tommy_sn Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hei! Noen som har eller kjenner noen som har en Chrysler Sebring? Skulle gjerne hørt noen erfaringer om denne.. Tommy! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Chrysler har jo utmerket seg for å lage biler som slites svært fort. Prisene på Chryslere faller som en sekk poteter, og det er ikke uten grunn. Du kan være heldig og finnet et fint eksemplar, men da må du regne med å bruke både en og fem kroner på vedlikehold. Videre er jo Chryslerne som oftest utstyrt med elektronikk til den store gullmedalje. Du får mye bil for pengene, men altså er det slett ikke sikkert at morroa varer så lenge... Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Hmm..ny Sebring da? Burde jo ikke være problemer med de..Er det no styling/trimming til de på makedet? Hva mener du med utmerket seg for å lage biler som slites svært fort Begrunnelse... Tommy! Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Finnes ganske få Sebringer i Norge, så at folk har sterke meninger om denne bilen slites og rett og slett er en dårlig bil, er rart.. Jeg har en 2001 Chrysler Sebring LX - LX er modellen med mest utstyr (som bland annet skinn). Bilen min har gått 136000km nå, og det eneste jeg har gjort med bilen, er vanlig service. Jo, forresten.. jeg byttet hovedlyktene på garanti da de ble litt svidde (han før meg hadde kjørt med kraftigere pærer). Veldig mye komfort og veldig deilig å kjøre langt med er min mening. Finnes veldig mye styling til bilene i USA, men trim til 2.0 literen er det dårligere med.. I USA kommer den med enten en 2.4l rekke 4'er eller den samme 2,7l V6'eren som du får i Norge. Hvis du er dyktig til å mekke, så kan du derimot kanskje klare å få på samme kompressor på 2.0l'ern. Denne motoren finnes nemlig i Chrysler PT Cruiser - men det er litt større plass i motorrommet der. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 tommy_sn: sjekk ut TUV-lister og andre bruktbillister. Da vil du se at Chrysler til stadighet utmerker seg over å ha mye feil på bilene sine. Det er klart at det er mindre feil på nyere biler, men det blir jo da noe annet enn det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Han spør om Sebring som det er veldig lite feil på... Så det blir noe annet enn det du tenker på Bfisk, siden dette ikke er en gammel Voyager han spør om. FYI: Chrysler Sebring sedan ble lansert i Norge i 2001. Fra før finnes det enstakede coupe-varianter i Norge, disse kan være så gamle som fra 1995.. Disse er alle bruktimporterte. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Noen som har 2004 el 2003 modellen med 143 hk? Hvordan er motoren i denne, tenker da på med autostick, og manuell. Stor forskjell? Har den f.eks høyt turtall på høyeste gir i 90 km/t? Finnes det noen som chip-trimmer denne modellen? Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Samme motor fra 2001 til i dag. Selv har jeg autostick og det kan føles slitsomt i lange bakker på motorveien da den gjerne vil gire ned til tredje gir. Ellers girer den veldig pent og drar greit. Skulle jeg valgt igjen, så ville jeg nok tatt manuelt gir da dette gir bedre bensinøkonomi, samt bilen blir sprekere. Fullt mulig å chippe som alle andre biler med innsprøytning. Fikk tilbud om dette av et firma i østfold (husker ikke navnet) på 6000,- inkl mva med sportsluftfilter. Dette ga da ca. 150-155 hk samt rundt 205-210 Nm. Gadd aldri å gjøre det, da jeg ikke har lyst til å fylle 98 oktan uten å merke den helt store forskjellen. Ligger forresten på ca. 2400 rpm i 90km/t på 4 gir. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Chrysler Sebring sedan ble lansert i Norge i 2001. Fra før finnes det enstakede coupe-varianter i Norge, disse kan være så gamle som fra 1995.. Disse er alle bruktimporterte. Okei, det var jeg ikke klar over. My bad. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Hmm..må man fylle 98 oktan ved chipping? Noen som vet om norske firmaer i østforl/oslo området som selger styling til denne bilen? Går Sebring og Stratus styling om hverandre? Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Normalt sett må man fylle 98 oktan etter man har omprogrammert ECU'en, rett og slett fordi man øker tenningen på bilen. Når det gjelder styling på Stratus kontra Sebring, så er dette langt fra hverandre... Sebring er en helt annen bil. Du må nok handle fra USA skal du ha styling til Sebring. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Hmm..ok...Så bare på powerzone at det stod Stratus/Sebring på no styling.. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Har vel bare lagt det under samme kategori tenker jeg. De er uansett vidt forskjellige.. Har du en Sebring og kjøper styling for en Stratus så kan du se for deg en god del timer med sliping og plasting for å få det til å passe.. Motormessig er de helt forskjellige også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå