Gå til innhold

hva er best for og rippe dvd med?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er meget fornøyd med FairUse Wizard, som lagrer sluttresultatet i DivX- eller Xvid-format. Har lagd CD-kopier av nærmere to timer lange DVD-filmer og ser knapt forskjell på bildekvaliteten.

http://fairuse.free.fr/lang_en/index.html

Programmet var gratis da jeg lastet det ned, men nå vil opphavsmannen ha et par euro.

Får kanskje gjøre oppmerksom på at det er fullt lovlig å lage kopi av DVD'er man selv eier, men selvsagt ikke av andres. Og man har heller ikke lov til å gi bort kopiene man har lagd.

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar

Jeg har rippa dvd,en men dvdshrink, men nå ligger det en hayg med filer i mappa der jeg håpa på en enkel fil som bare var og trykke på for og se filmen, så hvordan får jeg filmen som en enkel fil? f.eks avi?

Lenke til kommentar
Jeg har rippa dvd,en men dvdshrink, men nå ligger det en hayg med filer i mappa der jeg håpa på en enkel fil som bare var og trykke på for og se filmen, så hvordan får jeg filmen som en enkel fil? f.eks avi?

Om du feks har Cyberlink PowerDVD så er det bare å velge "Open Harddisk-file"-eller hva det nå heter og se i vei ;) . Filene ligger jo klare til å bli brennt ut på dvd om ønskelig ;)

Lenke til kommentar

Om du feks har Cyberlink PowerDVD så er det bare å velge "Open Harddisk-file"-eller hva det nå heter og se i vei ;) . Filene ligger jo klare til å bli brennt ut på dvd om ønskelig ;)

Etter at du har rippet DVD med dvd shrink, får du som du sier, en en hayg med filer i en mappe.

Nå må du bruke hvilke som helst DVD-brenner program (easy cd creator eller nero) og du må opprette 2 maper i en blank DVD:

VIDEO_TS OG AUDIO_TS.

I mappen VIDEO_TS må du lege alle filene som kom ut av dvd shrink. Mappen AUDIO_TS skal være tom.

Brenn DVD.

Nå kan du se filmen DVD spilleren.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Mitt råd er å først bruke DVD Decrypter/SmartRipper og deretter Vidomi til vobene!

Vidomi: Vidomi.net

DVD Decrypter: Søk på google.com

SmartRipper: Tror de skal ha det på doom9.org

Med SmartRipper/DVD Decrypter kan du selv velge tale og tekst (eventuelt ikke ha med tekst) og det er ikke rent sjelden at du får 700mb filmer med DVD kvalitet (sett at den ikke er for lang da selvfølgelig)

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...