitetsproblemer lenger! :)

Problemet mitt nå er om jeg skal kjøpe vanlig XP med 333 Mhz FSB eller XP-M med 266 Mhz FSB, men akkurat det har jeg ikke tenkt å plage noen av dere med. Må vel klare å bestemme meg snart :p

Takk for hjelp uansett!

Lenke til kommentar
Hehe ok. Men jeg kom plutselig på at jeg bygde jo en PC til søstra mi for en stund siden. Den har litt nyere hovedkort, KT4. Så jeg bytter hovedkort med henne, slik at jeg får AGP 8X og litt raskere chipset og ting og tang. Så da har jeg ihvertfall ingen kompatibilitetsproblemer lenger! :)

Problemet mitt nå er om jeg skal kjøpe vanlig XP med 333 Mhz FSB eller XP-M med 266 Mhz FSB, men akkurat det har jeg ikke tenkt å plage noen av dere med. Må vel klare å bestemme meg snart :p

Takk for hjelp uansett!

Skal du klokke? Har XP-M samme cache størrelse som En XP 2800/3000+ ? Jeg ville helst hatt optimal FSB på hk.... Men hvis du klarer å hente mye av en XP-M som klokker godt samt lik cache som en vanlig xp så tror jeg ville gått for den.., kan ikke si sikkert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...