Itw Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hvordan program skal jeg bruke for og rippe dvd? Ett som man kan fjerne alt av ekstra greier, menyer osv, og ett prog som gjør filmen veldig liten? mvh ITW Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Jeg er meget fornøyd med FairUse Wizard, som lagrer sluttresultatet i DivX- eller Xvid-format. Har lagd CD-kopier av nærmere to timer lange DVD-filmer og ser knapt forskjell på bildekvaliteten. http://fairuse.free.fr/lang_en/index.html Programmet var gratis da jeg lastet det ned, men nå vil opphavsmannen ha et par euro. Får kanskje gjøre oppmerksom på at det er fullt lovlig å lage kopi av DVD'er man selv eier, men selvsagt ikke av andres. Og man har heller ikke lov til å gi bort kopiene man har lagd. Endret 19. juli 2004 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg har rippa dvd,en men dvdshrink, men nå ligger det en hayg med filer i mappa der jeg håpa på en enkel fil som bare var og trykke på for og se filmen, så hvordan får jeg filmen som en enkel fil? f.eks avi? Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg har rippa dvd,en men dvdshrink, men nå ligger det en hayg med filer i mappa der jeg håpa på en enkel fil som bare var og trykke på for og se filmen, så hvordan får jeg filmen som en enkel fil? f.eks avi? Om du feks har Cyberlink PowerDVD så er det bare å velge "Open Harddisk-file"-eller hva det nå heter og se i vei . Filene ligger jo klare til å bli brennt ut på dvd om ønskelig Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg har rippa dvd,en men dvdshrink, men nå ligger det en hayg med filer i mappa der jeg håpa på en enkel fil som bare var og trykke på for og se filmen, så hvordan får jeg filmen som en enkel fil? f.eks avi? Om du feks har Cyberlink PowerDVD så er det bare å velge "Open Harddisk-file"-eller hva det nå heter og se i vei . Filene ligger jo klare til å bli brennt ut på dvd om ønskelig Etter at du har rippet DVD med dvd shrink, får du som du sier, en en hayg med filer i en mappe. Nå må du bruke hvilke som helst DVD-brenner program (easy cd creator eller nero) og du må opprette 2 maper i en blank DVD: VIDEO_TS OG AUDIO_TS. I mappen VIDEO_TS må du lege alle filene som kom ut av dvd shrink. Mappen AUDIO_TS skal være tom. Brenn DVD. Nå kan du se filmen DVD spilleren. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 enn vist jeg vil lagre filmen på hdd uten att den er en haug med filer? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Bruk #1 DVD Ripper, det fungerer utmerket, jeg bruker det veldig ofte. Veldig greit, man velger ut hoved filene som blir konvertert til en avi eller mpeg fil. Bruker man codecs kan man og få fin kvalitet med mindre fil størellse Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 #1 DVD Ripper koster $34,95, mens FairUse Wizard koster 2 euro og DVD Decrypter er helt gratis. Jeg har prøvd alle tre og synes FairUse er det som er lettest å bruke. Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Skal du ha det som dvd eller konvertere det til noe annet? Hvis du skal convertere det så burde du bruke dette: DVD2SVCD: lager svcd GordianKnot: lager divx Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg bruker dvdshrink, og lager en iso-fil direkte, det blir bare en fil som man så brenner på en dvd-r med feks. nero. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Mitt råd er å først bruke DVD Decrypter/SmartRipper og deretter Vidomi til vobene! Vidomi: Vidomi.net DVD Decrypter: Søk på google.com SmartRipper: Tror de skal ha det på doom9.org Med SmartRipper/DVD Decrypter kan du selv velge tale og tekst (eventuelt ikke ha med tekst) og det er ikke rent sjelden at du får 700mb filmer med DVD kvalitet (sett at den ikke er for lang da selvfølgelig) Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå